Aliexpress straps (vs Barton en andere bekende merken?)

Origineel versus replica?

Dit betwijfel ik dus heel erg… ik denk dat dit soort producten gewoon uit dezelfde streek/fabriek komen. Misschien de een iets meer qc dan de ander. Als ik de fotos zie en de reviews kan ik niet zeggen dat het een een goedkoper ripoff is

Hij is zeker goedkoper, en ripoff, tja dat kun je Barton dan ook verwijten

1 like

Ja voor die 15 euro verschil veeg ik het stof wel weg inderdaad. Als barton nou fkm rubber gebruikte snap ik het nog enigzins.

Ik heb beide; voor mij is het heel simpel… De Ali is minstens 10 x soepeler en comfortabeler, de gesp is mooier afgewerkt en de keeper is net iets ruimer waardoor de band makkelijker daardoorheen geschoven kan worden.

Ik bestel de eerstvolgende keer weer lekker Ali, tevens in 10 dagen in huis. Bij Barton duurt dat minstens een maand.

Enige minpunt; ik heb nog geen 21mm variant kunnen vinden (zoals bijvoorbeeld voor de seiko flightmaster). Alleen 18, 20, 22, etc

Ik ben fan :ok_hand:

Edit; én de ali-band trekt minder stof aan, nagenoeg niet

2 likes

Mis ik iets? Zie ze hier zelfs voor 90 cent, max 1 stuks per kleur.

1 like

Ja je mist ofwel de verzendkosten ofwel nieuwe gebruikersbonus die meeste van ons niet meer krijgen😜

Ja het tijdperk van 5x zoveel betalen voor iets wat een hoop marketingkosten met zich meebrengt is voor mij voorbij. Probeer altijd eerst te kijken of het bij ali ook te krijgen is…en dat was nu zo. Gelukkig dat ik hier niet alleen in sta.

2 likes

Ik ben ook geen nieuwe gebruiker, maar ik heb er net eentje besteld om te testen. Totaal €0.90 incl de verzendkosten.

Geen idee wat je voor magie gebruikt maar er is maar 1 soort beschikbaar op ali van deze strap en die is 6 dollar. Staat dat je 5 dollar welkomstbonus krijgt. Anyway goeie koop dus

Die meuk komt allemaal uit China. Er zal ongetwijfeld verschil in kwaliteit zijn maar de één is gewoon beter in het neerzetten van een merk en kan het dus voor een hogere prijs verkopen.

1 like

Ook maar eentje bestellen dan.

:stuck_out_tongue_winking_eye:

Het kan trouwens nog goedkoper:
Mode Horloge Band Strap Sport Vintage Lederen Horlogeband Roestvrij Stalen Gesp Horloge Accessoires 18Mm 20Mm 22Mm 24mm|Watchbands| - AliExpress

Heb trouwens zelf ook een besteld op ali tis geen promotie of afzeiken van barton. Was gewoon nieuwsgierig.

1 like

Interessant; ik heb zelf een Barton Elite Silicone, die ik erg fijn vind (soepel, trekt nauwelijks stof aan), maar ook een FKM van Ali in 21mm voor op een 20mm lug-width.
Waarom? Omdat gek genoeg de 20mm FKM banden maar 8 gaatjes hebben ipv 9 en ze ook nog eens iets meer verschoven richting het eind zitten. Aangezien ik nogal slanke polsen heb, kwam ik met de 20mm FKM nét niet uit.
Die FKM strap is van erg fijn niveau. I should know, heb een te grote Hirsch Pure Caoutchouc eerder weggedaan. :sunglasses: :wink:
Diezelfde FKM straps worden voor een factor 3 door Zuludiver (wel met een mooiere gesp, soit) verkocht en ik kwam op Watchgecko ook een recensie tegen, van iemand die zich ook beklaagde over die gaatjes. Want de 19mm, 22mm en 21mm hebben dus allemaal wél 9 gaatjes. De logica ontgaat me dat een 22mm strap ze wél zou hebben en een 20mm niet. Kleiner, gemiddeld op kleinere horloges en dito polsen…maar ja… :man_shrugging:

Overigens, voor zover ik kan zien, wel één belangrijk verschil tussen de Barton Elite en Ali silicone; de Barton komt met 2 maten ‘lange’ stukken. Een korter en langer gedeelte.
Met een polsmaat boven de 17-18cm niet heel boeiend, maar er onder is dat kortere stuk toch wel fijner, dat je niet zo’n ontzettend stuk overlap extra hebt. Want gaatjes hebben ze allemaal genoeg. :wink:

2 likes

Goede toevoeging… ik heb zelf ook kleine polsen dus ik zal er op letten zodra die van ali binnen is. Zal het ook even doorgeven hier :grin:

Ik vind dit geel interessant.
Kan iemand anders linkjes posten van diegene die hij getest heeft én goed bevonden?

Ja zeker … gaan we doen. Misschien ook als andere ali bandjes gekocht worden en goedgekeurd worden door de HF keurders, even hier posten? Nu is het vaak trial and error met aanschaf van die straps. Sparen we allemaal wat centen op die manier.

Ja zeker … gaan we doen. Misschien ook als andere ali bandjes gekocht worden en goedgekeurd worden door de HF keurders, even hier posten? Nu is het vaak trial and error met aanschaf van die straps. Sparen we allemaal wat centen op die manier.

3 likes

Stof magneten. Ik vond het zooi.
Dan nog liever een goedkope Fkm.

Fkm is beter dan het materiaal dat barton gebruikt.