Alles moet weg

Misschien al vaker gevraagd, maar ik zat het zelf net te denken… Stel, heel je verzameling moet, om welke reden dan ook, weg. Bij de gratie gods mag je 1 exemplaar houden. Wat wordt het ? (Voor mij zou de Subc no date blijven)

1tje? Ik heb 1 horloge die van mijn opa is geweest en 1 horloge dat me is gegeven en heel dierbaar is. Ik kan niet kiezen.

Het zakhorloge is van opa geweest en gaat nooit weg.
Qua polshorloge zou ik de Hydroconquest houden.

Het horloge van mijn vader. De waarde is onschatbaar:

http://s128.photobucket.com/user/marijn_album/media/deville-forum.jpg.html

Zonder twijfel.

Explore Candide1981

prachtig horloge bovendien…

Mijn Tag Heuer Monaco zal dan blijven. Tijdloos, sportsjiek, gruwelijk mooi en een mooie (autosport)historie.

Mijn Casio

Kan echt niet in mijn geval. 2 wel: Pelagos & P1lot One. Beide horloges met een te bijzonder verhaal om weg te doen…

Vreselijke vraag, het glazuur springt van m’n tanden,
realistisch gezien zou ik deze Meister Anker houden
geen omkijken naar zonnecellen & radioconttolled.
en qua pasvorm en gewicht ook perfect gebalanceerd.

grt. Gerard

Grootvader zijn eerste polshorloge…

Glenn

Leuk topic!

Met dit horloge begon voor mij, 20 jaar geleden, zowel mijn horlogegekte als mijn duikershorloge-obsessie.:slight_smile: Jarenlang mijn dagelijks horloge geweest. Maar wel altijd heel voorzichtig mee geweest. Daarom ziet ie er nog verdomd goed uit. Heb alles er nog bij, doos, omdoos, stalen band, extra schakels. Niet dat dit iets uitmaakt. Hij blijft toch. Tegenwoordig draag ik 'm heel weinig. Maar hij heeft nu dan ook behoorlijk wat concurrentie, in de horlogekist.

Oeps, een keertje schoonmaken kan ook geen kwaad…

Explore MrFitGuru Explore MrFitGuru

Makkie, de Omega van m’n opa:

Ik denk dat ik de OS600 kies. Voor mijn verjaardag gekregen van mijn gezin…

Schier onmogelijke keuze… maar ik ga voor…

Robuust, mooi op leer, staal en rubber. Beetje topzwaar. Maar het horloge wat mij steeds weer betoverd!

Mijn MM600 blijft, geen discussie over mogelijk. De rest zou dan weg mogen.

Bert

Dan blijft de Girard Perregaux van mijn vader.

Keuze tussen mijn Omega PO of de Seamaster uit '62 die ik van mijn vader heb gekregen…ik denk dat de laatste blijft.

Eric

Chique die Tissot!

Heb je net een nieuwe aanwinst?

Serieus ik dacht vanmiddag precies hetzelfde. “Als ik er maar één zou kunnen houden, welke?”

De Sub-C no date staat wel bovenaan, maar ik ben er nog niet uit. De Grand Seiko is wel veel specialer.

Maar er moet een hele knop om in het hoofd, want dat ene horloge ga je nooit meer vervangen door een ander en moet dus wel gedragen kunnen worden bij elke gelegenheid.

Moeilijk… ik kom er op terug :slight_smile: