Alles op een rijtje voor de beginnende hobbyist

Oh lekker bezig. Die is dus ook onderweg.

1 like

Moet nu maar es wat dieper in de materie duiken, vier boeken lezen , sleutelen, vielingenbieden, youtube filmpjes bekijken,en maar door blijven oefenen. En niet te vergeten ,foto’s uploaden.

Mochten er nog mensen belang hebben bij o.a een Elma Schoonmaakmachine; ik heb er nog 1 staan incl toebehoren.

1 like

Heb er net eentje een week of drie geleden vanuit Duitsland opgehaald :grimacing::see_no_evil:

Misschien even een advertentie aanmaken in het blauwe deel. Zal je vast snel kwijt zijn (als de prijs goed is).

Heb je voor deze camera nog specifieke drivers nodig?
Ik heb 2 wat oudere camera’s (zonder HDMI) en die krijg ik vooralsnog niet werkend. Tot nu toe geen Windows 10/11 compatible driver op internet kunnen vinden.

1 like

Is er een link van?

Er zijn er nog al wat van te koop. Heb er een gekocht maar ben er niet tevreden over.

1 like

Misschien kun je kijken wat voor sensor erin zit en daar een driver voor vinden? Ik durf het niet echt te zeggen. Deze werkte gewoon direct via usb. Toch gebruik ik hem met hdmi ivm framerate en ik had toch een scherm over.

1 like

Bedankt! Deze zocht ik nog :slight_smile:

Is dit dan ook de Nederlandse uitgave? Ik woon tegenwoordig in Duitsland en mijn Duits gaat de goede kant op, maar om nu boeken te lezen in de taal van die heimat is toch wat hoog gegrepen.

Ondanks dat ik nu mijn certificaat heb, ben ik toch wat boeken aan het kopen voor vintage eigenaardigheden die erg veel afwijken van de 2824 en 7750 gebaseerde uurwerken of voorlopers ervan

2 likes

Ik gebruik gewoon een ome ali camera. 100 euro ben je de man daar. Ik heb em een tijd zoals in de link gebruikt. Daarna een 0.35 lens gekocht met een 38mm aansluiting. De focus afstand was toen niet goed dus heb een koppelstuk geprint zoals je op de foto ziet in mijn eerdere post. Nu werkt het top.

Just found this amazing item on AliExpress. Check it out! €177,07 | Foldable 48MP 4K 1080P HDMI USB Digital Video Microscope Camera 150X C-mount Industrial Soldering Jewelry Microscopio 13MP VGA

2 likes

Doe je iets speciaals voor licht? Ik ben maar matig tevreden met mijn camera, beeld is erg donker ondanks een joekel van een ring LED. Scherpte is ook een dingetje, was beetje zoeken met een ring ertussen, en wat meer zichtoppervlak zou handig zijn. Al bij al niet zeker of ik de mijne nog opnieuw zou kopen. :neutral_face:

4 likes

Ik heb daar ook over nagedacht, maar ik ga ervan uit dat het de Nederlandse vertaling is van dat boek, op de foto naar de verwijzing naar dit boek staat een foto afgedrukt van het boek met de Nederlandse titel, ook op de Duitse webshop staat het boek afgebeeld met de Nederlandse titel, dan mag ik toch ervan uitgaan dat het in de Nederlandse taal is gedrukt. Zo niet, dan stuur ik het weer terug.

1 like

. Het boek Der Moderne Uhrmacher werd vertaald door E. P. de Hoog, I. J. Baart, directeur en leraar aan de Christiaan Huygensschool te Rotterdam. Een van de eerste leraren die directeur de Hoog aantrok voor de Christiaan Huygensschool was Georg Garbe.

1 like

Ik heb het boek verleden jaar gekocht. Het is een Nederlandstalige uitgave; also kein problem

2 likes

Ik heb gewoon ringlicht op mijn microscoop. Ik ervaar geen problemen tov de kijklenzen van de microscoop. Je moet misschien beetje kijken naar white balance instellingen enzo? Welke camera heb je? Heb je deze op een stereomicroscoop zitten? Ik heb sowieso een goed belichte werkplek door dakkapel en een groot ledpaneel recht boven mijn werkbank.

Tweede boek afgeleverd.

1 like

Heb ik ook. Toch vind ik die wel minder.

1 like

is dit wat Max?

waar is deze te verkrijgen ?

1 like

De hardcover is goed zoeken. Ik was vastberaden destijds :relieved:

1 like

Volgens wat ik heb gehoord is het een nuttig boek. Ik moet er nog aan beginnen.