Aliexpress straps (vs Barton en andere bekende merken?)

Hallo

Ik wilde jullie mening even vragen.

Zien jullie verschil tussen deze

US $5.80 70%OFF | Premium Silicone Watch Band Quick Release Rubber Watch Strap 20mm 22mm Watch Strap Watch Replacement Watchband

En de barton elite silicone zoals we die allemaal wel kennen?

Ik wil best 20 euro uitgeven, maar geld weggooien is niet mijn ding. mij lijkt dit gwoon hetzelfde…zelfs het materiaal.

Hoor de meningen graag!

Roy

3 likes

Hi Roy, ik heb de Ali band incoming en al een aantal Barton’s in bezit, kom erop terug na ontvangst van de Ali. Zal nog wel ff duren in deze drukke tijden qua post :grimacing:

3 likes

Top ben wel benieuwd naar je ervaring! Thanks

1 like

Ik snap werkelijk niet waarom die Barton banden zo populair zijn hier. Ik vond het echt helemaal niks.

12 likes

Nou, ik vond die silicone band van Bartons best chill in en rond het zwembad deze zomer.

Moet eerlijk zeggen dat ik 'm had gekocht zonder me echt te verdiepen wat en waar er nog meer in de aanbieding was. Ben dus ook wel benieuwd naar een vergelijking.

Hoewel ik een beetje een aversie heb tegen Aliexpress…

1 like

Bij ali moet je een beetje door de rotzooi heen kunnen kijken en de goede producten eruit halen. Heb banden van ali die echt beter zijn dan duurdere duitse merken. Als je fkm rubber strap intyped bij ali en dan op aantal orders filters kom je een heel end.

10 likes

Ja snap de hype ook niet helemaal…tis gwn een silicone band toch vandaar mijn vraag :stuck_out_tongue_winking_eye:

Waar anderen ze lekker soepel vinden vind ik ze gewoon slap. En ik heb een voorkeur boven echt rubber dan silicone.

Ik heb de twee een zwarte-gele Barton op mijn flightmaster en een zwarte van Ali op mijn Kamasu.

Qua gevoel zijn de gesp en de soepelheid/zachtheid van het rubber hetzelfde. Op dat vlak zit je dus zeker goed met de Ali band. Ook de lengte is niet belachelijk lang, zoals bij veel andere bandjes op Ali.

Het voordeel van Barton is natuurlijk hun enorme keuze aan kleuren en meer breedtes. Ik zie wel dat Ali ook aan het uitbreiden is in kleuren. Verder krijg je bij Barton een kort en een lang eind wat toch een groot voordeel is als je, zoals mij, dunne polsen hebt.

MAAR naar mijn gevoel zijn ze toch niet van hetzelfde materiaal. Op de band van mijn Kamasu zit meer stof dan op die van de flightmaster. Ik ben benieuwd naar de bevinding van anderen hierover.

Conclusie voor mezelf: Als ik een kleurvariant met een standaard breedte wil, die zowel op Ali als bij Barton beschikbaar is, kies ik sowieso voor Ali. Kost 1/3 tot 1/4 van de prijs en een paar stofjes zijn zo weg. Voor de rest zijn ze identiek.

1 like

Origineel versus replica?

Dit betwijfel ik dus heel erg… ik denk dat dit soort producten gewoon uit dezelfde streek/fabriek komen. Misschien de een iets meer qc dan de ander. Als ik de fotos zie en de reviews kan ik niet zeggen dat het een een goedkoper ripoff is

Hij is zeker goedkoper, en ripoff, tja dat kun je Barton dan ook verwijten

1 like

Ja voor die 15 euro verschil veeg ik het stof wel weg inderdaad. Als barton nou fkm rubber gebruikte snap ik het nog enigzins.

Ik heb beide; voor mij is het heel simpel… De Ali is minstens 10 x soepeler en comfortabeler, de gesp is mooier afgewerkt en de keeper is net iets ruimer waardoor de band makkelijker daardoorheen geschoven kan worden.

Ik bestel de eerstvolgende keer weer lekker Ali, tevens in 10 dagen in huis. Bij Barton duurt dat minstens een maand.

Enige minpunt; ik heb nog geen 21mm variant kunnen vinden (zoals bijvoorbeeld voor de seiko flightmaster). Alleen 18, 20, 22, etc

Ik ben fan :ok_hand:

Edit; én de ali-band trekt minder stof aan, nagenoeg niet

2 likes

Mis ik iets? Zie ze hier zelfs voor 90 cent, max 1 stuks per kleur.

1 like

Ja je mist ofwel de verzendkosten ofwel nieuwe gebruikersbonus die meeste van ons niet meer krijgen😜

Ja het tijdperk van 5x zoveel betalen voor iets wat een hoop marketingkosten met zich meebrengt is voor mij voorbij. Probeer altijd eerst te kijken of het bij ali ook te krijgen is…en dat was nu zo. Gelukkig dat ik hier niet alleen in sta.

2 likes

Ik ben ook geen nieuwe gebruiker, maar ik heb er net eentje besteld om te testen. Totaal €0.90 incl de verzendkosten.

Geen idee wat je voor magie gebruikt maar er is maar 1 soort beschikbaar op ali van deze strap en die is 6 dollar. Staat dat je 5 dollar welkomstbonus krijgt. Anyway goeie koop dus

Die meuk komt allemaal uit China. Er zal ongetwijfeld verschil in kwaliteit zijn maar de één is gewoon beter in het neerzetten van een merk en kan het dus voor een hogere prijs verkopen.

1 like