Een aantal mensen in mijn directe omgeving zien mijn obsessieve interesse in horloges als een afwijking, en waarschijnlijk hebben ze gelijk, maar hoe zit het met de afwijking van onze klokjes ? Meten we deze ? En zo ja, hoe ? Ik gebruik hier de App ‘watchtracker’ voor.
Hierbij de afwijking van m’n Sub.
Gaan jullie elkaar nu in elke opmerking taggen?
Stelletje wijven
Ik vind het voor mijn mechanische horloges. niet interessant, of het moet excessief zijn, dan gaat ie naar de horlogemaker. Van mijn Breitling superquartz en Sin UX verwacht ik tussen het verzetten van zomer en wintertijd geen afwijking.
Nee, helaas niet meer.[quote=“RobertW, post:3, topic:127261”]
Gaan jullie elkaar nu in elke opmerking taggen?
[/quote]
Dag Robert, als je er graag bij betrokken wil worden kost het een kleine administratieve bijdrage.
OT: De nauwkeurigheid van een automaat boeit me niet. Een automaat is een levend iets met een tikkend hart, die hoeft van mij niet zuiver te zijn zolang het maar geen minuten per dag worden.
Nee bedankt, de ontgroening is mij iets te, uhm, “mannelijk”…
Ot: hoe je horloge de tijd bij houdt geeft o.a. een indicatie hoe je uurwerk erbij staat (globaal). Wel fijn om te weten dus!
ik word altijd enorm getriggered als ik dit woord lees. Wat is een superquartz? Wat maakt hem super?
Een roze lederen of zwart rubberen bandje
De akkuraasi
en als ie niet meer tikt, gaan we reanimeren…
Ik vind het in ieder geval een aparte term. Ik hoor het namelijk vooral bij Breitlings. Andere merken met hoogwaardige quartzen hoor ik het niet echt over. Waarom zou de Sinn bijvoorbeeld geen superquartz zijn?
Maar ook om topic te reageren, ik gebruik gewoon de klok van mn laptop. Ik kan me er erg aan storen als horloges niet op tijd lopen, of nou ja niet op tijd lopen zoals het zou horen. Vooral bij de wat verfijndere automaten let ik veel meer op de afwijking en dat verpest eigenlijk de lol van het horloge vaak voor mij. Denk ik ook een van de redenen dat ik veel chrono’s zonder secondewijzer hebt zodat je er niet mee bezig hoeft te zijn.
Aha dus hij heet Walter😁
Wat dacht je van google.
Exact, dat bedoelde ik. Althans, ik ging er vanuit dat jij tot de elite behoorde😜
Edit: ik reageerde op een bericht wat weg is nu:joy:
Hahah ja ik wilde een grapje maken, maar dan had chef niet dat plaatje moeten posten
Zijt u allen geen Superman…;)?