Ik heb het dan niet over seafood, pindakaas, maar horloges!
En dan bedoel ik niet allergisch voor zo iets
Ik weet niet hoe het komt, maar een paar dagen geleden merkte ik ineens dat mijn pols nogal jeukte.
In het begin geen aandacht aan besteed. Dacht misschien tegenaan geweest tijdens klussen. Maar ik merkte dat het erger en erger werd wanneer ik mijn favoriete Smartband draag! Het is geen leer of nato, want daar kan wel es vuil achter blijven, maar rubber.
Flink balen dus, omdat er geen ander bandje goed op staat. Nu maar hopen dat het na een tijdje weer went.
Ik kan me nog een lid herinneren die dacht iets van een gewrichtsklachten kreeg, waardoor ie helemaal geen horloge meer kon dragen. Erg zuur.
Hebben jullie ook wel iets meegemaakt, waardoor je ineens iets van je horloge niet meer kon verdragen?
Ja, ik had vroeger een soort nylon horlogebandje met iets van zilverdraden erin als versiering. Ik kreeg daar echt rode uitslag van. Wijlen mijn zus, kon zwarte strepen op haar huid tekenen met goud!
Ach, dertien jaar geleden kreeg ik een herseninfarct, waardoor ik tijdelijk (een maand of zes) aan de gehele linkerkant verlamd was. Buiten het niet kunnen lopen, is het dan ook vreemd om niet op je pols te kunnen kijken, omdat je je arm niet kunt optillen. Het ging gelukkig steeds beter, en nu heb ik nauwelijks nog hinder. Remedie toen: rechts dragenā¦horloge danā¦
Helaas heb ik dit ook, wanneer ik bvb mān Panerais op rubber draag krijg ik na een paar dagen ook last van jeuk en rode uitslag. Het blijft bij mij wel beperkt genoeg om ze nog te dragen.
Ik las onlangs over een interessante kickstarter die hier volgens mij wel van hulp bij kan zijn, genaamd Bandliners: BandLiners
Ik had eerder dit jaar ook uitslag onder mijn G Shock, op vakantie. Weet niet of het Door het rubber komt of Door het hete en vochtige klimaat icm DEET en zonnebrand⦠Na een week niet dragen was de uitslag ook weer weg.
Vooral van de fitbit banden krijgen mensen nogal eens uitslag (internet staat er vol mee) Komt omdat de huid totaal niet kan ademen onder die bandjes. Iets losser dragen, of af en toe even afdoen is het advies.
Deze āechteā is nu zoān 30 jaar oud en van een gabbertje van mij.
Mag de klok zo nu en dan een dagje dragen of is bij me thuis
thuis voor een bandenwissel.
Een bijzonder horloge.
Zonder glinsteren op de bezel en dial zou ik m mooier vinden. Maar ach, smaken verschillen.
Wel klasse kleuren combi v goud en rustig witte wijzerplaat.