Aldi automaten?

Na een een nacht moet ik constateren dat hij niet meer loopt. Dus op de post vandaag, wordt vervolgd.

hans

Ik heb vanochtend toch nog even de stoute schoenen aangetrokken om bij de lokale Aldi een Ascot proberen te scoren. En warempel, er lagen nog 5 van de 6 exemplaren bij de kassa. Na grondige inspectie van de modellen Salvatore en Leonardo ben ik toch overstag gegaan voor de Salvatore. E.e.a. ziet er best leuk afgewerkt uit en ben dan ook benieuwd naar de kwaliteit op langere termijn. Ach, voor een krappe 50 euri mag je niet alles verwachten, maar een leuke dresswatch is het wel. Vergeleken met een Alpha voor ongeveer het zelfde geld, vind ik de kwaliteit in eerste oogopslag wel goed. M.u.v. de zwarte “echte lederen” band (volgens mij van de kunstkoe). Deze wil ik wel gaan vervangen voor een leuke bruine band met crocoprint. Uiteindelijk dus toch nog een klein Sinterklaaskadootje voor deze jongen! :slight_smile:

Zal binnenkort eens wat foto’s plaatsen.

Hoop dat jouwe langer loopt dan die van mij… Is al onderweg naar het servicecentrum in Amsterdam…

:frowning:

hans

En hierbij de beloofde kiekjes:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SPICJH3O.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EVGYSLWH.jpg

Toch best mooi!!

Dennis

Echt mooie horloges,
Hier bij Aldi geen horloges te krijgen (Belgie).:X

tjvreeken Schreef:

Stony Schreef:

voor 5-6 tientjes heb je een Seiko5 bij
Seiko5.nl
of marktplaats/speurders

… en een ander koopt bij de Aldi;)

Ieder z’n meug:):slight_smile:

hmm, daar heb je eigenlijk wel gelijk in ja.
mechanische horloges zijn eigenlijk ook gewoon onzin, een quartz van een tientje loopt nauwkeuriger…

ieder zijn seiko!, eh meug bedoelde ik :slight_smile:

hoe zit het ook maar weer moeten automaten ook inlopen mijn klokje wind momenteel 5 min per dag.

Als je klokje wind heeft hij teveel bonen gegeten…:wink:

Mijn Aldi Sevilla gaat morgen terug.

De tweede tijdzone is niet in te stellen omdat de kleine wijzertjes steeds blijven haken :frowning:

De opmerking die ergens werd geplaatst was dat de kwaliteitscontrole niet helemaal optimaal is… Dat lijkt dus te kloppen, mede ook gelet op mijn ervaringen. Ben benieuwd hoeveel klokjes er al weer op weg naar Amsterdam zijn…

Stony Schreef:

mechanische horloges zijn eigenlijk ook gewoon
onzin, een quartz van een tientje loopt
nauwkeuriger…

Huppekee… Weg met aldi, uh… ik bedoel al die mechanische rommel.
Iedereen aan het quartz!! Even Balkenende bellen voor een wetsvoorstel:)

Als je klokje wind heeft hij teveel bonen gegeten…X( klopt hij was ook in de boontjes door sniklaas.B)-

Sneller dan ik verwacht had stond mijn Leonardo vandaag twee keer stil. En nu voor de derde keer. Zullen we de horloges samen opsturen Hans, dat is goedkoper? :smiley:

Haha! Top expiriment dit! (maar ik begin er niet aan…;))
Wacht vol verwachting op jullie nieuwe bevindingen. Hoop dat ze in Amsterdam tijdens de “revisie” niet ongevraagd onderdelen gaan vervangen. Dat zou ten koste gaan van de fantastische oude staat. haha! :smiley:

Succes ermee.

MP

Klopt, Chinezen doen (zeg maar0 anders de kwaliteitscontrole dan de Zwitsers en Duitsers. Komt vast ook nog wel, maar ben bang dat dan ook de prijzen wel zullen stijgen. Momenteel is het gewoon leuk spul voor het geld en wellicht voor de Chinezen een soort leerperiode naar een echte horloge industrie die qua kwaliteit echt kan concureren met de Zwitsers e.d.

Desondanks leuk dat Aldi een traditie maakt van het tijdelijk leveren van leuke mechanische klokjes.

Niels

Niels2 Schreef:

Klopt, Chinezen doen (zeg maar0 anders de
kwaliteitscontrole dan de Zwitsers en Duitsers.

:slight_smile: mijn indruk is dat ze gewoon geen kwaliteits controle doen!

Hoi Henrik,

Ik zou hem niet meteen terug sturen. Dankzij mijn intensieve ervaring met goedkope chinezen :smiley: weet ik dat ze echt moeten inlopen. Het olieën bijvoorbeeld gaat dusdanig snel, dat vaak maar één kant wat krijgt, en alles echt moet settelen. Ik heb diverse klokjes die in de eerste weken regelmatig een tikje nodig hadden of even schudden om ze weer te laten lopen.

Nu lopen ze allen zo goed als je van elke mechanische klok mag verwachten.

Het enige probleem voor ons is natuurlijk hem een paar weken regelmatig dragen, met zoveel keuze :slight_smile:

Groeten,

Martin

…na 5 dagen loopt mijn Salvatore nog als een zonnetje… (afkloppen)!
Ik kan zelfs geen grote afwijking bespeuren.

groeten,

Dennis

De mijne is al laaaaaang weg :slight_smile:

Is er nog iemand op zoek naar een van deze aldi klokjes? Ik heb ze namelijk nog zien liggen in Helden(limburg) gister, 21-12-08.