Ik zei ook dat het niet altijd een optie is. Bij merken zoals Rolex, Audemars Piguet, Patek Philippe, A. Lange & Söhne etc. mag je wel verwachten dat naast goud enkel edele metalen zoals palladium, rhodium, platina en iridium gebruikt worden om de zilverachtige kleur te bereiken.
Bij dat vintage heb je wel kans.
Ik zou gewoon laten coaten. Zie je niks van en blijft jaren zitten als het goed is gedaan.
Oeps Dat kan nu niet met Corona!!
Met zeep dat dood corona !!!
Omdat deze een laagje vet heeft!!
Zeep lost dat op en dood de virus!!!
Zelfde als bij mijn vrouw.
Oplossingen: 1) doorzichtige, blanke, nagellak aanbrengen (doet mijn vrouw met metalen knopen op bijv. spijkerbroek)
2) bewust geen Rolex kopen, of een gouden nemen.
904L Stainless steel (Roest Vast Staal)
Maar terugkomend op u vraag is het heel goed mogelijk dat je gevoeligheid heb voor nikkel.
Afhankelijk van je leeftijd Het is namelijk mogelijk dat u lichaam al dagelijks word blootgesteld aan een hoeveelheid nikkel.
Denk hierbij aan voeding, kleding, tandvullingen (tegenwoordig zijn deze nikkel vrij, vroeger niet).
Het kan zo zijn dat wanneer u Datejust draagt u lichaam boven de acceptabele waarde komt.
Voordat u allemaal capriolen op u Datejust gaat uithalen kunt u ook extra Vitamine B of ijzer supplementen tot u nemen.
JAJA geen horloge technische oplossing voor de Datejust maar het zou zomaar kunnen helpen.
De vraag stellen is hem beantwoorden😄
Ik mag geen ijzersupplementen, want ik heb erfelijke ijzerstapeling (hemochromatose), dus aan ijzer geen gebrek! En de B Vitamines neem ik als onderdeel van een multivitamine iedere dag.
Leren/suede band en een sticker op de achterplaat?
Zonde zeg!
Daar zat ik ook aan te denken ja. Misschien dat eerst proberen. Is de minst ingrijpende oplossing. Even kijken wat ik nog aan 20 mm heb liggen.
Dan inderdaad boven aangegeven punten.
- Dragen op leer en deksel vervangen voor een 316 variant / sticker op achterzijde.
- Lakken, coaten, sprayen.
zoveel meer eenvoudige oplossingen kan ik ook niet bedenken.
Geloof dat daar niks tegen te doen valt. Mijn zus heeft dat echter ook met goud. Ik weet het niet meer zeker, maar het is met 14 of 18kt goud. Ze kan één vd 2 verdragen. Bij het ander krijgt ze ook irritatie en wordt het heel rood.
Dat zal dan hoogstwaarschijnlijk 14 kt. goud zijn waar ze het meeste last van heeft, want dat is 58,5% goud (Au) en voor de rest additieven (zoals bijvoorbeeld chroom (Cr), koper (Cu), nikkel (Ni), palladium (Pd), platina (Pt), rhodium (Rh) of iridium (Ir)). 18 kt. bevat minder additieven, want dat is 75% goud (Au). Nikkel is meestal de boosdoener bij allergieën.
Pok Dennis… hele draadje gelezen en die allergie sucks man! Dat maakt een heel rijtje mooi spul ineens een stuk minder leuk voor jou…
Je schrijft dat je m.n. last hebt bij achterdeksel en vooral bij de sluiting. Zijn die wel 100% zeker uit 904L/Oystersteel vervaardigd? Van kast en band/schakels ben ik daar wel zeker van maar die achterdeksel en de clasp/delen: kweenie. En dat zou je irritatie op die plaatsen wel verklaren.
Iemand die met 100% zekerheid kan zeggen (aantonen) dat ook die onderdelen van 904L staal zijn gemaakt?
Moderne witgoud legeringen bevatten volgens mij geen nikkel meer
De timing is nu natuurlijk niet lekker, maar als de zorg zich weer kan richten op de ‘normale zaken’ zou ik me toch eerst even laten testen op allergie. Dat is een klusje van niks en dan weet je het zeker. Het is een wel bekend dingetje bij stalen Rolexen hoor, zoek ook maar eens op 't rolexforum. Zijn er meerdere die er last van hebben, overigens allemaal zonder ‘een echte oplossing’ te geven.
Geen idee, maar het meeste is hierboven al wel beschreven volgens mij.
Dan maar een witgouden Rolex, er zit niets anders op! Wie biedt zich aan? Ik wil graag een 116200 inruilen!
Zodra het COVID-19 stof nedergedaald is, zal ik een allergie test laten doen.
Oké, ik wil van de ene kant geen medicatie aanbevelen voor een probleem dat je kunt oplossen iets eenvoudigs als een ander horloge, maar van de andere kant vraag ik me oprecht af of een antihistaminicum in dit geval iets zou uitmaken Wetenschappelijke nieuwsgierigheid.
Oké. Google …
De systemische antihistaminica binden competitief aan H1-receptoren waardoor histamine-geactiveerde processen geremd worden.
Klinkt dat als een oplossing? Ik heb werkelijk géén idee waar dit over gaat. Puur uit onnozele nieuwsgierigheid, in jip-en-janneketaal graag @dialstatic, ûh wat is een ‘antihistaminicum’?
Geen gek idee! Crème of pilletjes? @junior Een antihistamine remt de reactie van het lichaam op allergieën. Het is een uitkomst bij allergische reacties of een anderzijds overschot aan histamine in het lichaam. Zoals die pilletjes die je neemt als je hooikoorts hebt.
Fijn, dank je wel. Maar dan moet je dus eerst wel zeker willen weten dat je een allergie hebt.
Dus first things first, tenzij je een testkonijn wil zijn. Ik ben zelf niet zo van de medicatie als het niet strikt nodig is. Als het helpt, prima natuurlijk.