Het is wel heel erg de grote tudor afzeikshow zo. Geen een horloge is perfect toch. Heb de pro in het echt gezien, en op het blote oog gewoon een mooi horloge. Al had, naar mijn mening, een iets ‘warmere’ wijzerplaat mogen hebben.
Wat loop jij nou te pochen?
Wordt trouwens wel minder leuk deze tijd van het jaar met korte mouwen……
Ik nooit last van…altijd korte mouwen. En een vacht
Ik vind, op de secondenwijzer van de Citizen na, dat de overgang van de verschillend gekleurde vlakken van de wijzers beter uitgevoerd is op deze voorbeelden dan op de Tudor in de eerste post. Bij de Tudor is de overgang een flink stuk rafeliger, minder effen en met grotere onregelmatigheden op de grens.
Neuh. Tudor maakt heel veel erg leuke horloges.
Het is allemaal niet verheffend, maar wel retecool en voor een redelijk normale prijs, zeg maar. De FXD, BB58, BB36, nieuwe Ranger, North Flag en BB 925 zijn allemaal supertof.
Dat laat onverlet dat je voor 4000 ballen mag verwachten dat een fabrikant even de moeite neemt om basale afwerking een tikje netter te doen, eerlijk gezegd. Da’s geen “grote afzeikshow”, da’s gewoon een stukje opbouwende kritiek.
Klopt. De nieuwe Pelagos 39 heeft ook een wat skere wijzerplaat. Het is, nogmaals, niet verheffend. Maar ja, dat was een jaren 70 Explorer ook niet. De horloges van het Rolex conglomeraat zijn nu eenmaal grote stappen snel thuis. Dan kunnen ze nog steeds cool zijn, maar simpelweg niet zo goed afgewerkt voor het geld.
Die details zie je zo uiteraard niet met het blote oog maar als je bepaalde horloges in de handjes hebt kun je op je klompen aanvoelen dat het gewoon absoluut niks bijzonders is qua afwerking, real estate op de wijzerplaat of zelfs het uurwerk.
Denk bijvoorbeeld aan de absurde dikte van de Pro, gekoppeld aan het feit dat de datumschijf te ver naar buiten staat. Het uurwerk is dus te groot voor de kast.
Nogmaals, een horloge kan cool zijn terwijl het kaka is afgewerkt he?
Klikken, en dan pinch ‘n’ zoom, en je komt er vanzelf.
Dat dus. Er is een hemelsbreed verschil tussen “als ik ver genoeg inzoom zie ik op een gegeven moment een imperfectie” en “ik zie direct dat het skere of nonchalante bende is”.
Zou je mij niet willen taggen met die rare gedachtes van je? Thnx.
Once you see it… Kijk nog maar eens naar die datum.
Nee. Gewoon niet.
Bespaar ons de details……
Als dat het enige punt is akkoord. Maar dit verhaal te gebruiken om andere,eigen, horloges op te hemelen vind ik wat makkelijk. Met macroshot zie je sws van alles. Daarom vind ik veel mensen wel erg negatief over dit model. Dan nog, 4000 euro is veel geld, en mag je idd wel een bepaalde standaard verwachten. weet niet of ik 4000 euro zou uitgeven aan een Tudor, maar door de prijsstijgingen zal ik op het moment uberhaupt weinig horloges nieuw kopen.
Wat betekent “skere”? Zag het al een paar keer voorbij komen en ken het echt niet.
Loop hier al een tijdje rond en dat zie je vaker bij Seiko-fanboys. Fantastische afwerking van de wijzers. Dat het design vaak ruk en uitlijning van een en ander kut is wordt gemakshalve aan voorbij gegaan.
Zo zie je maar we zijn allemaal gewoon maar mensen met een grote focus op een ding xd
Ik post gewoon wat foto’s die illustreren dat je voor minder geld strakkere afwerking kunt vinden. Da’s geen ophemeling, da’s een constatering van een feit.
Mijn horloges hebben weer andere dingen.
Armoedig.
Geweldig topic … nu nog ff wachten tot de blackbaypro’s gedumpt worden
Nu ik dit hier lees overweeg ik hem te verkopen. Echt een kat in de zak……
Jij ook al? 299 is genoeg denk?