Wat hem super maakt is het thermo compensated, iets wat bijvoorbeeld Certina met precidrive voor heel wat minder geld biedt.
Als ik Google zie ik de term eigenlijk alleen icm met Breitling.
Is ook een Trademark van Breitling
Klopt, elk merk heeft zijn eigen naam eraan gegeven. Precidrive is weer certina. Het zijn zeer nauwkeurige thermocompensated uurwerken.
Ik weet niet of Superquartz gepattendeerde naam is. Zou kunnen dat het daarom wellicht niet door andere merken gebruikt wordt.
Het is ook eigenlijk een beetje mooi naampje, verkoopt beter.
-edit- ik zie nu pas de post van revanderpoel
Wat ik me wel afvraag. Kan een automatisch horloge dat een afwijking vertoont van laten we zeggen -10 seconden per dag, simpelweg bijgesteld/afgesteld worden?
Of is dat het teken dat er altijd iets versleten is of gesmeerd moet worden?
Paar minuten kan zelfs nog wel worden afgeregeld. Dat een horloge een grote afwijking heeft betekent niet per se dat hij slecht loopt en vice versa.
Superquartz is een quartz uurwerk van breitling, dat 10x accurater is dan een standaard quartz uurwerk (denk aan zo’n 1 seconde verlies per maand)
Ja, ik heb ook die afwijking.
Daarom zit ik op HF
Ik check altijd de app Watchville voor de exacte tijd.
Sowieso een leuke app om op je telefoon te hebben.
Maar over afwijkingen gesproken, ik haalde op 15 september mijn Seamaster Chrono op van een onderhoudsbeurt en heb net zolang gewacht met gelijkzetten tot hij 15 seconden afweek.
Dit was gisteren, op 20 oktober…
Een afwijking van minder dan een halve seconde per dag dus, ik wist niet dat een mechanisch uurwerk zó nauwkeurig kan lopen!
Mits het een goed uurwerk betreft is het een kwestie van goed reguleren zelfs mijn Sinn met een simpel Sillia uurwerkje zit op +0,3 sec per dag.
Afwijking is ook sterk afhankelijk van draagpatroon. Om de pols of op de winder scheelt bij m’n Sub een halve seconde per dag.
Wellicht Maar dan moet je wel de bron & de context kennen.
komt uit dit topic van WUS