Ik heb ooit voor een Poljot 2 uurwerken uit Duitsland laten komen, zogenaamd goed, allebei balans defect. Daarna uit Oekraïne besteld: ging prima! En dat was al tijdens de oorlog!
Er zit helemaal geen anker in!!
kan ook natuurlijk-)
Ik heb van Lex een serie Wostok kalibers in beheer. Hij vindt het vast goed als ik daar wat van ’ uitleen ’
Die fabrieken hadden veel met elkaar gemeen. Dit is een veerton uit een 94504. Met zo’n zelfde typisch gleufje.
Kon wel eens passen!
Dat is lastig te zien vanaf een omschrijving
Maargoed @Macx, misschien beter eerst eens beginnen aan een horloge dat wel loopt? In misschien wat minder demotiverend…
En die rus lijkt je alleen gesloopte troep te verkopen, misschien die ook even links laten liggen.
Ja die is ook goed inderdaad! Die beste man is er helaas niet meer
Stenen zitten erin, wel radiumwijzers denk ik…
Die 2 stenen rechtsboven horen geen dekstenen te hebben, dus ik zie niets geks.
Ik zou de detector er even bijhouden en als er radium opzit extra voorzichtig te werk gaan. Maar misschien beter om deze even te parkeren voor als je wat meer ervaring hebt. Zelf service ik wel radium horloges, maar alleen als er niet teveel losligt op de plaat. Wel zeer voorzichtig, geen lucht blazen en veel poetsen achteraf…
De wat oudere technische forumleden zijn hier zo stil, en zeker onder de indruk denk ik TKH, Macx, basvg Yoeri40. Jullie zijn net de 4 musketiers door de snelheid die jullie hebben qua kennis en kunde op horloge gebied, prachtig om te lezen, en zeker met een glimlach. Wat een passie. En Macx nog bedankt voor het filmpje van de schoonmaakmachine, met die aceton gaat het 25 keer zo snel.
Die Rego zal wel een penanker zijn zo te zien.
Deze site is hier volgens mij nog niet gedeeld, maar is denk ik wel handig voor de beginnende hobbyist:
Hier zijn heel veel uurwerken terug te vinden met veel informatie erover.
Die hele reclamebudel op de achterkant, antimagnetic, electronically tested, diamond tooled, dat zijn typische “penanker” kreten.
Is niets mis mee, maar ze werken net iets anders dan een “normaal horloge” om te servicen.
Mooie startplek!
Zou alleen de polijstmachine ergens anders plaatsen, zeker daar hij geen afzuiging heeft. Geeft heel veel kleine stofjes en geloof mij, die vinden m.n. glimmend zwarte wijzerplaten en binnenkant glas van een horlogekast de ideale plek om uit te rusten na een zweeftocht door je atelier.
Best practice is een aparte ruimte en machines met geïntegreerde afzuiging.
Dat ziet er al goed uit, goed bezig jij.
Top, aan het materiaal zal het niet liggen-)
Oef… das een plek om lekker te kunnen werken.
Mooi hoor…
Professioneel.
Zover ben ik nog lang niet
Welke reinigings en spoelvloeistoffen raad je aan voor je Elma en waar zijn die verkrijgbaar in Nederland?
Wat is het optimale protocol?
Voordat je naar de volgende pot gaat, eerst even “uitslingeren” boven de huidige pot. Ca 2 a3 mins.