Al tijdje actief

Ik lees al heel wat jaren mee als ‘junior’, het ene jaar wat meer dan het andere jaar. Onlangs heb ik een ‘badge’ ontvangen voor het eerst geplaatste bericht. Jippie! :wink:

De laatste maanden ben ik weer wat actiever aan het meelezen. Ik ben weer van mijn ‘voorkeur’ voor één specifiek merk afgestapt en zie daardoor dat er eigenlijk ontzettend veel (meer) leuks is in horlogeland. Mijn interesse ligt vooral bij horloges ‘met een verhaal’, horloges die je niet per se op iedere straathoek tegenkomt en neig vaak naar wat meer ‘toolachtige’ stalen horloges, bij voorkeur automaten. Dressers vind ik mooi maar passen nog niet in mijn collectie. Ingewikkelde complicaties idem en handwinders kan ik niet mee omgaan, ook niet dus.

Tijd voor een paar plaatjes van mijn laatste aanwinst…

Een ‘Sinn 857 UTC TESTAF LH Cargo’. Sinn is een merk waar ik telkens weer naar sta te kijken, ze ontwerpen leuke horloges vaak mét een verhaal. Ook het verhaal van Sinn zelf en alle dingen die ze hebben bedacht vind ik leuk om te volgen. Dit horloge gaat 't nest voorlopig niet verlaten, draagt super!

Hoewel ik een sterke voorkeur heb voor automaten is mijn oog plots gevallen op ‘the less mainstream moonwatch’, de Bulova Lunar Pilot Chrono en dan bij voorkeur op een stalen band (ref. 96B258). Gisteren heb ik 'm even om de pols gehad, omdat ik mijn bedenkingen had over de grootte …nou ‘daar zag je niks van’. Ik was dan ook meteen verkocht. Helaas kon ik het ding niet meteen meenemen anders was al ik nu al de hele dag aan het tijdmeten, wat een leuk horloge.

Tot zover voor nu.

47 likes

Verdomd mooie Sinn en ik ben benieuwd naar de Bulova.

1 like

Hallo Remco, mooi horloge.

2 likes

Ik ben ook erg benieuwd naar de Bulova, @Houthakker!

Het is in een horloge met een leuke ‘voorvader’ c.q. geschiedis (https://www.fratellowatches.com/fratello-watches-qa-with-apollo-15-astronaut-dave-scott/). Ondanks de afmeting, valt 'ie bij mij prima op de pols. Ik heb geen grote polsen, sterker nog de band was met 3 schakels ingekort en het paste prima. De indexen die wat dieper liggen, de tachymeterring die onder het glas zit. Ik vind het een geslaagde knipoog naar het verleden. Het uurwerk schijnt ook prima te zijn, naar eigen zeggen het meest accurate quartz uurwerk voorhanden. Voor wat het waard is. Wel loopt de secondenwijzer lekker vloeiend, leuk.

@Mikel, thanks!

1 like

Mijn beste,

Leuk om zo je interesse te volgen!!
En een fraaie laatste aanwinst en plezante foto’s, bewijzen dat je op de goede weg bent!!
Geniet er met volle teugen van. :+1:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Een teken des tijds, mooi! Dank je wel voor je compliment. :grinning:

1 like

Welkom, Junior! Plezier hier!

1 like

Welkom, veel lees en deelplezier :+1:

1 like

Welkom en je hebt een prachtige Sin !

1 like

Interesante post en prachtige Sinn, have fun op HF:)

1 like

Ik vind het vliegtuigje als UTC wijzer een leuke gimmick op een al cool horloge.

1 like

Ter aanvulling, nog even kort ‘mijn horlogegeschiedenis’.

Kan me mijn eerste ‘echte’ horloge nog herinneren, kreeg ik van mijn ouders ik denk rond 1980. Was een Seiko ‘vijfje’, met een witte wijzerplaat. Een eenvoudig ‘strak’ horloge, 38mm geloof ik. Heb er veel plezier aan beleefd. Jammer dat ik toen geen besef had hoe leuk het zou zijn geweest dat horloge nu nog te hebben. Waar het klokje ooit terecht is gekomen, geen idee.

Ik heb nog wel wat oude meuk uit mijn jonge jaren liggen waaronder twee Seiko’s (zie onder), een Tag Heuer Professional en een Camel Trophy. Ik heb van 2006 t/m 2016 erg veel ‘in Rolex gedaan’. Mijn favoriet was (is) de Dweller. Ik heb van alle referenties t/m de eerste generatie SDDS één of meerdere Dwellers gehad. De Submariner 16610LV ‘kermit’ was ook een come and go. Tjonge die bleef ook maar terugkomen. Kortom ik was er best druk mee, kocht ook veel (reclame)spullenboel en boeken etc. Het leek wel op een echte hobby. Twee jaar terug mee gestopt, was een beetje klaar met Rolex. Aldus ging ik op zoek naar iets anders, naar merken en horloges die je wat minder in het straatbeeld tegenkomt. Iets waar weer wat over te lezen valt en vooral iets waar de prijs nog een beetje in verhouding staat tot hetgeen je om de pols hebt hangen. En zo ben ik o.a. bij Sinn uitgekomen, totaal onvergelijkbaar en daarom juist reuze leuk! Hoewel? …ook mijn Sinn geeft natuurlijk gewoon de tijd aan, keurig binnen de marges trouwens. :sunglasses:

Nog een paar plaatjes…

Hieronder mijn eerste Sinn, een 240ST. Draagt prima en vooral de ‘retro’ uitstraling van de kast sprak me erg aan. Prijs/kwaliteit, prima in verhouding!

De volgende drie afbeeldingen zijn van een van de ouwetjes… een Seiko chrono gekocht in 1992. Een uitgave tgv. de 25e Olympische spelen in Barcelona. Nummer 59/300. Hoeveel zouden er nog in leven zijn? Zit naast de normale papieren ook een certificaat bij. Leuk.

In 1997 nog eens een Seiko chrono gekocht, een iets uitgebreidere qua functies. Nooit helemaal uitgezocht wat er precies allemaal kan aan berekeningen enzo met dit horloge. Heb hem louter gekocht omdat ik 'm mooi vond voor ‘slechts’ 850 gulden aldus het bonnetje wat ik er nog bij heb. Hier het plaatje…

Bij gelegenheid zal ik de rest ook eens op de foto zetten. Voor nu is het wel weer even genoeg denk ik.

4 likes

Dank allen! :+1:

@klongy, op de foto’s (vooraf) vond ik het allemaal een beetje druk op de wijzerplaat maar in het echt valt het ondanks dat er 3 vliegtuigjes zichtbaar zijn mee. Ik vind het allemaal keurig in balans, terwijl ik ook lees dat er mensen zijn die het helemaal niks vinden zo. Vooral het ontbreken van het getal ‘6’, wat bij de normale uitvoering er wel op staat, leidt tot veel discussie. Ach ja, smaak! Ik vind het wel geinig zo, maakt hem toch net iets specialer als de gewone 857. Ben er erg blij mee.

Welkom :grin:

1 like

ik tel er maar 2 onderaan de dial, waar is de 3de verstopt??

@Haaren, de derde zat verstopt onder de GMT wijzer. Is het TESTAF logo, zit ook een vliegtuigje in. Staat op de plaat boven de 12 van de tweede tijdschaal. Net een plaatje gemaakt:

Ik heb de foto even extra uitgelicht waardoor de vliegtuigjes ‘er uit springen’, op 't oog zijn de vliegtuigjes op de plaat slechts subtiel zichtbaar. Niet storend of druk ofzo, vind ik…

2 likes

Ik kan natuurlijk niets anders zeggen dat het 2 hele mooie Sinn’s zijn :wink:
Nu nog een zwarte U1 :slight_smile:

1 like

Thanks! :+1:

De U1 is ook erg mooi, maar in de categorie Sinn Taucheruhren ga ik voor de EZM 13. Maar eerst even een uitstapje naar Bulova…

1 like

Erg mooie Sinn ! Wow !

Die Bulova heb ik gehad en weer verkocht. Nooit moeten doen. :grin:
En die er komt er dan ook zeker weer terug in de verzameling !

En welkom !

1 like

Dank!!

Herkenbare uitleg. :sunglasses: Ik tuin er ook iedere keer in, in een opwelling verkopen om vervolgens een soort van spijt te hebben. Haha, bekend terrein.

1 like