Airain Type 20

Verdomd leuk ding. Alleen die prijs van 2.5k gaat mij waarschijnlijk wel tegenhouden…helaas.

33 likes

Had die ook net ergens zien verschijnen in een horloge-nieuws-update! Echt prachtig. Ging onmiddellijk eens gaan kijken, maar helaas inderdaad een aardig prijskaartje. Maar wel heel mooie details op die plaat… eindelijk eens een chronograaf die me aanspreekt.

1 like

Stoere kast :ok_hand:, mooie lugs :+1:

De indexen vind ik minder, maakt de wijzerplaat iets te druk

1 like

Heel netjes.

Ik zeg: laat je lekker gaan :slight_smile:

1 like

Zag hem ook voorbijkomen, mooie vintage look (die wijzers!!), maar subdials die happen uit cijfers nemen zijn echt een NoGo voor mij

1 like

Ik laat 'm idd lekker gaan. :wink:

1 like

Heel mooi gelukt.
Prachtig zelfs.
Alleen die A stoort me een beetje.
Omdat?
Misschien wat hoog denk ik.
Dat gezeur altijd over een prijs wanneer er geen heel bekend merk op de wijzerplaat staat daar word ik vaak een beetje moe van.

4 likes

Supertof dat ze ook een kolomwieltje hebben. Net een stapje boven de SW500 van bv. Nivada of Hanhart.

3 likes

Toch vind ik die Nivada’s ook wel vet hoor

Ik zou deze Airain ook graag willen, maar is me net ff te duur :sweat_smile:

13 likes

Heel mooi horloge! Ik zat er net met horlogevriend Frank @HorlogeHalle over te appen. Ik ben al langere tijd een liefhebber en heb er ook een van hun, maar dan niet de militaire versie (Type 20). Voor de mooi over gebleven originele exemplaren van die tijd worden hoge bedragen gevraagd en soms ook betaald. Ik ga er serieus over denken om deze re edition aan te schaffen! :slightly_smiling_face:

Dank je voor het delen! :+1:

4 likes

Leuk man! :+1:

2 likes

Heel gaaf! En een Nederlands initiatief volgens het artikel.
Leuk ook dat ik via dit artikel, én de andere comments in dit topic weer mooie andere horloges tegen kom waar ik eerder nooit over gehoord had :smiley:

2 likes

Prachtig ding! En een handopwinder, zoals het hoort :+1:t3:

1 like

Heel mooi ding! Prijs is redelijk als je ziet waar de originelen voor gaan.

1 like

Hé de Gast, dat is precies wat ik ook zo leuk vind aan het rondkijken op het Forum. Tuurlijk, in de winkels zie ik ook veel onbekende merken, maar dat zijn veelal plaklabelhorloges, of spul zonder historie. Dus dat is echt niet spannend.
Maar op het Forum is de kans groot dat je al wordt ingepakt door het enthousiasme van degene die post.
Lekker verhaal erbij, hoppa,…nog een linkje naar meer informatie, hoppaaahh

Ook krijgen merken die ik wel ken soms een lekkere boost.
@SybrenAnne heeft vaak leuke bijdragen bijvoorbeeld, en natuurlijk nog veel meer HFers.

Lekkere club hier

:+1::laughing::+1:

Belangrijke PS: @anon34385602HFH , als het je inderdaad lukt om de Éehrèn te scoren, dan start ik de auto en kom met gezwinde spoed jou tegemoet :joy:
(Sinterklaas rijmelarij )

4 likes

Ik had het niet beter kunnen verwoorden!

2 likes

Mooi ding zeg :ok_hand: :ok_hand:

Uurwerk zal waarschijnlijk een variant hierop zijn:
https://www.lajouxperret.com/nos-produits/chronographe-manufacture/ljp7773

3 likes

Dank voor het leesvoer.
Zeer leuk horloge.

2 likes

Ik zie dat je zelfs ook nog kunt participeren (aandeel kunt krijgen) in het bedrijf (je investering krijg je dan weer als korting op het horloge). Maar eens wat onderzoek doen naar die Tom van Wijlick.

3 likes

Absoluut. Eentje waarvoor ik diverse malen terugkom in dit topic om hem te aanschouwen. Mooi dat je hem deelt!

3 likes