Die hele reclamebudel op de achterkant, antimagnetic, electronically tested, diamond tooled, dat zijn typische “penanker” kreten.
Is niets mis mee, maar ze werken net iets anders dan een “normaal horloge” om te servicen.
Die hele reclamebudel op de achterkant, antimagnetic, electronically tested, diamond tooled, dat zijn typische “penanker” kreten.
Is niets mis mee, maar ze werken net iets anders dan een “normaal horloge” om te servicen.
Mooie startplek!
Zou alleen de polijstmachine ergens anders plaatsen, zeker daar hij geen afzuiging heeft. Geeft heel veel kleine stofjes en geloof mij, die vinden m.n. glimmend zwarte wijzerplaten en binnenkant glas van een horlogekast de ideale plek om uit te rusten na een zweeftocht door je atelier.
Best practice is een aparte ruimte en machines met geïntegreerde afzuiging.
Dat ziet er al goed uit, goed bezig jij.
Top, aan het materiaal zal het niet liggen-)
Oef… das een plek om lekker te kunnen werken.
Mooi hoor…
Professioneel.
Zover ben ik nog lang niet
Welke reinigings en spoelvloeistoffen raad je aan voor je Elma en waar zijn die verkrijgbaar in Nederland?
Wat is het optimale protocol?
Voordat je naar de volgende pot gaat, eerst even “uitslingeren” boven de huidige pot. Ca 2 a3 mins.
Ongelooflijk hoe mensen hier soms de meest basale kennis missen. Zeer goede opmerking. Het werken met een SE staat ongetwijfeld uitvoerig op YT, beter daar eerst eens wat research doen…
Was iets teveel met gestrekt been. Excusez-moi.
Je hebt een goed polijstmachine gekocht, daar heb je jaren plezier van. af en toe bij de koolborstels even met lucht blazen kruipt nogal stof en vuil in. En zelden koolborstels vervangen, en ankertje lichtjes opschuren waar de koolborstels raken en proper maken.
??Hé André, waarom vraag je dat? Je gaat toch niet zeggen dat jij geen Elma hebt?
Had deze topic even gemist.
Maar heb al een aantal handige zaken voorbij zien komen.
Wat zijn naast de Markplaats/horlogeforum nog meer interessante inkoop kanalen (lees webwinkels)?
Heb ondertussen heel YT zien voorbij komen…
Denk dat het gewoon handiger is om iemand met een probleem aan te raden om eens op YT te gaan zoeken dan alle filmpjes die je tegen komt hier te posten.
Het topic wordt hierdoor zo lang, dat je uiteindelijk toch de gewenste filmpjes hier niet meer terug vindt.
Of gewoon eens opsommen welke interessante kanalen er op YT zijn?
Macx, dit is als ik het goed interpreteer niet wat er gezegd is.
Niemand verwijt jou op dit topic informatie te delen. Hooguit de manier waarop en is prima hier over na te denken. Ik was blij met je tip over de masters of time. Genoten van de documentaire. Ik lees ook niet alles wat op het forum wordt geplaatst dus zolang de server niet klaagt,………gewoon doorgaan.
OK doei.
Niet ze licht geraakt Macx. Super leuk en zinvol wat je deelt. Het enige wat Koen aangeeft is dat het wellicht handiger is om een andere manier van delen te overwegen zodat het voor de toekomst ook beter te vinden is en toegankelijk blijft. Mensen die nooit iets delen zullen ook nooit kritiek krijgen. Zoals ik het zie is de kritiek die je gekregen hebt ook nog eens opbouwend. Het is maar net vanuit wel perspectief je het leest.
Vooral lekker je enthousiasme en (groeiende) kennis blijven verspreiden hier!
Tja, was toch wel heel blij van het filmpje dat je hier geplaatst had over de schoonmaakmachines, daar heb ik nu 3 uur klotenwerk minder aan. Dus vele van ons genoten daar toch wel van, en leerde er ook wat van, zoals ik. En jij mag filmpjes plaatsen zoveel jij wilt, en iedereen is daar vrij in om ze te bekijken of te negeren. En die kritiek moet je negeren, er zijn er veel meer die het waarderen.
Iets slecht gegeten?
Ik probeer gewoon mee te geven dat het topic, wat eerst zeer overzichtelijk was aan het ontsporen is in een opsomming van YT filmpjes die je zelf tegen komt of gezien hebt.
Het lijkt er nu op dat elk filmpje dat je gezien hebt gaat delen, er zit geen structuur in lijkt me.
Maak het topic terug overzichtelijk zoals in het begin, en deel gewoon enkele kanalen van YT, niet elk filmpje apart.
Iedereen kan YT filmpjes googelen, daar hoef je geen horlogemaker voor te zijn. Elke beginnende hobby horlogemaker is begonnen met YT, alvorens ze cursus zijn gaan volgen.
Alsof jij nog te leren hebt, jij kan 10 van die filmpjes maken als je wil.
Nou, je weet dat john schoonmaak machines hersteld, hij haalde ze dan ook helemaal uit elkaar en alles opnieuw spuiten, electra vernieuwen, etc etc. Hij was dan ook een hele dag bezig om te schuren voordat hij kon lak spuiten, en nu met aceton in een paar uur alle oude verf er af. Dus toch iets geleerd.
John is bijna 75 jaar he, dat trekt ook geen volle zalen meer