Nee bedankt!
Ik denk dat het eenvoudiger en bijna even goedkoop is om een Alpha te bestellen.
Daar is de kwaliteit toch wel wat beter hoor.
Door de barre sneeuw kwam de heer TNT Post met de gerepareerde of vervangen Aldi Automaat. Keurig brief je erbij van de servicedienst Knippl. Het opwindmechanisme via de kroon is nu wel bruikbaar, al draait de rotor dan direct flink mee en werkt het dus kennelijk niet onafhankelijk van elkaar. Eens kijken of alles goed blijft gaan. Zo ja, dan wordt hij binnenkort weer verkocht via dit of een ander forum, zo niet dan volgt rituele destructie :+
AldiOpa
Ja, ik weet het, het is geen 6 maar 5 januari :X
ā¦en die van mij loopt nog steedsā¦!
groet,
Dennis
Binnen een maand weer terug, inclusief de feestdagen. Daar kan menig merk een voorbeeld aan nemen!
Groeten,
Martin
Nou heb ik de lat ook niet hoog liggen maar om nou een automaat bij de ALDI te gaan scoren voor ā¬50 gaat mij toch echt te verā¦en volgens mij kan je toch ergens anders goedkoper en/of wellicht beter je slag slaanā¦
de mijne is ook al weer op reis richting kripple
Het lijkt erop dat ook dit vervangende horloge niet goed werkt. De rotor draait als een gek mee als je handmatig wil opwinden en lijkt niet onafhankelijk te werken. Gelukkig heb ik het verzenddoosje nog.
Wellicht toch maar 49 Euri terugvragen.
Het was een testaankoop, geen horloge van mijn wishlist hoor :X(td)(td)
hans
Ben ik wel benieuwd waar je voor minder dan 50 euro een leuke automaat kunt kopen met 3 jaar garantie en incl. box.
Waarom gaat het je trouwens te ver om zoān horloge bij de Aldi te kopen?
Niels2 Schreef:
Ben ik wel benieuwd waar je voor minder dan 50
euro een leuke automaat kunt kopen met 3 jaar
garantie en incl. box.Waarom gaat het je trouwens te ver om zoān horloge
bij de Aldi te kopen?
Omdat het pure rotzooi isā¦veel plezier met je 3 jaar garantieā¦dat je maar flink op en neer rijdt om die zooi terug te brengenā¦en als ik me niet vergis lees ik hier meer reakties die nou niet bijster enthousiast zijnā¦
Je denkt dat het een koopje is maar dat is het nietā¦
Beste V3etc.
Ik heb dit horloge gekocht uit een soort nieuwschierigheid. Niet alleen naar het uiterlijk en de afwerking, maar ook uit belangstelling voor het uurwerk. Wat kan men maken voor dit bedrag? Dat wilde ik weten. Maak je geen zorgen, ik heb nog een paar Rolexen, een oude Omega Speedmaster, een Union en een fraaie Nomos, dus het was niet direct om mee te mogen doen met de āechte horlogebezittersāā¦
Jouw constatrering dat het rotzooi is zal wel gebaseerd zijn op persoonlijke ervaring? Anders lijkt me dit een wat ferme uitspraak voor een beginnend forumbezoeker.
Na mij twijfel gisteren, dan vandaag weer: Hoera. hij loopt nog⦠:)Misschien stopt hij binnenkort en is het uurwerk dus bagger, dat zien we dan wel weer.
Je kunt zeggen wat je wilt maar met het uiterlijk is er niets mis imo. Ik vind het eigenlijk best een mooi horloge (zo lang als het blijft lopen)
hans
hcptdg Schreef:
Beste V3etc.
Ik heb dit horloge gekocht uit een soort
nieuwschierigheid. Niet alleen naar het uiterlijk
en de afwerking, maar ook uit belangstelling voor
het uurwerk. Wat kan men maken voor dit bedrag?
Dat wilde ik weten. Maak je geen zorgen, ik heb
nog een paar Rolexen, een oude Omega Speedmaster,
een Union en een fraaie Nomos, dus het was niet
direct om mee te mogen doen met de āechte
horlogebezittersāā¦Jouw constatrering dat het rotzooi is zal wel
gebaseerd zijn op persoonlijke ervaring? Anders
lijkt me dit een wat ferme uitspraak voor een
beginnend forumbezoeker.Na mij twijfel gisteren, dan vandaag weer: Hoera.
hij loopt nog⦠:)Misschien stopt hij binnenkort
en is het uurwerk dus bagger, dat zien we dan wel
weer.Je kunt zeggen wat je wilt maar met het uiterlijk
is er niets mis imo. Ik vind het eigenlijk best
een mooi horloge (zo lang als het blijft lopen)http://pic20.picturetrail.com/VOL1283/4386397/2102
4116/350070599.jpghttp://pic20.picturetrail.com/VOL1283/4386397/2102
4116/350070594.jpghans
Beginnend forumlid of niet een eigen mening mag ik hopen telt hier ook.
En ferme uitspraken zijn nu eenmaal de meest duidelijke.
En zeg nou zelf wat haal je aan qualiteit qua elektra of andere dingen bij de aldi?
Maar natuurlijk hoop ik dat ik ongelijk heb en jij me over een 3 jaar kunt zeggen dat ik een stommerik ben geweest om niet zo`n ding aan te schaffen.
Het is altijd verstandig als je ferme uitspraken ergens op baseert, liefst op eigen ervaring en niet op dat wat je gehoord hebt. En je wilt niet weten hoeveel Aldi computers/laptops er verkocht worden. Overigens had ik het kapotte horloge (ondanks de feestdagen) binnen 1 maand gerepareerd (of vervangen) terug. Omega duurt circa 3 maanden en Rolex 2 maanden.
hans
Ik heb het horloge gekocht juist omdat de prijs laag is voor wat je er voor krijgt. Dat het niet de allerbeste kwaliteit is is logisch maar ik denk niet dat je snel meer voor minder kunt krijgen tenzij het een replica is. En dat is dit niet.
Dat die van Hans, Oscar en mij redelijk snel kapot zijn gegaan geeft duidelijk aan dat de kwaliteit niet goed is maar aan de andere kant is de service dat weer wel. Een experiment waar je een hoop lol aan kunt beleven dus!
Wat een domme en slechte gefundeerde reactie!
Je krijgt zeker waar voor je geld. De term ārotzooiā slaat dan ook nergens op. Als de Aldi er het 10-voudige voor zou vragen, mag je misschien roepen dat de prijs-kwaliteitverhouding slecht is. Overigens geldt dat misschien voor een aantal bekende merken/modellen nu ook al welā¦
Naast mijn dure horloges (echte merken zo je wilt) doen de Adli klokjes het gewoon goed en is het gewoon leuk er bij te hebben. Het is dus zeker wel een koopje. Je kunt natuurlijk voor 50 euro niet dezelfde kwaliteit verwachten als voor een Rolex of IWC die het honderdvoudige kost!!
Overigens geef je geen antwoord waar je dan voor minder dan 50 euro een beter nieuw en mechanisch klokje kunt vindenā¦
Niels2 Schreef:
Wat een domme en slechte gefundeerde reactie!
Je krijgt zeker waar voor je geld. De term
ārotzooiā slaat dan ook nergens op. Als de Aldi er
het 10-voudige voor zou vragen, mag je misschien
roepen dat de prijs-kwaliteitverhouding slecht is.
Overigens geldt dat misschien voor een aantal
bekende merken/modellen nu ook al welā¦Naast mijn dure horloges (echte merken zo je wilt)
doen de Adli klokjes het gewoon goed en is het
gewoon leuk er bij te hebben. Het is dus zeker wel
een koopje. Je kunt natuurlijk voor 50 euro niet
dezelfde kwaliteit verwachten als voor een Rolex
of IWC die het honderdvoudige kost!!Overigens geef je geen antwoord waar je dan voor
minder dan 50 euro een beter nieuw en mechanisch
klokje kunt vindenā¦
Werk jij bij de Aldi of zo dat je op de teentjes getrapt bent over je slechte investering.?
En waar jij die horloges kunt krijgen? kijk maar rond op internet.
En die Jan Peter Balkenende reaktie mag je gerust achterwege laten ik vind nog steeds 50 euro veel geldā¦en bij de aldi of lidl of andere medion nytech welltech zooi verkopers hebben ze nog nooit super kwaliteit verkochtā¦Je geeft zelf toe dat het een kapot ding isā¦wow dan heb je 3 jaar supergarantie gekregen voor 50 euro met een knuddeklok erbij.
Succes met je aankoop zoals ik al eerder zei en kom over 3 jaar terug of je gelijk hadā¦
Ik heb vorig jaar een Ascot bij de Aldi gekocht, en dit jaar weer ƩƩn.
Beide doen het prima, en leveren fantastische value for money. In China worden, net als vroeger in Zwitserland, diverse kwaliteiten uurwerken gemaakt.
Je hebt automaten die populair zijn in de replicaās en in horloges met een verkoopprijs van minder dan $5. Dit is gewoon troep. Er is een middenmoot, die gemaakt wordt door o.a. PTS, Nanning, Hangzhou en SeaGull, en kan zich al redelijk kunnen meten met de zwitserse āgoedkopereā uurwerken zoals de ETA 2824, en zolangzamerhand ontstaat ook een topsegment met tourbillons, en quarter- en zelfs minute repeaters.
De Aldi horloges zitten in het genoemde middensegment, en lijden, zoals helaas nog veel te veel chinese horloges onder slechte kwaliteits controle aan het einde. Het Business model waar ze voor kiezen is dat het goedkoper is te vervangen, helaas. Dit zorgt voor de slechte naam van de chinese klokken, terwijl dat als je een goed exemplaar hebt, je er vele jaren plezier van kan hebben.
Groeten,
Martin
Heb er vanmiddag even wat mee gewandeld en hij is neeuwdicht
hans
hcptdg Schreef:
Heb er vanmiddag even wat mee gewandeld en hij is
neeuwdichthans
Hoeveel meter sneeuw moet je er opgooien om te kijken of hij 3 ATM sneeuwdicht is?
Pffffff, hoeveel sneeuw zit er in een KG?