Aliexpress straps (vs Barton en andere bekende merken?)

Ik heb een aantal banden besteld via Ali welke mij echt positief verrast hebben :ok_hand:

Milanese

FKM rubber (echt comfy en geen stof)

De hier boven besproken ‘barton’ band

Super zacht rubber, zonder ‘plakkerig’ te voelen. Momenteel wel erg aan de prijs, ik heb m voor de helft van de prijs gekocht tijdens 11-11 sale

Uncle seiko waffle replica, heel fijn. Heb de originele ook gehad, ik merkte geen verschil in comfort, enkel de prijs.

Deze band vind ik zelf erg prettig. Ze verkopen het als leer, maar kan bijna niet voor die prijs… Maar ik vind ze prettiger dan diverse leren banden welke ik gehad heb van o.a. Hirsch, Hamilton en rios.

En als laatste deze; ik draag m al jaren op mijn citizen tough

Uiteraard ook een hele berg flop banden binnen gekregen. Bijvoorbeeld de (seatbelt) nato’s, stalen banden en haast alle leren banden vallen altijd tegen. Maar ik ben zelf het grootst fan van Milanese of rubber, en die vallen zelden tegen. Wellicht heeft er iemand iets aan :+1:

2 likes

Even snel gekeken en ik ben het met je eens dat die banden die je aangeeft goed zijn… de milanese betaal je bij amazon makkelijk 20 euro voor dezelfde kwaliteit. En tegenwoordig duurt verzenden niet zo gek lang meer. Ik heb deze onlang gekocht…klassiekere kant maar stevige kwaliteit.

US $8.98 35%OFF | MAIKES New watch bracelet belt black watchbands genuine leather strap watch band 18mm 20mm 22mm watch accessories wristband

Mijn tip…geef net wat meer uit op ali dan krijg je goede kwali. Voor 3 euro krijg je niet veel

Ik sorteer sowieso op 10-day delivery, in de praktijk dan vaak in 4 a 5 dagen in huis en schilt vaak een zeer gering bedrag.

1 like

@Silvester1987
deze strap combineert je duurdere Omega-achtige strap met de Barton Elite, maar dan wél van FKM (aka ‘fluoro’) rubber voor een tientje:

1 like

Mooie band inderdaad. Zelfde als die ‘duurdere’ welke ik linkte, maar dan een vernieuwde versie :ok_hand:

@LeRoyale heb hier een groen/zwarte Barton band.
Voor de postzegels mag je hem hebben.

1 like

Ook ik heb de afgelopen jaren redelijk wat bandjes besteld. Dit zijn mijn favorieten van Ali:

Leren bandjes zal ik er ook niet snel meer kopen. Deze twee bevallen wel goed. Doen niet onder voor de goedkopere modellen van Rios en Hirsch:



De lengte van de wocci is iets om in de gaten te houden als je dunne polsen hebt.

Mijn favoriete silicone banden:


Ik zie net dat ik deze in een sale voor 5,5 euro per stuk heb gekocht. Had ik toen maar alle kleuren gekocht. :sweat_smile: :joy:


Niks speciaal, maar wel een leuke uitstraling.

Andere aanraders:


Ik heb er ook nato’s en marine straps gekocht. Ik heb helaas geen vergelijksmateriaal van andere merken. Daar ga ik dus geen uitspraken over doen.

3 likes

Thanks voor de goede input…daar hebben we iets aan!

1 like

Deze heb ik dus ook…echt een topper inderdaad. Heel jammer dat ie niet in de volledige breedte dat motief heeft zoals de Barton…dan was ie perfect voor me.

Mensen van het goede leven

Zojuist de band binnen gekregen van ali.

Echt top kwaliteit…niet te lang en mooie sluiting. Ben heel tevreden. Kan me niet voorstellen dat Barton 15 euro meerprijs kan goedpraten.

Hier wat fotos

3 likes

Nou, voor die ene euri kan ik het ook wel eens proberen dan maar…

Heb (bijna) exact de zelfde als m’n Barton bandje besteld (for Science!).

Zodra het binnen is zal ik hier wel een Ali vs. Barton review posten met pica’s.

1 like

Lederen vintage, niet echt leder vrees ik eerder rubberachtig. Kwaliteit is afwachten hoe de slijtage verloopt.

Lijkt wel meer op leder en is soepeler als de eerste.

1 like

Dat ziet er goed uit Roy en bemoedigend dat jij er zo tevreden mee bent. Ik wacht geduldig naast de brievenbus :wink:

1 like

Misschien niet geheel in de lijn van dit topic. Gister deze watchroll binnen gekregen, zeer onder de indruk van dit materiaal… solide sluiting ook. Gekocht voor 19 euro op ali. Denk dat je hier snel 60 euro kwijt bent. Het is geen echt leder natuurlijk :wink:

2 likes

Pwoah, AliExpress bandjes. Onwelgevallige waarheid; de rubber, siliconen, nato/zulu en MN banden van Ome Ali zijn eigenlijk altijd wel erg OK en doen kwalitatief niet onder voor banden waarvoor je hier 5x tot 10x zoveel zou afrekenen. De goedkopere banden die je vanuit een reguliere webwinkel zou halen zijn vaak genoeg exact dezelfde banden. Letterlijk.

Leren bandjes daarentegen… als je goed zoekt dan zijn er acceptabele tot prima leren banden te krijgen, maar de overgrote meerderheid is echt bagger.

De grootste giller die ik tot nu toe heb meegemaakt was een “genuine leather” bandje, kostte denk ik een tientje, wat bij binnenkomst helemaal geen leer leek te zijn. Uiteindelijk bleek het zowaar echt leer, maar met een plastic top laagje wat gemaakt was om op leer te lijken, maar daar dus absoluut niet op leek. 🤦🏻

3 likes

ben het helemaal met je eens, een goed leren bandje is lastig te vinden op ali en genuine leather betekent bij hun iets anders als bij ons denk ik.

even terugkomend op de barton style bandjes van ali… ik heb hem nu een week om en nogmaals, ik heb geen ervaring met Barton, maar deze trekt wel stof aan wat me een beetje irriteert. Ik denk dat dit bij Barton niet anders is als ik de foto’s zie maar ik denk ik deel het even hier. Voor het geld ben ik er toch blij mee.

Als je de beste rubber straps wil hebben moet je ’ FKM straps’ intypen, dat is fluor rubber dat stevig is zonder dat het stof aantrekt.

Roy

1 like

“Genuine leather” is een marketing term, onder genuine leather valt het hele gedeelte van de huid, van de mooie stukken toplaag tot het split. Een beetje zoals “hoogwaardig” hier op forum advertenties af en toe :grimacing:

1 like

Ik heb ook een paar van die bandjes, maar ik vind het meer plastic dan rubber uitstralen. Vraag me ook sterk af of het rubber is. Weet trouwens niet hoe dit bij Barton is.

1 like

Hetzelfde.

Gr, HJR

2 likes

Eind december besteld en vandaag eindelijk binnen (volgens tracking is het bandje al sinds begin januari in NL).
Zo op het eerste oog exact hetzelfde als de Barton band die ik heb, maar dan met Samco print aan de binnenzijde.

1 like