Dan worden ze nóg duurder.
,triest
Snap ik, maar als je het YouTube filmpje in de eerste post op je 4k HD breedbeeld 55 inch voorbij ziet komen dan valt het onmogelijk te missen.
Je moet je Rolex voor de gein eens langs sturen voor zo’n fimpje.
Hé, maar euh, ik ben geen fanboy verder & de diuscussie is nu wel leuk geweest, doei!
Ik heb een soortgelijk filmpje een keer gepost van de Rolex Explorer 2 216570. Dit model heeft ook deels zwart gelakte wijzers. Daarbij was de overgang ook slordig (iets minder erg dan bovenstaande Tudor). Voor mij was de reden om de 216570 links te laten liggen en de 226570 te kopen. Die overigens wel perfect is. (Een keer onder de microscoop van mijn zoon gelegd).
Sowieso 2 mm te groot.
Lucky shot.
Haha, doe dat dan ook niet!
Dat hoor ik wel vaker
Klopt,
De dauphine-wijzers zijn lasergesneden tot in de perfectie. De uren- en secondewijzers zijn zo lang dat Citizen ze aan de uiteinden moest buigen om het dubbel gewelfde saffierglas met een binnen- en buitenzijde van een antireflectiecoating te accommoderen.
Leuk topic!
Zo had ik het nog niet bekeken, de zo ‘bewierookte’ merken mankeert het nogal eens aan de afwerkingskwaliteit!
En ja! Ik vind dat wel een dingetje nu ik me dit bewust ben
En dan weer leuk om te kunnen zien dat veel goedkopere merken dit beter voor elkaar hebben
Ik heb nix met een Seiko GS, omdat ik die te ‘digitaal’ vind ipv van ‘analoog’ waar mijn hart ligt qua beleving, maar daar begin ik nu toch meer waardering voor te krijgen!
En wat Tudor betreft , ondanks dat ik er zelf 1 heb, steeds meer de bevestiging krijg dat het een ‘pauperklok’ is en dat is jammer
Welke Citizen is dit?
Tja, als de Chinese kopie het beter doet dan het origineel, dan moet men zich bij Tudor achter de oren krabben. Maar waarschijnlijk interesseert het ze geen biet, aangezien het toch allemaal wel verkoopt.
Dat lijkt me een overhaaste conclusie. Afwerking is slechts een (uiteraard wel belangrijk) aspect van een horloge.
Amen
Wie onder ons met een BB Pro kan bevestigen dat de afwerking van zijn horloge matig of slecht is? Daar lees ik weinig tot niets over
Als het gaat om die bult rechts onderaan de minutenwijzer, dat is de reflectie van de “2 uur” marker op de wijzerplaat.
Maar bij verschillende toolwatches komt het voor hoor, dat de afwerking niet helemaal de 100% is die je verwacht, maar dat is vaak alleen zichtbaar met een vergrootglas of loep.
Onderstaand zijn een aantal van die onregelamtigheden die in normaal dagelijks gebruik zonder optische hulpmiddelen niet zichtbaar zijn.
(En in mijn geval met ook niet echt, mijn fotografiekunsten zijn niet geweldig)
300m tuna:
1000m tuna:
Citizen PMV65-2271:
Casio MR-G G1000B:
Kijk. Dit is mooi neergezet.
Kwaliteit van sommige merken laat de wensen over. Dat kunnen ze, vanwege de naam. Ofja, kunnen… ze komen ermee weg.
Wanneer bij een horloge van 4k de afwerking dusdanig slechter is dan een massa productie Seiko van onder de 200 euro, ligt dat niet aan productieprocessen. Dan ligt het in de kwaliteits eisen.
Dat gezegd hebbende… de meeste mensen boeit dit weinig. Dus waarom zou tudor het ene moer interesseren wanneer het grote gros er geen moeite mee lijkt te hebben?