Een horloge verliest toch nauwkeurigheid wanneer
de veer niet volledig is opgewonden? Ik dacht dat
iemand zei dat de nauwkeurigheid afneemt indien de
veer op lagere spanning komt te staan.
Dat klopt wel maar zou niet heel veel mogen uitmaken
Nu nog de beloofde foto’s voor ik hem overdraag aan de volgende. De pvd werd gedragen door Tijmen twee en mijn voorkeur was en is voor de stalen variant. De Magrette gaf mij een redelijk gevoel dat een bepaald ander merk in het hogere segment ook doet. De foto’s geven een redelijke hint denk ik zo…
De chrono vind ik echt van een beter niveau dan de bronze. De kast, wijzerplaat, wijzers, uurwerk en kroon zijn gewoon veel steviger en netter afgewerkt. Dat terwijl er maar rond de 100 euro verschil zit in aanschafprijs.
Sinds afgelopen vrijdag de twee Magrettes ook in mijn bezit gekregen in de prachtige Pelicase! (even terzijde maar twee Pelicases laten zich perfect stapelen en vallen echt in elkaar!)
Dan de horloges!
De perfecte versie voor mij is eigenlijk een combinatie van beide. Ik zou graag een stalen zien met de draairing van de zwarte (gewoon staal, niet zwart). De zwarte vind ik een beetje te zwart en doordat het gepolijst is zie je alles erop. De gewone stalen vind ik qua kast echt super, maar de ring vind ik te aanwezig.
Ik heb hem nu vooral op de rubberband gedragen. De D-strap vind ik mooi maar met dit weer een beetje een plakband en wat te stug om echt comfortabel te zijn. De zwarte band vind ik ook wel mooi. Enige jammere is dat je de mooie rode kleur niet terugziet bij het dragen. Ik denk dat het mooi was geweest als het stiksel rood zou zijn geweest, dit past mooi bij het rode op de plaat.
Qua afwerking is er helemaal niks mis mee, pushers worden mooi verschroefd en ook de kroon en kast zijn mooi afgewerkt.
Dan het uurwerk. Ik heb persoonlijk niet gekeken naar de nauwkeurigheid waar mijn vorige eigenaren wel naar gekeken hebben. Uurwerk ziet er verder netjes uit maar het blijft in mijn hoofd spoken dat het uurwerk ook in de Alpha Newman zit van 120 euro.
Ik weet dat een 2824-2 ook in een Precista zit van 250 euro en uiteindelijk in een aangepaste vorm ook in een Breitling. Kortom: ik vind het uurwerk niet helemaal aansluiten bij het kwaliteitsgevoel van het horloge. Ik ben me ervan bewust dat het horloge met een Valjoux uurwerk dubbel zo duur was geweest maar toch…kan het gewoon niet helemaal verklaren.
De perfecte versie voor mij is eigenlijk een
combinatie van beide. Ik zou graag een stalen zien
met de draairing van de zwarte (gewoon staal, niet
zwart). De zwarte vind ik een beetje te zwart en
doordat het gepolijst is zie je alles erop. De
gewone stalen vind ik qua kast echt super, maar de
ring vind ik te aanwezig.
Haha, hele herkenbare punten heb je. Ik had ook graag een duikersring gezien. En de brede geborstelde bezel zal een ontzettende krassenmagneet worden, maar ik vind het toch ook wel eens iets hebben. Ik weet niet hoe het precies te verwoorden, maar iets van “kaals in de positieve zin”.
Ik heb hem nu vooral op de rubberband gedragen.
Was het voor jou niet een onwijze stoffenmagneet? Hij zit heerlijk, maar ik krijg er pluisjes op die niet makkelijk af te vegen zijn.
De zwarte band vind ik ook wel mooi. Enige
jammere is dat je de mooie rode kleur niet
terugziet bij het dragen. Ik denk dat het mooi was
geweest als het stiksel rood zou zijn geweest, dit
past mooi bij het rode op de plaat.
Dat idee had ik eerst ook toen ik alleen de webplaatjes had gezien. Maar irl vind ik het rood op het horloge niet fel/prominent genoeg ivm de rode stiksels variant. Ik had het gevoel dat 't toch niet zo goed met elkaar matched.
Dan het uurwerk. Ik heb persoonlijk niet gekeken
naar de nauwkeurigheid waar mijn vorige eigenaren
wel naar gekeken hebben. Uurwerk ziet er verder
netjes uit maar het blijft in mijn hoofd spoken
dat het uurwerk ook in de Alpha Newman zit van 120
euro.
Ik weet dat een 2824-2 ook in een Precista zit van
250 euro en uiteindelijk in een aangepaste vorm
ook in een Breitling. Kortom: ik vind het uurwerk
niet helemaal aansluiten bij het kwaliteitsgevoel
van het horloge. Ik ben me ervan bewust dat het
horloge met een Valjoux uurwerk dubbel zo duur was
geweest maar toch…kan het gewoon niet helemaal
verklaren.
Dacht bij de introductie ook hetzelfde. Maar nadat ik een Seagull 1963 heb gehad, ben ik 't uurwerkje meer gaan waarderen. Misschien dat ik een Alpha Newman/Daytona ga kiezen als chronograaf om te (de)monteren.
Gisteravond bij Tom op bezoek geweest, heel gezellig, heerlijke espresso en gebak, veel geklest, ook over horloges.
Ik heb de case in ontvangst mogen nemen, natuurlijk even een blik op geworpen, mooi, kompleet pakket, mooie horloges, eerste indruk is prima!
Dit weekend ga ik er eens meer tijd aan besteden, eentje gaat in elk geval met mij mee op reis, Duitsland in dit geval.
Die klokjes reizen wat af.
Verdere bevindingen en foto’s volgen, prettig weekend, en nogmaals, Tom, bedankt!
Ben benieuwd naar je ervaringen en foto’s sorcees
Kan niet wachten tot ik ze in huis heb om te bekijken. Helaas de “goede” cam nog uitgeleend, maar een iPhone is ook tot creatieve uitspattingen in staat…uche.
Gelukkig net een groene 22mm nato met PVD hardware in da house, dus dat kan ik dan ook meteen mooi gaan uittesten op de zwarte.
Eerste indruk, machtig mooie horloges, waarbij de stalen naar mijn mening niet helemaal in balans is, te brede rand die ook geen bezel is.
De zwarte heeft mijn voorkeur, diepzwart, glanzend, moeilijk afleesbare bezel, maar heeft daardoor iets mysterieus.
De D-strap is een prachtige band die heel goed bij dit horloge past, maar helaas voor mijn pols te kort, op het eerste gaatje toch te strak.
De rubberband is geweldig en helemaal top voor de zwarte klok.
Vandaag zijn de beide kiwi’s bij me in Elst GLD geland…en ik had me nog niet omgedraaid of mijn vriendin babbelde vrolijk: “Deze is wel iets voor mij, geen lelijke rand (duikersring)”, En hop, daar hing ie om haar pols…
Even uitgelegd dat het handopwinders waren en hoe het met de wijzertjes zat, en tevreden keek ze naar haar pols. Nou, fijn is dat :+
Tijd voor een eerste lelijke iPhonefoto met beroerd licht…overdag maakt ie gelukkig wel mooie foto’s,
Mijn eerste indrukken komen eigenlijk wel aardig overeen met wat al eerder is genoemd:
Goede bonk metaal, degelijke indruk
Draagt prima om een kleinere pols (16cm omtrek)
De rand om de metalen versie is…te breed/te kaal, daardoor inderdaad valt deze rand te veel op en haalt ie zoals sorcees al zei de boel uit balans
Afleesbaarheid is prima, lume ga ik nog checken
Afwerking is keurig, heb niks geks kunnen zien, mooie details
De rubber band is erg comfortabel, lekker soepel en dubbele keepers, wat ik altijd erg prettig vind bij soepele (en dus wat sneller verschuivende) banden.
Leuk weer nieuwe foto’s en een nwe omgeving. Veel plezier ermee! Rubber is leuk, camouflage kleur band van Dstrap ook en Nato’s doen het ook geweldig.
Maar in tegenstelling tot de meerderheid draag ik zelf het vaakst de stalen versie. De zwarte is leuk, sportief en ook een beetje bling. De stalen vind ik zelf wat klassieker. Die geborstelde bezel vind ik dan juist weer rustig en prettig ogen. Gelukkig mogen smaken verschillen.
Groet,
Stephan
PS: het exemplaar met de losgekomen secondenwijzer is gerepareerd en gaat deze week naar een forumlid.
Een kleine aanvulling:
De PVD mocht vandaag mee naar het werk…maar kwam gisteravond wat kleine “tegenslagen” tegen:
De zwarte band heeft gaatjes te weinig voor mijn pols…jammer want hij voelde erg soepel aan.
De D-strap komt ook niet goed uit, zit net tussen 2 gaatjes in qua maat,
Risico met die kleine polsjes he? Heb de rubber strap er maar weer omgelegd zonet, die is toch erg fijn om te dragen dus geen ramp
Nog wel even een opmerking: de bijgeleverde tool (zwart) om bandjes te verwisselen heb ik niet gebruikt: Ken het type, heb em ook gehad en bij mij brak vrij snel de pin-kant af en ik vond de kant met het uitsparinkje voor pushpins induwen ook niet fijn. Heb een metaalkleurige versie die wat steviger is en een gebogen vorkkant heeft, dat werkt fijner.
De reden dat ik het nog los aankaart is dat de pin-kant van de meegeleverde tool al aardig is verbogen. Het zal dus niet lang meer duren voordat ie afbreekt…
Geloof het of niet, de stalen mocht om en ik moet zeggen: it’s starting to grow on me! Met wat moeite de D-Strap aardig strak omgekregen en merk dat ik de combi staal/fors/stoer/gekleed wel wat vind! Wat dit voor mijn portemonnee betekent moet ik nog even zien (toch de Damasko een nieuwe baas gunnen?), maar ben aangenaam verrast. Ook het wennen aan het handopwinden gaat me goed af: voor het slapen gaan even volledig opdraaien en klaar.
Wil van 't weekend nog wat extra foto’s maken en wat met bandjes spelen.
Wat een enorm vervelende klus toch, deze try it on tour
Geloof het of niet, de stalen mocht om en ik moet
zeggen: it’s starting to grow on me! Met wat
moeite de D-Strap aardig strak omgekregen en merk
dat ik de combi staal/fors/stoer/gekleed wel wat
vind! Wat dit voor mijn portemonnee betekent moet
ik nog even zien (toch de Damasko een nieuwe baas
gunnen?), maar ben aangenaam verrast. Ook het
wennen aan het handopwinden gaat me goed af: voor
het slapen gaan even volledig opdraaien en klaar.
Wil van 't weekend nog wat extra foto’s maken en
wat met bandjes spelen.
Wat een enorm vervelende klus toch, deze try it on
tour
“Het zou verboden moeten worden!!”
Maar vind de stalen versie ook het mooist en beter te combineren met bandjes.