Afwerking Grand Seiko

Mijn beste, laat ik niet de indruk wekken dat ik hiermee alle Aziaten bedoel, zeker niet :grinning: Ik doelde hiermee op onze companen uit het land van de rijzende :sun_with_face:

1 like

en GS heeft geantwoord:

ā€œThanks for your positive e-mail. We can inform you that we use SUS316L stainless steel for all our Grand Seiko watches.ā€

lijkt erop alsof SUS jammergenoeg niet voor SuperUberSamourai staat.

maar nou weten we nog niets over de carbon dichtheid. binnenkort gaat de nieuwe seiko boutique open, misschien moeten we daar maar eens vragen of er verschillen zijn…

1 like

Misschien daarom niet. :yum:

1 like

Kort gezegd; omdat deze Japanners, hoe goed gemaakt ze zijn, nog steeds iets cruciaals missen: ā€˜sexappeal’.

In de autowereld weet iedereen al lang; perfectie is dodelijk saai.

Hierdoor gaat ons hart wƩl sneller slaan van een oude Alfa, of nieuwe Tesla (wel veel mensen toch) en niet door de nieuwe perfect afgewerkte Lexus met beste hybride motor tot nu toe.

In Top Gear testten de mannen nog niet zo heel lang geleden de nieuwste GT-R. De conclusie was dat, ondanks de het magistrale ontwerp en de engineering perfection - ā€˜it just feels… bland’

:slight_smile: :wink:

Magoed ik vind elk nieuw horloge te steriel dus qua referentiepunt ben ik niet ideaal…

Laat Bond in de nieuwe film eens op een leuke soiree opdagen met een oude Connie om de pols… #stijltje

6 likes

16 likes

:ok_hand: Nice!!

1 like

James Bond draagt inderdaad geen GS dames en heren, dat doet Bud Spencer :ok_hand:

4 likes

Thx C. :+1::wink:

1 like

James Bond in een Toyota GT, it has been done…

4 likes

Let me correct you there :stuck_out_tongue:

Toyota ae86
Honda s2000
Honda nsx
Toyota supra
Mazda rx7
Nissan s13
Nissan r28

Sexappeal: :heavy_check_mark:ļø
Driversfeel: :heavy_check_mark:ļø
Perfection: :heavy_check_mark:ļø

3 likes

Gewoon 316L staal, dus. Met een laag carbon-gehalte.

Aangezien we het eerder over krasbestendigheid hadden: Hoge weerstand tegen corrosie, maar niet bijzonder hard dus.

Kortom: Er komen krassen.

Voor de geĆÆnteresseerden, 904L is nog minder carbon. Het is niet inherent harder, maar wel een tikje meer corrosie-bestendig.

Wil je even voor jezelf spreken? Ten eerste is Toyota de facto de grootste autoboer van de wereld, dus blijkbaar doen ze toch iets wat veel klanten oplevert.

Ten tweede vind ik een Lexus (en zelfs de huidige generatie Auris) uitgesproken mooi. Het is weer eens wat anders, nietwaar? Als ik dan toch een sportmodelletje moest doen…

En een nieuwe Tesla… Ik vraag mij in alle ernst af of die steriel ogende dingen een lang leven als een design klassieker beschoren zijn.

7 likes

:no_mouth:

Eensch, u heeft smaak!

1 like

Als je geen krassen wilt kies dan voor keramisch materiaal of RVS met een oppervlakte behandeling zoals Seiko oa toepast op diverse Prospex modellen. Onbehandeld RVS blijft relatief krasgevoelig.

Neen…dan kiest men gewoon meteen voor een Damasko.

:+1: :sunglasses:

2 likes

Ja ho eens. Het oog wil ook wat :wink:

1 like

Tja idd…Damasko in een GS draadje…dat kan nogal conflicteren. :sunglasses:

2 likes

Sodekneiter wat een mooie details! Snap dat er de laaste week een bak NA’s zijn geweest op HF

Kijk even naar de wijzers !!! :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

4 likes

Gaat ie lekker in de zon Luuk? :smile:

Prachtig! :ok_hand:

2 likes