Ha, juist, dat gaat het probleem al bijna volledig afvangen. Dat is hier wel anders met de 1970s Elma die in één richting draait. Aan wat voor frequentie doe je die slagomkeer?
… wat betekent dat je een constructie moet hebben die bijna-instant opspinnen en afremmen kan verdragen, zonder daarbij te veel te vervormen bovendien, en een motor die dat aankan. Klinkt als een toffe uitdagende puzzel zo.
Keep us posted!
Je hebt me al zo ver gekregen dat ik modellen 3D printers aan het configureren was, “maar puur uit nieuwsgierigheid hoor”.
Nu heb ik hem zo geprogrammeerd dat het obv omwentelingen is. Dus na X omwentelingen keert die om. Heb nu schakelaar met lange en korte slag, weet alleen niet of ik hem traploos wil gaan regelen dmv potentiometer.
Lijkt gelukt te zijn. Ook kan ik nu tot 900 RPM uitslingeren van vloeistof voor de volgende cycle. Dit is meer dan voldoende dus ik ben enorm tevreden. Ik heb een nogal forse motor gepakt en een motordriver die de nodige stroom kan leveren. Ik weet dat de kiwicleaner een kleinere motordriver heeft maar weet niet exact welke dus kan niks zeggen over stroom capaciteit. Uiteindelijk is het puur het vermogen wat je door een motor kan jagen natuurlijk. Tot zover geen problemen. De vraag is natuurlijk nu wel hoe lang de lagering hierin mee kan nu ik af gestapt ben van kogellagers en nu polymeerbussen gebruik. Tijd zal me hierover meer vertellen.
Ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoeld? Ben je zelf ook aan het printen geslagen?
Klopt. Kost een hoop tijd en geld. Ik ben 10 jaar geleden zelf een 3d printer gaan ontwerpen en bouwen zoals ik ook met dit apparaat heb gedaan. Dus 3d printen voelt ondertussen ook als een thuiswedstrijd voor mij . Nu gewoon een robuust werkpaard gekocht voor dit soort projecten natuurlijk.
Tip voor de mensen die nog een microscoop willen aanschaffen. Ik vind het een heerlijk apparaat en doe er bijna alles onder. Nu stukken goedkoper bij Ali. Nu heeft Ali extra korting met de code 8NL40 (40 euro). Komt dus nu met de grote schuifarm uit op 343,xx euro. Ik zou persoonlijk voor deze arm gaan omdat je dan gewoon op de tafel kan werken. Ik denk ik meld het gewoon even aangezien ik weet dat het er nog wel is over gaat hier en daar.
Zelf heb ik de fake horia besteld voor een prikkie met deze korting acties. Ik lees ook op dit forum veel positieve verhalen ondanks het Chinese makelij is.
Ik ben benieuwd. We gaan een tapje herstellen met de tappenbank en wat evapo-rust. Genoeg gekocht om ook eventueel gereedschappen netjes te herstellen. Ik ben nogal bezeten met het onderhouden van mijn tooltjes
Het is ook een persoonlijk probleem wat ik heb. 1 liter was de helft van het geld dus dan ben ik zo iemand die meteen het dubbele betaald voor 5 keer zo veel.
Is er iemand hier die ook slechte ervaringen heeft met dit soort afdeksteentjes met deze sluiting? Het is gewoon vreselijk. Plaatkant was helemaal geen probleem, maar hier op de balans gaat het gewoon niet, het lijkt wel of het niet past, de flappen gaan er niet in, ja, eentje wel natuurlijk, maar dan lijkt het dat ik te veel druk moet zetten om die andere er ook in te schuiven.
Ik ben er al een paar dagen mee bezig, niet de hele dag, maar als je een uur bezig bent dan stop ik ermee en wacht tot ik wat afgekoeld ben en doe dan de volgende try, en anders de volgende dag, dat is toch niet normaal, soms denk ik dan, ik stop er helemaal mee, het is toch niets voor mij, maar dan is het echt tijd om even een time-out te nemen. Even de gedachten verzetten en even wat anders gaan doen helpt om de negatieve gedachten te laten gaan en weer met vol optimisme er weer aan te beginnen, tot het weer voor de zoveelste keer mislukt om dat K steentje er goed in te krijgen. Ik zal ook niet snel ooit weer zo’n sluiting eraf halen.
Misschien even shot door microscoop hier neer zetten en vragen of mensen het schokprotectie systeem kennen. Hierdoor ben je misschien een stap verder in het achterhalen hoe die dicht moet.
Een soort kif ( ) met vaste deksteen. Ken het niet. Is er niet stiekem iets vanaf de onderkant los te schroeven?
Of 1 flapje onder de rand doen precies tegenover het deukje, andere flapje in deukje en dan draaien. Boven en onder kan nog verschilln? Ik roep ook maar wat.