Alles op een rijtje voor de beginnende hobbyist

Thanks. Ik kon het echt niet lezen.

1 like

Dit is een gevaarlijk filmpje. Er zijn namelijk verschillende soorten glaasje niet alle glaasjes kan je er zomaar in persen.
Verschillende typen moeten met een andere methode worden geplaatst en gaan kapot als je ze zo perst.

5 likes

Heb ik ook al een keer gehad, wel weer een mooie Seiko, maar wel 2x zoeken naar een glaasje en dubbele prijs :unamused::grimacing:

1 like

Ah topic is er weer. @duifjeroekoe: in dit topic kun je veel terugvinden. Succes!

2 likes

Maar al Macx zn reacties zijn weg muv de openingspost, wat is hier eigenlijk aan de hand?
Edit: heb ondertussen vernomen dat het iets met vlaggen te maken had.

2 likes

Toch fijn dat het topic weer teruggezet is al zijn mijn berichten weg.

2 likes

Jammer :unamused: misschien dat ze nog teruggezet kunnen worden.

1 like

Is er iemand die dit herkent?
Ik lees Barlto Remier, klopt dat?

Carlto Premier
Erich Lâcher Pforzheim 1959 geregistreerd

1 like

Er wordt een nieuw tapje gemaakt aan het ankerrad van mijn Harwood.

Kan ik niet zelf hoor wordt gedaan door de beste horlogemaker van Nederland.

Jaren gezocht naar het onderdeel. Niet te vinden dus dan maar de moeilijke oplossing.

10 likes

Wie?

Dankjewel Bas :+1:

Diep respect! Die hele oudjes zijn erg moeilijk inderdaad.
:grin::+1:

1 like

Mooi werk! Weet je hoe dit gedaan is? Hardsolderen en afdraaien ofzo?

2 likes

Busje over as van 0,22 mm.
Dan tap er aan slijpen van 0,075 mm.
Helaas hier geen foto van maar het schijnt prima te werken.

2 likes

Slim gezien. Gaat een heel klein beetje extra gewicht toevoegen aan de trein maar aangezien het op de as zelf zit en altijd dezelfde richting draait gaat dat verwaarloosbaar zijn. En zolang het past met de andere wielen in de nabijheid… Netjes :ok_hand:t2:

Maar om de lengte identiek te houden is de bestaande as nog wat extra ingekort dan, gok ik?

1 like

Find and replace lukt me tot nu toe nog wel… maar dit is heul veul next level. Ieder zijn vak zeg ik dan maar :smile:

Mooi dat er mensen zijn die dit kunnen en het horloge weer een nieuw leven krijgt.

Hoe schroevendraaiers voor horlogemakers te slijpen en vorm te geven

Watchmaking Precision Tool Review - JKA Feintaster micrometer - Hoe u een horlogejuweel kunt meten