Aldi automaten?

Ik heb weer last van het:“Ik vind hem gewoon leuk” virus. :wink:

dat heb ik dagelijks, maar ben al blij als ik er 1 kan kopen en houden.

Ik heb er een! De Leonardo, het horloge dat ik in eerste instantie al het mooist dacht te vinden.

Toen ik gisteren de horloges op een foto in een folder zag dacht ik dat ik er toch van af zou zien, op die foto’s zagen ze er heel armoedig uit! Vandaag, niet zo vroeg als ik eerst van plan was, toch even naar een kleinere Aldi in Ridderkerk gereden en daar lagen er nog 3, waarvan een de Leonardo. Ik deed de doos open… en ik was verkocht!

Het horloge ziet er voor de 49,95 wel heel erg goed uit hoor! De “grande date (onder de 12)” en dag (naast de 9) draaien netjes mee, de maand (bij de 3) weet ik nog niet, ik neem aan van niet daar de datum doorloopt tot 39 :smiley: Vandaar die handige drukkers boven en onder de kroon, een keer per maand even een paar keer indrukken tot de 1 en volgende maand.
De retrograde seconde (boven de 6) is een leuke gimmick. De stalen kast is zeer goed afgewerkt, veel beter dan vorig jaar, en het 41 steens automatische uurwerk ziet er door de zichtbodem ook mooi uit met “geblauwde” schroeven en gravering. De wijzers boven de opgelegde cijfers en indexen geven nog licht ook dus ook 's nachts is te zien hoe laat het is.

Er is maar een ding slecht aan het horloge en dat is de “echt lederen” band. Maar die ga ik toch vervangen voor een mooie bruine die duurder is dan het horloge zelf :smiley:

Het is het horloge boven in het midden:

Foto van Aldi.

Ik zal na Sinterklaas nog even wat foto’s maken, ik heb het nu veel te druk met dichten.

Ik heb met twee in mijn hand gestaan, de Leonardo en de Como. Ik moest me inhouden, en heb dus alleen de Como gekocht. Ik denk dat als de wijzers van de Leonardo niet groen waren geweest, dat ik die had gekozen. Nu vind ik hem net iets te sportief.

In het echt zijn ze idd veel mooier dan op de aldi foto’s en ook op de doos trouwens.

Groeten,

Martin

Dan heb je zeker in het donker gekeken :smiley: de wijzers zijn bij mij wit als het licht is (in het donker idd groen).

De Como hadden ze niet meer, die ziet er op de foto ook interessant uit qua uitvoering. Ze hadden alleen nog de Salvatore (zelfde als de Leonardo maar dan helemaal wit) en Supreme (quartz).

Hmm, ik heb de dozen niet opengemaakt,want dichtgeplakt, en ben afgegaan op de plaatjes op de doos…

Vandaar dat ik thuis ook aangenaam verrast was bij het openen. Misschien toch nog een keer langs de Aldi :smiley:

Ik heb vanmiddag ook nog even een aldiklokje gescoord…bij twee aldi’s geweest…opvallend: de Como was in beide filialen nog aanwezig…de quartzen waren het eerst weggegaan hoorde ik.

In het laatste filiaal waren alle automaten er nog dus ik heb ze allemaal even kunnen bezien en ben voor de Como gegaan :smiley: Leuk voor erbij…wanttttt er is nog een ander klokje onderweg…en dat was geen aldi prijsje helaas :(.

Maar gezien de kroonconstructie zou ik er toch maar niet mee van de duikplank gaan kweenie…krijgt t uurwerk denk ik toch een chinees kleurtje van denk ik zo…

ook ik ben gevallen voor de leonardo en behalve het bandje is de rest meer als oke voor dat geld.

voor 5-6 tientjes heb je een Seiko5 bij Seiko5.nl of marktplaats/speurders

en die worden voor 6 euro gewoon thuisgestuurd.

Stony Schreef:

voor 5-6 tientjes heb je een Seiko5 bij Seiko5.nl
of marktplaats/speurders

… en een ander koopt bij de Aldi;)

Ieder z’n meug:):slight_smile:

Ik koop er zelf geen, want ze vallen niet in mijn huidige ‘doelgroep’: vintage, Russisch en bij voorkeur gerelateerd aan lucht- en ruimtevaart.

tjvreeken Schreef:

Stony Schreef:

voor 5-6 tientjes heb je een Seiko5 bij
Seiko5.nl
of marktplaats/speurders

… en een ander koopt bij de Aldi;)

Ieder z’n meug:):slight_smile:

Wat Tom Schrijft!

Ik heb op de Rikketik al een paar keer bij Rob met een Seiko5 in mijn hand gestaan. Ik kan niet wennen aan het kleine formaat. Ik draag dus liever mijn Chinese klokken. En wat betreft der kwaliteit hoef je het ook niet te laten, is mijn ervaring. Enige nadeel bij chinees is Quality Control: slechte modellen slippen er nog wel eens door, en moeten teruggestuurd worden.

Groeten,

Martin

Ja. Dat klopt?

We hebben sinds kort een hagelnieuwe Aldi in het nabijgelegen dorp. Omdat ik zelf het oordeel over de bamihapklokjes wel eens wilde vellen ben (uiteraard onherkenbaar vermomd :slight_smile: ) naar deze Aldi gegaan. Er lagen nog vier verschillende horloges (want boerendorp, dus geen overstelpende vraag) en ik heb na enig wikken en wegen de Salvatore (automaat met dag, maand en datum en flyback sekondenwijzer) in het boodschapenmandje laten glijden. Bij de kassa gedaan of het heeeel gewoon was, het leekt wel of ik 144 condooms kocht…

Het horloge ziet er degelijk uit. De pushers hebben niet echt een chronofunctie, want ze dienen om de maand en de datum te verstellen. Wat wel opvalt is dat ik geen beweging kon krijgen in de kroon, althans in het opwindmechanisme. Maar wellicht (het doosje zat niet meer dicht) had een belangstellende het al volledig opgewonden. Dat wacht ik dus even af.
Positief is zeker de volledig Nederlandstalige handleiding en een duidelijk adres voor service. En drie jaar garantie… Rolex en Omega twee jaar geloof ik… :slight_smile:

Ik hou u op de hoogte of bied het binnenkort te koop aan voor een Aldiloze.

hans

Nou zie je wel, dat valt best wel mee toch? :smiley:

Maar ik denk dat ie stuk is, mijn kroon op de Leonardo (dat is op de plaat na hetzelfde horloge) kan ik wel draaien en omdat het een automaat is kan ik waarschijnlijk blijven draaien tot ik een ons weeg, en dat zou heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee (nou ja jullie begrijpen wat ik bedoel, ik ben 199 cm lang en heb zware botten) l lang gaan duren. Ik zou terug gaan en 'm ruilen als ze er nog een hebben of 'm gelijk naar Kripppppl sturen.

Valt zeker mee, alleen jammer van dat opwinden… Ik geef hem nog een dag of twee (want drie jaar garantie) en anders gaat hij inderdaad naar Amsterdam. We zien wel. Hij loopt lekker op dit moment.

hans

Ook gij, Brutus? :smiley:

MartinB Schreef:

Ook gij, Brutus? :smiley:

Ja, maar ik geloof dat ik gelijk krijg en dat het (hand)opwindmechanisme niet in orde is. En dat is snel 1 minuut na aankoop… :slight_smile:

Leuk dat je er toch één aangeschaft hebt ! Maar tegelijkertijd vind ik het erg jammer dat 'ie niet in orde is … nouja, garantie is goed geregeld en normaal gesproken is geld terug ook geen probleem, zeker zo kort na aanschaf.

Ik was gewoon erg nieuwsgierig! Uiterlijk is er niets mis mee. Nu loopt hij ook goed, alleen het handmatige opwindmechanisme werkt slechts uiterst moeizaam. Ik probeer het een paar dagen en dan stuur ik hem naar de service. Geld terug is voor mij geen optie, want ik wil nu ook de aftersales gaan proberen.

hans

De aftersales is prima! Mijn vorige Ascot is twee keer terug naar Oostenrijk gegaan (want daar ging hij toen via Amsterdam naartoe, nu geloof ik naar Duitsland) en steeds binnen drie weken retour. De eerste keer hebben ze niets kunnen vinden en dat was op zich begrijpelijk. De tweede keer heb ik ze even gebeld en toen hebben ze het hele uurwerk vervangen en kreeg ik 'm als nieuw weer terug. Echt keurig was dat.