Oh, echt he
Ik heb in ieder geval al weer twee mis-verkopen weer terug. En zo gaan we maar door
Oh, echt he
Ik heb in ieder geval al weer twee mis-verkopen weer terug. En zo gaan we maar door
Welkom op HF. Mooie horloge geschiedenis.
Maar hier moest ik wel om lachen ::
U woont in Wassenaar?
I know, beetje cliché
Oef dat matte Staal blijft toch wel echt heel tof!
Heerlijk man!
Nee @WilSeiko, wel in 't Gooi… serieus! Haha.
Wat ik bedoel is dat terwijl ik dit zit te typen, ik naar een aankondiging op TV kijk waarin twee ondernemers een Rolex om de pols hebben. Dat ik vorige week in de Vd Valk zat te lunchen, waar veel vertegenwoordigend volk met de laptop een broodje naar binnen schuift met, yep… een Rolex om de pols. Bij de zomercheck van mijn auto de hand geschud kreeg van een clientenmanager [je mag ze geen verkopers meer noemen] en 3x raden wat hij voor ‘een klokkie’ hij droeg. Nee, geen Breitling haha.
Dat is een beetje wat ik bedoel. Je ziet Rolex overal en nergens, let er maar eens op. Daar is trouwens helemaal niks mis mee hoor. Het is een groot compliment aan Rolex, dat ze zo zichtbaar/populair zijn. Rolex maakt niet alleen héle mooie/goede horloges, ze hebben ook een ongekende bijdrage geleverd aan de horloge-industrie zoals we die nu kennen. Prachtig merk! Maar het is voor mij nu even tijd voor iets anders. Aldus, it’s a Sinn…
@Dpvh, thanks! Ben het eens met je…
Gelukkig, dan ben ik toch niet (helemaal) gek
3 vliegtuigen bezitten is niet niks, vind deze LH zeer geslaagt.
Ook de drukke Seiko kan mij eigenlijk wel bekoren, zoveel op te zien weet niet waar ik moet kijken (dus langer plezier )
Kwam er afgelopen weekend nog een leuk plaatje van tegen op het wereld wijde web, oude advertentie…
“This is the Seiko Pilot Chronograph. Like all our Sports-Tech watches it’s designed for serious sportsmen. - haha, nou snap ik waarom ik hem gekocht heb - So it’s a slide rule, a direction indicator, a calendar, an alarm and a chronograph with dual-time capability. It has more than 30 functions and its micro-electronic technology is as advanced as anything you’ll find in a plane. And certainly more accurate than anything you’ll find in an airport. SEIKO: Someday all watches will be made this way.”
Ding loopt trouwens na ruim 20 jaar nog als een tierelier en strak op tijd. Geen rotzooi.
Proficiat met de Sinn. Heel erg mooi! En de seiko hierboven ziet er ook geweldig uit! Geniet ervan.
Ik heb me wel eens laten vertellen dat geen enkele collectie compleet is zonder een ‘stoere Casio’ en dus kocht ik er begin dit jaar spontaan eentje (GW-M5610-1ER).
Digitaal, wow dat was al lang geleden en 't geeft licht…
Welkom Remco,
Leuk om te lezen hoe je met de hobby bezig bent. Dat van de ‘horloges met een verhaal’ herken ik heel erg. Mooie Sinn en die 240st is ook gaaf. Doet wat denken aan de Tutima Military en volgens mij hebben deze horloges iets te maken met een aanbesteding van de luftwaffe voor horlogos voor hun vliegers (die Tutima won).
Veel plezier hier!
Willem-Jan
Edit: wat een mooi ding die Bulova, kende ik niet
Dank je wel!
Veel overeenkomsten inderdaad tussen de ouwe Tutima Military lijn en bijvoorbeeld de Sinn 140/142. Tutima mag dan wel gewonnen hebben, Sinn trok twee jaar later de ruimte in. Zo hebben beiden merken best een leuke historie. De 240ST zat overigens indertijd nog niet in het assortiment bij Sinn, ik geloof in 2015 geïntroduceerd. Mooie knipoog naar het verleden.
Overigens zou ik best nog een horloge willen hebben uit de Tutima M2 serie, erg fraai! On the wishlist…