Allergie voor Ni (nikkel) (904L staal)?

Het is enkel aan je sluiting? Misschien gewoon wat tape erop aan de binnenzijde en eens zien wat dat geeft?

1 like

Dat bedoel ik in de zin van dat er duidelijk eczeem te zien is waar de sluiting normaliter zit, maar de jeuk is wel iets breder dan dat. Waar het achterdeksel de pols raakt is het rood, maar daar voel ik niet zoveel van.

1 like

Binnenkant aflakken met transparante nagellak. Altijd weer te verwijderen met aceton. Cheap fix, baat het niet, schaadt het niet.

4 likes

Dank voor de tip. Hoe lang moet dat drogen?

2 weken

3 likes

Pff, hooguit een ander materiaal denk ik. Wat zou je anders moeten doen tegen een reactie van de huid op een materiaal?

Totdat het droog is?

1 like

Ik zie hier een tekeningetje van @Jurk aankomen :crazy_face::rofl:

2 likes

Dat is zo droog en ik moet mijn reactie herzien, wellicht is er wel iets tegen te doen :slight_smile:

Geintje, droogt heel snel. Wapperen schijnt te helpen.

1 like

Okay, dankjewel! :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Dat klopt.
Maar alleen voor 316L staal
Breitling en AP gebruiken dat. Kun je verder niks aan doen. En bij iedereen uit zicht dat anders.

Haha
Goud is altijd ok. En gaaf

Is dan weer raar.
Rolex totaal geen last. Mischien ook ander matriaal waar ik dan last van heb.

Heb wel van AP mail terug gehad om de sluiting even te laten testen. Dus denk dat er toch verschil in kan zitten.

Zit wel op een AP te wachten. Deze ga ik laten coaten.
Dat is de enigste oplossing

1 like

De beste oplossing is Titaan dat is nog beter corosiebestendig ook!
Zoals deze.

1 like

Maar ben ook bang dat de coating er snel afslijt.

Dat is inderdaad een prima alternatief voor een Datejust! :crazy_face: :crazy_face:

Een titanium horloge is van titanium gemaakt, dat is geen coating o.i.d.

Ik gaf allen maar een voorbeeld van titaan horloge die ik heb!
Prachtig materiaal gewoon.

Dat is geen optie, want er zijn geen Rolex Datejust’s vervaardigd van titanium. Witgoud is ook niet altijd een optie, want soms wordt daar een lading nikkel aan toegevoegd om de zilveren kleur te bewerkstelligen.

Ik zou die zeep eens weglaten bij het wassen van je horloge .
Ook beter voor je huid om te wassen zonder zeep bij huidirritatie (57 jaar ervaringsdeskundige tegen wil en dank :wink:)

Volgens mij heb je nu ook een handavinci-allergie ontwikkeld.

1 like

Mooi wel.

Witgoud is een legering van goud en palladium of nikkel en wordt nogal eens verward met platina.

Vroeger werd meestal nikkel gebruikt voor het legeren van witgoud. Tegenwoordig wordt veel meer palladium gebruikt, omdat witgoud met (veel) nikkel i.v.m. de nikkelafgifte binnen de EU niet meer mag worden toegepast.