Alles op een rijtje voor de beginnende hobbyist

allez vooruit, den expert spreekt-)

ik expert, i wish maar weet wel dat de liftangle geen 52 is voor een ST3600. Maakt verder ook weinig uit!

1 like

Gefeliciteerd, een goede koop gedaan hoor, komt helemaal goed. klasse.

3 likes

Inmiddels staan hier een hoop filmpjes en info. Ik ben wel benieuwd naar welke vetten en oliën je moet hebben en op welke plaats die gebruikt worden en waarom,

Grappig ik was gisteren ook even bij vd Gevel, jammer dat ik jullie gemist heb! Mooie aankopen in ieder geval, ik kijk uit naar je eerste serviceverslag!

2 likes

Dan is denk ik het anker kapot…

Dit is ook een leuk topic trouwens!

1 like

Da’s ook het eerste waar ik aan dacht!

1 like

Aan wisselstukken geraken voor een rus is nog niet zo simpel. Je kan beter een aantal sloopuurwerken aanschaffen en die ontmantelen en kijken wat bruikbaar is… Ik ken niet meteen een leverancier waar je terecht kan voor russische wisselstukken!

1 like

Ik heb ooit voor een Poljot 2 uurwerken uit Duitsland laten komen, zogenaamd goed, allebei balans defect. Daarna uit Oekraïne besteld: ging prima! En dat was al tijdens de oorlog!

Er zit helemaal geen anker in!!

3 likes

kan ook natuurlijk-)

Ik heb van Lex een serie Wostok kalibers in beheer. Hij vindt het vast goed als ik daar wat van ’ uitleen ’
Die fabrieken hadden veel met elkaar gemeen. Dit is een veerton uit een 94504. Met zo’n zelfde typisch gleufje.
Kon wel eens passen!

1 like

Dat is lastig te zien vanaf een omschrijving :rofl:
Maargoed @Macx, misschien beter eerst eens beginnen aan een horloge dat wel loopt? In misschien wat minder demotiverend…
En die rus lijkt je alleen gesloopte troep te verkopen, misschien die ook even links laten liggen.

2 likes

Jawel hoor was @PetraO, ze is weer actief.

Ja die is ook goed inderdaad! Die beste man is er helaas niet meer :confused:

1 like

Stenen zitten erin, wel radiumwijzers denk ik…

Die 2 stenen rechtsboven horen geen dekstenen te hebben, dus ik zie niets geks.
Ik zou de detector er even bijhouden en als er radium opzit extra voorzichtig te werk gaan. Maar misschien beter om deze even te parkeren voor als je wat meer ervaring hebt. Zelf service ik wel radium horloges, maar alleen als er niet teveel losligt op de plaat. Wel zeer voorzichtig, geen lucht blazen en veel poetsen achteraf…

De wat oudere technische forumleden zijn hier zo stil, en zeker onder de indruk denk ik TKH, Macx, basvg Yoeri40. Jullie zijn net de 4 musketiers door de snelheid die jullie hebben qua kennis en kunde op horloge gebied, prachtig om te lezen, en zeker met een glimlach. Wat een passie. En Macx nog bedankt voor het filmpje van de schoonmaakmachine, met die aceton gaat het 25 keer zo snel.

2 likes

Die Rego zal wel een penanker zijn zo te zien.

1 like

Deze site is hier volgens mij nog niet gedeeld, maar is denk ik wel handig voor de beginnende hobbyist:

Watch Database - EmmyWatch

Hier zijn heel veel uurwerken terug te vinden met veel informatie erover.

1 like