Ook maar eentje bestellen dan.
Het kan trouwens nog goedkoper:
Mode Horloge Band Strap Sport Vintage Lederen Horlogeband Roestvrij Stalen Gesp Horloge Accessoires 18Mm 20Mm 22Mm 24mm|Watchbands| - AliExpress
Ook maar eentje bestellen dan.
Het kan trouwens nog goedkoper:
Mode Horloge Band Strap Sport Vintage Lederen Horlogeband Roestvrij Stalen Gesp Horloge Accessoires 18Mm 20Mm 22Mm 24mm|Watchbands| - AliExpress
Heb trouwens zelf ook een besteld op ali tis geen promotie of afzeiken van barton. Was gewoon nieuwsgierig.
Interessant; ik heb zelf een Barton Elite Silicone, die ik erg fijn vind (soepel, trekt nauwelijks stof aan), maar ook een FKM van Ali in 21mm voor op een 20mm lug-width.
Waarom? Omdat gek genoeg de 20mm FKM banden maar 8 gaatjes hebben ipv 9 en ze ook nog eens iets meer verschoven richting het eind zitten. Aangezien ik nogal slanke polsen heb, kwam ik met de 20mm FKM nét niet uit.
Die FKM strap is van erg fijn niveau. I should know, heb een te grote Hirsch Pure Caoutchouc eerder weggedaan.
Diezelfde FKM straps worden voor een factor 3 door Zuludiver (wel met een mooiere gesp, soit) verkocht en ik kwam op Watchgecko ook een recensie tegen, van iemand die zich ook beklaagde over die gaatjes. Want de 19mm, 22mm en 21mm hebben dus allemaal wél 9 gaatjes. De logica ontgaat me dat een 22mm strap ze wél zou hebben en een 20mm niet. Kleiner, gemiddeld op kleinere horloges en dito polsen…maar ja…
Overigens, voor zover ik kan zien, wel één belangrijk verschil tussen de Barton Elite en Ali silicone; de Barton komt met 2 maten ‘lange’ stukken. Een korter en langer gedeelte.
Met een polsmaat boven de 17-18cm niet heel boeiend, maar er onder is dat kortere stuk toch wel fijner, dat je niet zo’n ontzettend stuk overlap extra hebt. Want gaatjes hebben ze allemaal genoeg.
Goede toevoeging… ik heb zelf ook kleine polsen dus ik zal er op letten zodra die van ali binnen is. Zal het ook even doorgeven hier
Ik vind dit geel interessant.
Kan iemand anders linkjes posten van diegene die hij getest heeft én goed bevonden?
Ja zeker … gaan we doen. Misschien ook als andere ali bandjes gekocht worden en goedgekeurd worden door de HF keurders, even hier posten? Nu is het vaak trial and error met aanschaf van die straps. Sparen we allemaal wat centen op die manier.
Ja zeker … gaan we doen. Misschien ook als andere ali bandjes gekocht worden en goedgekeurd worden door de HF keurders, even hier posten? Nu is het vaak trial and error met aanschaf van die straps. Sparen we allemaal wat centen op die manier.
Stof magneten. Ik vond het zooi.
Dan nog liever een goedkope Fkm.
Fkm is beter dan het materiaal dat barton gebruikt.
Beetje een soort ‘Best of Ali Straps/Bracelets’ topic zoals op WUS ook loopt?
Ik ben voor. Ik weet dat @Hansiepansie er al veel getest heeft.
Als Barton hun producten in China laat maken, dan kan je er vergif op innemen dat de producten ook hun weg naar AliExpress vinden.
Kan toch ook wel bevestigen dat er bij Ali kwaliteit te vinden is.
Heb er al metalen banden, nato’s, rubber en lederen straps gekocht
Ervaringen met de “lederen” straps waren over het algemeen niet positief dus dat koop ik er niet meer maar voor de rest telkens weer aangenaam verrast.
Qua rubber ook al Ali straps gehad die veel comfortabeler waren dan duurdere “merk” straps.
Recent nog eentje aangeschaft voor mijn Citizen Tough, zit zalig.
Lederen heb ik ook tientallen euros uitgegeven en weinig mogen slagen. Echter heb ik nu een merk gevonden dat wel kwalitatief goed te noemen is…maikes … iets duurder maar wel echt leder en geen troep.
Ik heb ook tientallen soorten banden gekocht. Van vlinder sluitingen tot lederen gesp sluitingen. Ook veel losse gespen gekocht. Enige waar ik meer op moest letten was de lengte. Veel Chinese banden waren net aan. Maar vaak kocht ik Oostblok uurwerken, oorspronkelijk zit daar een soort laagjes papier/karton met dun laagje(Ruhla/kienzle) kunstof. Maar ook half verteerde NOS Vostoks. Tja om nou de originele banden te bestellen…die net aan zitten. Milanese banden enz zijn ook niet vervelend. Voor horloges van honderden euro’s koop ik vaak wel hier in Ned. Horlogebanden.nl
Het is met die Ali zooi overal hetzelfde: ze kopen het hier in NL goedkoop in, zetten er een stempeltje op en verkopen het voor veel meer geld.
Een goed voorbeeld zijn de horlogerollen en -etuis bij Bol. Het merendeel wat ze verkopen is gewoon Ali spul.
Nou moet ik ook wel zeggen dat Ali door de jaren heen ook duurder is geworden.
Ik verkocht nog wel eens van die etuis maar ik denk dat een gemiddeld etuitje van 12 uuroos naar zeker 15-17 uuroos is gegaan.
Waar ik altijd wel huiverig voor ben zijn die vlindersluitingachtigen.
Je koopt ze natuurlijk van een merk zelf voor honderden euro’s (wat uitermate belachelijk is) maar ik durf ze op de Ali’s niet te kopen. Want dat is dan vaak wel waaibomenijzer.
Ik heb dan geluk gehad🤭
Heb jij wel goeie gekocht?
Blijkbaar wel rond 10 euro ps
Ok dan. Toch eens kijken dan.
Ik heb in het verleden wel eens replica horloges gekocht waar goede sluitingen aan zaten.
Het is een hit and miss denk ik met soort dingen.