Ik heb van die rubberen polijstdopjes. Dat is (siliconen) rubber met fijn diamantpoeder er in.
Die kun je in een pin-vice zetten en met de hand op een astapje zetten en ronddraaien. Alle roest en evt hardnekkig vuil zijn dan verdwenen. Dit doe ik voordat de onderdelen in de schoonmaakmachine gaan.
Ze zijn in verschillende fijnheden te koop.
Ik heb net dit geweldige item op AliExpress gevonden. Bekijk het nu!
€5,23 | Eveflex Tandheelkundige Metalen Legering Slijpen Mini Rubber Siliconen Pin Polijstmachine 2X20Mm 3X23Mm Voor Polijsten Moeilijk Te Bereiken Gebied 10 Stks/pak
Ik heb ook al mijn resultaat met de tappenbank . Ik ben benieuwd of dit de problemen verhelpt in verticale standen. Het duurde ook wel heel lang voordat de amplitude laag werd zodra ik hem in verticale stand zet dus ik ben enorm benieuwd. Door doen leert men. Zo’n tap helpt in ieder geval niet in performance.
Hieronder de resultaten.
Foto 1: zo trof ik de tap aan na ontmantelen.
Foto 2: na een uurtje of 2 in de evaporust.
Foto 3: Na de tappenbank die ik zo net in dit topic heb geplaatst. Ik hoefde maar heel even te ‘burnishen’ met de tappenvijl (1-2min). Het mooi slijpen van de tappenvijl koste dus ook echt veel meer tijd…
Ik heb een gelijkaardige. Werkt op zich niet slecht, maar voor de camera is het niet genoeg qua licht - erg donker beeld, zelfs na bijstellen van de parameters. Kan ook aan de camera liggen natuurlijk.
Hmmm, ik heb met de instap ringlicht niet echt heel veel problemen met licht en de camera. zie de fotos van de tappen hierboven. Ik heb 2 vevor microscopen (gezeik gehad met de eerste en deze mocht ik houden, wat een toffe peren die chinezen ) en deze fotos zijn gemaakt op de vevor met 1x Barlow (dus lage werkhoogte) en het ringlicht op 50 procent, met instap ringlicht (geen 144)… misschien je exposure settings even bekijken in de camera?
Nou, ik weet dus nog niet of dit het is. haha
Maar dingen leren gaan we ongetwijfeld doen. Ik hoop gewoon dat ik dadelijk ook met dit soort vragen daar terecht kan. Tegenwoordig ga ik zelf maar een beetje opzoek naar wat er mogelijk mis is en hoop het dan maar gevonden te hebben.
Stem moet er uit, hoe?
Ik heb hier een horloge die ik vannacht van een klant heb mee gekregen om te proberen de cijfers weer op vast te plakken.
Nu moet het uurwerk eruit, en de stem moet eruit, mijn vraag is, hoe gaat deze stem eruit, welk schroefje moet ik los draaien, is dit een tweedelige stem? Misschien beter om de kroon eraf te draaien, of is het gewoon erg simpel en weten jullie hoe of wat. Er zit niets wat ingedrukt kan worden zover ik weet.
Ik ga het gelijk proberen, heel hartelijk bedankt voor de snelle reacties.
Het is een horloge van een ander en dan wil je niets beschadigen of los draaien waar je dan weer spijt van hebt. Ik had al op dat knopje gedrukt maar heel zachtjes, dus dat is em dan iets harder drukken.
Voel maar eens goed aan de andere of ze ook niet wat losjes zitten nu je het open hebt liggen!
Ik heb voor een kennis ook zo een reparatie gedaan en vernam onlangs van mijn vrouw dat er ondertussen ook andere indexen los waren gekomen…
Die van mijn reparatie zaten gelukkig nog vast
Goede tip Bert, misschien even de plaat losmaken en aan de achterkant de pinnetjes even voorzien van wat secondelijm, onder de microscoop werken dan lukt dat wel. Dan gaat het vooral om cijfer 9, de indexen zitten wel beter vast, zo te zien. Ik kom niet graag aan wijzers dus ik voel wel of negen vast zit dan laat ik het daarbij.