Afwerking Grand Seiko

Grolsch is rommel

1 like

We kunnen GS ook met Rolex combineren!

1 like

Kunnen we dan nu weer on topic aub?!

3 likes

Strak plan!

1 like

Afwerking GS, die is gewoon

Hoe beter en dichterbij je kijkt, hoe mooier het wordt.

1 like

Absoluut mee eens! Kunstwerkjes zijn het

1 like

Zeker :

image

En ook een auto en ook een bromfiets :grin:

Zolang we er maar geen cloak & dagger verhaal van maken met geheime locaties, envelopjes met geld en dead-drops in de kiosk aan de Javastraat ben ik van de partij. Iets met een pilsje. :slight_smile:

2 likes

Alle bieren zijn voor paupers.

Gin & Tonic met een schijf komkommer en wat peper is een uitstekende biervervanger. Buiten dat kun je dan met je drankje in de hand de inboorlingen beter onderscheiden.

Koffie is voor de dorst. :slight_smile:

2 likes

Zeker!

1 like

Mogen niet-eigenaars van GS’en ook binnen ? Ik zal een presaagje dragen.

2 likes

Oh, verkeerde topic. :wink:

Enkel een leuk stukje over zaratsu:

The Swiss made a grinding machine which use a paper surface mounted on a vertical disc. The disc spins and the artisan applies the object to be polished. The machine is called Sallaz, which in German is pronounced as zarats. This machine was in common use in the Swiss watchmaking industry and the Japanese also started to use it. The Japanese transliteration is thus zaratsu.
The case is finished by polishing with the Sallaz machine. First a rough polish is done to buff out the surface, clearing it of any distortion so that when the final polish is applied, it will be a clear, distortionless mirror surface. A second fine polish is performed to achieve this mirror like surface, similar to black polishing. While this technique is possibly Swiss in its origins as is the machine to perform it, most of the technique is lost in the Swiss industry, and we only see a handful of Swiss manufactures who hand finish their cases use it. And it has more or less become the purvue of the twin Japanese watchmaking giants – Seiko and Citizen.

16 likes

Leuk stukje over de historie. :+1:

(ik had 'm al eens gelezen)

1 like

De 6145 niet vergeten, misschien wel de meeste iconische van de vintage GS’en

chrono24 zou ik niet op kopen. Op ebay staan ze ook wel maar op yahoo auctions ongetwijfeld goedkoper. :+1:

3 likes

Getracht iets in beeld te brengen met een cheap voorzetlensje op mijn iPhone. Toch wel grappig maar de wens voor een fatsoenlijke macrolens groeit!

42 likes

Klasse!

1 like

Fantastisch! :ok_hand:

1 like

wouw geweldig!!

1 like

Stuur dit naar GS en hun site zal er beter uitzien :+1:

2 likes

Interessant! Dank!