Nee,niet in je hoofd maar op een fotoshoot(voor de jongere generaties onder ons).
Foto’s vergeten niet en hebben een ingebouwde timeline.Kan je later exact reconstrueren
waar je in de fout ging en de ellende begon
Deze beste man doet ook soms livestreams via twitch en youtube. Hele fijne kerel ook om te spreken.
My retro watches co.uk even kijken en de tool linkjes aanklikken .Deze heer geeft in mijn ogen echt goed advies.
Kalle laat nooit het achterste van zijn tong zien…
Hij kan filmpjes van uren maken, waar hij iedereen welkom heet, en na 1,5u YT filmpje heeft hij gewoon het horloge gedemonstreerd, hij zal niet vaak laten zien hoe hij iets echt hersteld heeft… daarvoor verkoopt hij wel een cursus bij hem in het atelier.
Op zich niets mis mee hè, maar dan is een filmpje van 1,5u wel wat overdreven.
Marc Lovic van watch repair channel geeft veel meer bruikbare info mee in zijn filmpjes is mijn mening.
Klopt, alleen is het soms jaren wachten op een nieuw filmpje. Daarachter schuilt natuurlijk ook de watchmaker cursus van hem. Dus er ligt altijd wel een gedachte achter. Maar dat wil niet zeggen dat je helemaal niets kan leren natuurlijk
Hij heeft twee soorten filmpjes. De live stream van 1,5 uur is puur voor entertainment. Het moet luchtig en gezellig zijn. Gasten krijgen hierover ook een instructie. Inhoudelijke vragen worden overigens wel beantwoord tijdens de stream. De tweede soort filmpjes zijn kortere instructie en uitleg filmpjes. Bijv. onlangs over dial feet soldering. Uiterst informatief.
Smeren van stenen met astappen er in, is iets wat ze bij de serieuzere merken ook wel eens zouden mogen komen uitleggen. De ankerrad-steen zat bij mijn 2020 Speedy Pro echt tot de rand gevuld toen ik hem opende, om het af-fabriek prel-probleem (amplitude 340 graden plus) op te lossen.
Wil niet weten hoe vol die steen aan de wijzerplaatzijde zat/zit…
Je zal als volkomen leek je zuur-gespaarde geld maar uitgeven aan een dergelijk horloge, en met allerlei problemen geconfronteerd worden die je niet zelf op kunt lossen. De start/stop pusher flikkerde er ook nog een keertje spontaan af, hier thuis. Zelf gefixt natuurlijk, het laatste wat ik doe is mijn Speedmaster opsturen.
Ik ken deze niet, maar ziet eruit als een 3pots schoonmaakmachine.
Wat mij zorgen zou baren is het ontbreken van de korf. Zeker bij een minder gangbaar merk kan het wel eens lastig zijn om er eentje te vinden.
Daarnaast heeft deze geen droogunit. Op zich niet heel erg lijkt me, maar misschien iets om in je achterhoofd te houden
Je was iets te snel. Kwam er toch achter dat ik er nog een nachtje over moest slapen.
Nou, ik heb al vele schoonmaak machines gehad en gerepareerd, maar dit model heb ik nog nooit gezien, wat een prachtig ding is dat, zo zijn er geen 10 meer op de wereld. Je bent overboden schrijf je, Laat je niet weg jagen. Als je niet hoger ga bieden, geef mij die tip waar dat ding te koop staat
Maar kijk eens goed naar de foto, de vraag is hoe werkt dat ding onder de motor zit een stang naar het frame, hoe breng je de motor naar elke pot, en je kunt de motor niet omhoog halen want die zit vast aan het frame met een stang zo te zien, nu ben ik benieuwd naar jullie reacties nu een antwoord op je vraag, deze machine is denk ik eerder voor een verzamelaar van die dingen, om te gaan gebruiken denk ik niet dat dit iets is. Hier kun je echt geen onderdelen voor vinden. het is gewoon een hebbe ding.
Oh, je wilt dit ding nog gaan gebruiken?? dan zou ik hem eerst in het echt willen zien of alles nog wel werkt en willen weten hoe het werkt. en de motor zeker een half uur laten draaien en controle op de lagers voor speling Want onderdelen niet te vinden hoor
De verkoper schrijft dat het werkt en origineel is. dat gaan we geloven. Dan zou ik om zo min mogelijk risico te lopen, niet meer betalen dan 150 euro en eerstens kijken wat hij aan verzendkosten vraagt, en invoerkosten als dat van toepassing is. Maar voor een verzamelaar is dat ding toch wel 150 euro waard.
Maar wil je die nog gaan gebruiken dan???
Vreemd ding he, ben ook wel benieuwd of er forumleden zijn die hier iets over kan zeggen.
Denk jij dat stang alleen bedoel is om te steunen als de motor niet boven op een pot hangt, dat zou kunnen, goed gezien trouwens
Lever jij toch gewoon iets aan @Macx.
Iets kopen van een vreemde, niet wetende of het ding echt nog lang gaat werken, waar geen onderdelen meer beschikbaar voor zijn zoals potten en pannen… dan kies ik er toch voor om wat meer te betalen en iets van een forumlid te kopen in werkende staat en van een bekend merk zoals Elma.
En dat opbieden, dat is gekkenwerk als je niet weet waarop je echt bied, dan gaat het veel te vaak te hoog omdat mensen zich laten opjutten door andere bieders.
Hier heb je natuurlijk helemaal gelijk in.
Of dat hij nu een schoonmaak machine wilt kopen dat weet ik niet zeker, hij was overboden op dat ding, maar hij kan het altijd vragen he.
Niet om het een of ander, maar zou je niet eerst eens een paar keer een uurwerk uit elkaar en in elkaar zetten voordat je zoveel geld aan gereedschappen uit gaat geven?
Misschien vind je het wel helemaal niet leuk.
Of heb ik iets gemist?
Klopt niet helemaal, de nieuwe generatie professionele machines die gecertificeerde uurwerkmakers gebruiken hebben naast het spoelssyteem voroal al een ultrasoonbad.
Klopt, maar dan zitten de onderdelen al in zeer fijnmazige korfjes van elkaar afgescheiden.