Allergie voor Ni (nikkel) (904L staal)?

Klopt! Ik heb inmiddels de DJ over m’n mouw gedaan. :see_no_evil: M’n pols jeukt als een malle… :confounded:

2 likes

Ben bang dat het toch een gouden wordt :grimacing:

Ik geloof niet zo in coatings. Ja je ziet het ook bij brillen. Maar als jij een dermate geïrriteerde huid ervan krijgt dan heb je een grote kans dat die coating er halverwege een zwoele zomer ook weer afgebeten (door je huidzuur) is.

3 likes

Daar gaat m’n vanille vla…

1 like

5 likes

Top! Opgelost. :wink:

2 likes

Hip hoor

2 likes

Dat is vervelend voor je jurtz.

2 oplossingen.

  1. goud.
  2. Swatch.

Sterkte!
:beers:

Doe mij maar een witgouden DD dan. Ik ben te blank voor geelgoud. :see_no_evil:

1 like

Volgens mij is titanium ook hypoallergeen. Dat ontsluit ook weer een paar mooie opties!

Zeker, nu zijn we aan het gokken. Van de andere kant kun je het ook als een differentiële diagnose zien: als anti-allergie medicatie helpt, weet je ook weer meer.

Ook mee eens. Het is dan wel een relatief onschuldig middel (veel dierenartsen gebruiken het chronisch) maar van de andere kant blijft het natuurlijk wel een medicijn met bijwerkingen & reageert elk lichaam anders. Je moet altijd uitkijken bij combineren met andere medicatie, en ook wanneer je problemen met je hart of met lever/nieren hebt.

Dus niet zomaar gaan gebruiken. Ik heb nu ook een beetje spijt dat ik het gesuggereerd heb. Maar ik vroeg me oprecht af of het iets zou doen hiertegen.

2 likes

Maak je geen zorgen, ik ga niet zomaar medicijnen nemen op proef.

2 likes

Hahaha, in dat geval @Jurtz … go for it! :joy:

Maar zonder gekheid. Ik heb er helemaal geen verstand van en @dialstatic lijkt te weten waar hij over praat, dus ik meng me er maar beter niet in. Ik prijs me gelukkig met de wetenschap dat ik, zo lang ik mij kan heugen, qua medicatie niet veel verder ben gekomen dan af en toe een Paracetamolletje of ‘een winterweerstandsdingetje’ zoals Hot Coldrex ofzo. Knock knock, on wood. :sunglasses:

Ik zou het niet standaard gaan slikken. Je kunt hiermee wel grofweg testen of het id irritatie is tgv een allergie.

Ik zou beginnen met de transparante nagellak. Mocht dat niet voldoende zijn of niet goed lukken kan je dat met wat aceton er af wassen en hem alsnog laten coaten.

Oh en een nikkel allergie test kan je in deze COVID19 dagen ook goed thuis doen. Alles wat je nodig hebt is wat nikkel en dat op je huid aanbrengen

1 like