Alles op een rijtje voor de beginnende hobbyist

Of nooit. :grimacing:

2 likes

Voor jou niet?
Ging bij mij heel snel…

Of anders twee loupjes indoen misschien :joy::stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Dit heb ik eerder geprobeerd en werkt inderdaad goed. Toch is de microscoop echt een top apparaat. Blijft toch een lekkere werkhouding met uitstekende vergroting incl het ervaren van diepte.

2 likes

Tip van de dag!!
Werkt erg goed en kost niet veel bij Ali!
Zitten 3 of verschillende vergrotingen bij en je blijft met allebei je ogen kijken.

2 likes

Heb er nog een vergelijkbare staan voor een liefhebber

Hoe heet dit in het rond en waar te verkrijgen?:slightly_smiling_face:

1 like

Dat ding (vijfkantruimer) in het rond heet een gladaal.
Ik heb een setje bij vd Gevel gehaald.

3 likes

Te gebruiken voor?

1 like

Voor gaten dicht zetten als er te veel sideshake is. :slightly_smiling_face:

5 likes

Thanks Tim, die naam heb ik wel is voorbij zien komen ook. Zijn die krengen ook zo duur als die ruimers? Heb je die in een setje gekocht toen?

1 like

Heb een Bergeon setje die je in een pennetang kan zetten, heb eigenlijk geen idee meer wat ze gekost hebben…

Ik heb ze laatst bij Cousins gekocht. Ze hadden toen setjes in de aanbieding. Ze kostten toen niet zo veel. Ik gebruik ze best veel. Vooral als ik weer eens een veertonbrug heb moeten aanpassen omdat de veerton arbre teveel speling had. Met de gladaal krijg je het dan weer mooi passend en rond.

3 likes

Hoe heet die in het engels? Dat zoekt wat makkelijker :slightly_smiling_face:

Ik heb dit setje gekocht. Geen Bergeon maar doet wat ze moeten doen.
Smoothing broach

https://www.cousinsuk.com/product/0070-to-0300mm-german?code=B36688

4 likes

Dit was voor mij ook prima geweest, maar die hadden ze niet bij vd Gevel :rofl:

1 like

te ruimen bedoel je. Oh smootthin broaches, soort van ronde vijltjes om gaatjes weer wat ruimer te maken dus. Ik bestelde de mijne bij cousins, waren echt niet duur en voldoen tot op heden.

2 likes

@Macx waar jij naar verwijst zijn ruimers. Dat wordt hier niet bedoeld.

1 like

Ik hoor iedereen over Cousins. Ik ben er wel bekend mee maar niet het bestellen. Hoe is shipping daar icm met invoerkosten? Mogelijk dat ik het dan is ga overwegen.

1 like

Oké, dan zal ik de links verwijderen. Ik had het idee dat Dirk ruimers bedoelde.

1 like

Toch bedankt, maar die had ik op rikketik al weten te scoren een tijdje terug. Heb het er nu maar even mee gedaan maar gaat heel snel te ver en krijgt het natuurlijk niet zo mooi glad als met de ronde. :grin: