Aftrap Magrette "Try-it-on" Tour

toodutch Schreef:

Nog wel even een opmerking: de bijgeleverde tool
(zwart) om bandjes te verwisselen heb ik niet
gebruikt: Ken het type, heb em ook gehad en bij
mij brak vrij snel de pin-kant af en ik vond de
kant met het uitsparinkje voor pushpins induwen
ook niet fijn. Heb een metaalkleurige versie die
wat steviger is en een gebogen vorkkant heeft, dat
werkt fijner.
De reden dat ik het nog los aankaart is dat de
pin-kant van de meegeleverde tool al aardig is
verbogen. Het zal dus niet lang meer duren voordat
ie afbreekt…

De tool is van Beco, in mijn beleving zeer goede kwaliteit. Het probleem met zo’n pinnetje is dat veel mensen eenmaal in het gaatje buigen met het tooltje. En dan maakt het niet uit of ie van Beco of van Bergeon is. Heb net 2 nieuwe pinnetjes voor mijn Bergeon tool besteld, dus spreek uit ervaring… :wink:

stevo Schreef:

De tool is van Beco, in mijn beleving zeer goede
kwaliteit. Het probleem met zo’n pinnetje is dat
veel mensen eenmaal in het gaatje buigen met het
tooltje. En dan maakt het niet uit of ie van Beco
of van Bergeon is. Heb net 2 nieuwe pinnetjes voor
mijn Bergeon tool besteld, dus spreek uit
ervaring… :wink:

Ah, dat zou kunnen, misschien ben ik inmiddels gewoon vaardiger geworden en blijft het pinnetje daardoor heel :+ Het is geen ramp, maar zou lullig zijn als de volgende in de tour een bandje wil verwisselen en 't pinnetje breekt af. An sich hoef je nauwelijks kracht te zetten: lang leve drilled lugs. Die mogen ze van mij verplicht maken bij alle horloges.

Heb zelf trouwens het idee dat de zwarte wat meer matcht met nato’s ivm een wat meer “tool” uitstraling door de kleur en bezel. Zou op de stalen een leren nato dan weer wel geslaagd vinden. De combo zwarte klok, olijfgroene nato/zulu vind ik erg mooi, gezien de fikse afmeting van de PVD zou een zulu dan nog het beste klikken vermoed ik met de dikkere ringen.

Zelf gebruik ik meestal enkel het vorkje. Oefening baart kunst. Maar ik mag dus ook meer oefenen met het pinnetje, want die buig ik blijkbaar dus…

Een 24mm Nato staat erg goed. Heb een zwarte en een groene.Was van plan er nog een paar bij te kopen, maar is nog niet gebeurd. Wilde ook een witte nato uitproberen op de PVD. Maar ik ben wat verwend met mooie Dstraps en het komt er maar niet van.

Nu op de camo-tour: http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/329334_262019137243743_1456027463_o.jpg

Heb ook een leren nato, maar die is wellicht iets te dik voor de ruimte tussen de kast en springbars. Zal het eens proberen.

PVD crono op zulu

Vorst8 Schreef:

PVD crono op zulu

http://farm8.staticflickr.com/7279/7643614468_4642
0b8f1e.jpg

Voor mij glimt ie daarvoor te veel.

Baal baal…dit weekend liep een beetje heel erg anders dan gepland, waardoor ik geen tijd meer heb gehad om wat met bandjes te stoeien en nog veel nuttigs hier neer te pennen. Naja, heb wat geschreven in het boekje, de boel netjes ingepakt en morgen gaat ie naar het volgende forumlid :slight_smile:

De stalen variant is me zeerrr gaan bevallen (hint: aanschaf vrijwel zeker, alleen wanneer is even de vraag) en ik blijf het een enorm leuk intitiatief vinden: horloges + forumleden 'n beetje leren kennen (tu)

Vergeet niet vantevoren even een kortingscoupon te vragen!

stevo Schreef:

Vergeet niet vantevoren even een kortingscoupon te
vragen!

Goeie actie Stephan (tu)

marnix.moed Schreef:

stevo Schreef:

Vergeet niet vantevoren even een kortingscoupon
te
vragen!

Goeie actie Stephan (tu)

Zeker, netjes hoor (tu)

Om even samen te vatten nog…aangezien j_metselaars zich nu bekommert om de klokjes :wink: Leuk om wat gezichten achter de aliasjes te zien.

• De PVD is voor mij achteraf wat te glimmend, maar heeft echt wel vleugje “tool” in zich.
  • De stalen is echt eentje die je pakt zodra ie om je pols zit, had ik niet verwacht.
  • Er wordt vergeten om te vermelden dat de klokken uitnodigen tot bandjestesteritis :wink:

Ik wens alle volgende kandidaten veel plezier…en veel succes bij het ontcijferen van mijn handschrift…oeioei wat een klein boekje zeg :X :stuck_out_tongue:

Iemand stuurde me een prive bericht over de forumkorting. In plaats van beantwoorden, drukte ik op verwijderen. Kan die persoon me mailen op stephan apestaart magrette.eu?

Vandaag is het dan zover… Ik ga helaas afscheid nemen van de 2 logees…

Allereerst was ik blij verrast door de presentatie van de 2 horloges is de case.
Bij het eerste aanzicht was het vooral de zwarte die mijn aandacht trok. Meteen om de pols en een avondje gedragen. Met de lederen band is het meer mijn voorkeur.

Na een avondje gedragen te hebben toch de stalen variant ook eens geprobeerd. Ik ben erg gecharmeerd van de kleurstelling met het staal en de bruine band. Dus de stale heeft verreweg het meeste draagtijd gehad.

Nu dacht ik dat ik een goede hobbyfotograaf was, maar helaas blijkt dat toch wat tegen te vallen:

Zelfs de nieuwe Iphone 5 blijkt mijn slechte fotografische kunsten niet te kunnen verbloemen.

De stalen Magrette heeft mij vergezeld tijdens de tocht naar de Apple Store in Amsterdam tijdens de lancering van de nieuwe Iphone, dus hij heeft nogal wat meegemaakt.

Al met al heb ik een aantal malen complimenten gehad over het horloge dat ik om had. Erg grappig, want ik heb normaal een wat klassiekere smaak.

Ik ben er wel gecharmeerd van en ga een koop eens overwegen. Nu gaan ze in ieder geval op reis naar het nieuwe logeeradres.

Top, ik zie ze graag tegemoetkomen… Voor de duidelijkheid : ik heb op verzoek van Jaap met hem van week gewisseld.

Ik heb daarstraks de horloges op kunnen halen bij het postnl punt. Eerste indruk(ken) (tu). Ook leuk om te zien dat het boekje toch goed gebruikt wordt…

Fijn om te horen. Tijdens de vorige tour bleven te veel bladzijdes leeg. Blijf dit geweldig vinden. Ik zeg nu al toe ook een volgend model in en tour te gooien!

Misschien leuk voor enkelen hier: WIN een Pelicase 1170 via Magrette:

Dus pak die camera en het horloge en doe je ding!

Vanavond gaan de horloges naar SuperC, dus het is weer tijd om mijn ervaringen (en foto’s) te delen.

De horloges zien er in ieder geval erg goed en stevig uit en mijn voorkeur ging toch direct uit naar de stalen versie, alhoewel ik de PVD versie een stuk mooier vind dan ik gedacht zou hebben. Ik dacht vooral dat het glimmende van de PVD me erg tegen zou staan, maar dat viel mee.

De uurwerkjes zien er mooi uit, maar ik heb wel een paar keer een stilstaand horloge gehad (terwijl er nog genoeg gangreserve was natuurlijk). Een keer stond hij zomaar stil en 2x (redelijk kort na elkaar) toen ik ook de chrono aan had staan. Voor de rest werkte alles wel goed. De chrono’s resetten goed en ze waren ook nauwkeurig genoeg (ik heb geen metingen gedaan oid). Wat me wel opviel was dat de minuutwijzer van de chrono alleen verspringt bij een volle minuut. Hierdoor staat deze dus altijd (behalve binnen 2 seconden bij het wisselen van de minuut natuurlijk) exact op de juiste minuut. Dit had ik nog niet gezien bij een mechanische chrono (niet dat ik daar erg veel ervaring mee heb…) maar vind ik wel een leuke toevoeging.

Ik vind het ook wel jammer dat er op de PVD geen tachyschaal is aangebracht. Dat vind ik toch wel horen bij een chrono. Nu is het meer een stopwatch. De bezel is dan wel weer erg handig als je langere tijden wilt opnemen (en dus boven de 30 minuten uit komt).

Het viel me ook op dat je bij de stalen versie bij het opwinden geen echte ratel voelt. Bij de PVD versie is deze wel duidelijk aanwezig.

Verder zijn het natuurlijk heerlijke horloges om met banden te spelen (lugholes en 24 mm, hele goede combinatie wat mij betreft) en alle bijgeleverde banden zijn dan ook getest. De Dstrap is zoals altijd van uitstekende kwaliteit en zit ook heerlijk. Ik zag alleen bij het wisselen van gesp dat de pin van de stalen gesp nogal verbogen is. Ik weet dus niet of deze er nog in gedraaid kan worden. De rubberen band is ongelooflijk soepel en zit ook heerlijk. De zwart/rode band vond ik helemaal niets. Ik vond hem nogal kunstmatig aanvoelen en hij was ook nogal zweterig. Hij was ook nogal smal waardoor je de pushpins zag zitten. De PVD versie heb ik dan ook meestal op een van mijn eigen banden gedaan, nl een lichtbruine/beige heroic18. Dit was echt een hele goede combo, alleen ben ik vergeten om er een foto van te maken.

Wat me ook enigszins tegenviel was de afleesbaarheid van de gezwarte wijzers. Op een of andere manier vallen ze me op deze manier te weinig op om ze goed af te kunnen lezen. Ik denk dat gepolijste wijzers me wat beter zouden bevallen. De donkergrijze wijzerplaat vind ik trouwens wel erg mooi.

Misschien dat dit alles wat negatief overkomt, maar dit zijn natuurlijk mijn eigen bevindingen en waarschijnlijk denken anderen er weer anders over. Ik vind het wel gewoon mooie horloges, maar ze kunnen met toch net niet helemaal overtuigen. Ik vond het in ieder geval wel heel leuk om ze een week uit te kunnen testen.

Ik heb natuurlijk ook nog wat foto’s gemaakt en ik had ook nog een leuk idee voor een aantal originele “foto’s”. Ik werk namelijk (als ITer) op de afdeling Radiologie van een groot academisch ziekenhuis en ik wou eigenlijk proberen om van een van de horloges een CT-scan te laten maken (hier zijn namelijk erg leuke 3D beelden van te maken). Alleen bleek er toch te veel verstrooiing van het signaal te zijn, dus dat was geen succes. Gelukkig is een conventionele röntgen foto wel gewoon mogelijk en dus heb ik deze maar gemaakt.

Het horloge op het röntgenapparaat :

En het resultaat :

Voor de duidelijkheid met edge enhancement :

Ik heb gisteravond ook nog wat algemene foto’s gemaakt. Ik had jammer genoeg geen tijd gevonden overdag, dus ze zijn bij kunstlicht genomen.

Ik hoop dat de volgende deelnemers ook zo’n plezier van de horloges zullen hebben en het zou ook mooi zijn als er een mooi bedrag voor KiKa opgehaald kan worden ! Hopelijk mogen er nog een hoop van dit soort tours gehouden worden ;).
Groeten,
Sven

sarsippius Schreef:

Gelukkig
is een conventionele röntgen foto wel gewoon
mogelijk en dus heb ik deze maar gemaakt.

Groeten,
Sven

Coole rontgenfoto’s, erg gaaf. Nog maar een kleine maand en dan krijg ik ze in handen (of beter gezegd, om mijn pols).

Serieus gave foto’s! Bedankt voor de feedback ook! Hel leuk om zo’n uitgebreid verhaal te lezen.

Stephan

Mooie foto’s
Heb je er wel rekening meegehouden dat de klokjes nu gemagnetiseerd kunnen zijn?
Op de Radiologie afdeling van ziekenhuizen is er altijd een magnetisch veld aanwezig, waardoor de klokjes gemagnetiseerd kunnen worden :slight_smile:
Kan evt ook verklaren waarom de klokjes stilstonden.