Afzetmarkten

Een tijdje geleden stuitte ik op deze peperdure promotiefilm:

Fascinerend hoeveel je hieruit kunt opmaken over de afzetmarkten van dit merk. Welke? Kijk maar eens goed waar die panter zoal naartoe banjert… Ik kan je alvast garanderen dat-ie West-Europa vrijwel links laat liggen.

4 likes

Die gestipte mega kat komt toch ‘thuis’ in parijs?

Ja, hij zal toch weer terug in zijn hok moeten… :grin:

Ja, en de vliegtuigen vlogen toen nog gewoon achteruit
met de piloot achterstevoren… :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik ben geen fan van Cartier.

Ze hebben 2 klassiekers, de Tank en de Santos ( Keith Richards )

De reukwatertjes kunnen mij weer wel bekoren.

Grt.

1 like

Niet geheel mee eens de eifel zag ik toch echt voorbij komen. Wel een schitterend filmpje!

Niet mee akkoord.

De Crash bv vind ik magistraal. De nieuwe Clé de Cartier vind ik ook wel iets hebben.
Ieder zijn heug en meug uiteraard.

Zeker Cartier heeft een eigen en herkenbaar gezicht.

Grt.

Voor mij ook de Tank Louis Cartier en de Tank Américaine en uiteraard de Santos als klassiekers! :+1:

Al vind ik de Roadster en de Pasha er ook wel uniek uitzien.

Groeten,

Noel.

Heb niet zoveel met t merk, maar prachtig filmpje.

Maar ik zag idd geen windmolens :wink:

Erg mooi filmpje inderdaad.
Maar ging dat beest gewoon niet even naar huis? Zo’n ding komt immers uit Azie en Afrika.
Tenminste, zo vat ik het filmpje op.

Azië is al een grote speler en gaat een steeds grotere rol spelen dus ik vind het niet zo gek. Hij loopt niet via Afrika en Oost-Europa, hij komt via Rusland, China en India. Niet voor niks.

Dat bedoelde ik te zeggen…

1 like

ok, maar in China kost een cartier hetzelfde als een certina hier.

Dat moet je me eens uitleggen… Luxe-artikelen zijn in China duurder dan hier.

Ik kan je vertellen dat het net zo duur is, zo niet duurder. In Beijing tenminste wel.

Gemiddeld zijn luxe, westerse horloges zo’n 20% duurder daar. Importheffing!

Die Mikey… denk gewoon een troll boys. :wink:

gr, HJR

Die panter kwam uit een kelder ergens in Rusland.
Was het niet zo dat de tsaren vroeger een heleboel stukken van Cartier/Fabergé in de kelders van de paleizen verstopt hadden voordat ze verbannen werden?

1 like

Ze zijn nooit verbannen. Wel gevangen gehouden & vermoord. Is iets anders…

Eerst verbannen daarna vermoord.

citaat.
In september 1915 nam Nicolaas, na het ontslag van zijn neef grootvorst Nicolaas, persoonlijk het opperbevel over het leger op zich. Op 23 februari 1917, in een tijd van bittere armoede na drie jaar oorlog, barre oorlogswinters en miljoenen slachtoffers, begon in Sint-Petersburg een spontane volksopstand, die het begin was van de eerste fase van de Russische Revolutie. Hoewel de tsaristische garde tot dan toe elke opstand had neergeslagen, gebeurde dat deze keer niet. Integendeel, soldaten van de garde schoten hun eigen officieren neer en deden met de opstand mee. Een week later, op 2 maart, deed Nicolaas gedwongen afstand van de troon ten gunste van zijn broer, Michaël II (die de troon vervolgens weigerde), en werd naar Jekaterinenburg verbannen.

De moord
Nicolaas en zijn familie werden eerst opgesloten in het Alexanderpaleis bij Tsarskoje Selo, daarna in het huis van de gouverneur in Tobolsk en uiteindelijk in het Ipatjev-huis in Jekaterinenburg. In de nacht van 16 juli op 17 juli 1918, toen het contra-revolutionaire leger van Koltsjak op het punt stond om Jekaterinenburg te veroveren, werd de hele tsarenfamilie (vader, moeder en vijf kinderen) op bevel van de lokale sovjet in de kelder van het Ipatjev-huis geëxecuteerd. Ook de lijfarts van de familie, de kamerdienaar van de tsaar, de hofdame van de keizerin en de kok van de familie werden vermoord. De lijken werden overgoten met zuur, grotendeels verbrand en daarna in een mijnschacht gegooid.

Voila