Ik ben zelf al een poosje op zoek naar Meyers movement holder. Ook omdat mijn uurwerken wat rare vormen hebben.

Rot/Blau Clip-On Gläser Lupe 10X Reparatur Auge Lupe Uhr Lupe Uhr Lupe...
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.com
Ik ben zelf al een poosje op zoek naar Meyers movement holder. Ook omdat mijn uurwerken wat rare vormen hebben.
Zelf gebruik ik deze… heb ze in alle maten.
Die heb ik ook! ga die nog maar een keertje een kans geven dan😁
Zoiets wil ik nog wel is proberen te printen.
Is die nog ergens te koop?
blijkt de bergeon 4513 te zijn. Ik krijg hem zo ook nergens gevonden. Wel voornamelijk bedoeld voor damesuurwerkjes. Deze gebruikte ik voornamelijk ook voor de dames uurwerkjes met die aparte langwerpige vorm.
Ik zet twee leesbrillen+3 over elkaar. ( Geleerd van Steve Fletcher van de Repair Shop)
Daar doe ik 80 procent mee .
Incablocveertjes vaak met een loupe, heel soms iets met de microscoop.
Merkjes lezen onder de balans ook met de loupe…
Bij Boley.
In backorder dus dat kan soms wel even duren. Maar niet eens duur
Dank. Dan weet ik waar ik naar moet zoeken. Want
Mag ik als privé persoon helaas niks bestellen.
Daar vallen altijd mouwen aan te passen. Maar voorlopig bij Boley ook niet onmiddellijk beschikbaar dus. Ik hoor eens hoe lang ze gokken dat het zou duren.
Toch heb ik nu dikke oogpijn door dit mini ding van vanavond met men loepje. Een ETA 2671 met datum en automaat. Dit uurwerk heeft een diameter van 17.5mm… ik heb er eerlijk gezegd weinig lol aan beleef om dit ding met een loep aan te pakken, volgende keer toch maar weer mooi onder de microscoop😁
Wel een uitdaging, natuurlijk.
Dat wel maar jezus… ik ben alleen maar gewend met die microscoop te werken. Was gewoon niet verstandig hiermee te starten met het loepje…
Ik heb zo’n loepbril van Ali, werkt ook prima voor damesuurwerkjes, alleen de brug van de radertrein en het anker plaats ik onder de microscoop.
Zie het ja, vraag me toch of wat voor insane marges op die producten van bergeon zitten. Echt niet normaal eigenlijk.
Je kan deze eens proberen met je eigen loep:
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.com
Ik heb een ervaring die ik wil delen voor ieder die het overweegt de Horia clone aan te schaffen. Dit ding lijkt echt dikke prima te werken gezien de aanschafwaarde. Ik had een uurwerkje waar ik van alles al had geprobeerd maar het wilde maar niet lopen met een beetje amplitude. Hoogtespeling gecontroleerd met mijn verwaarloosbare hoeveelheid ervaring en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik dus maar 2 stenen ging verzetten. Beide echt minimaal meer ruimte gegeven en nu loop het uurwerkje toch een heel stuk beter. Verticaal wil die in 1 positie nog wel is gekke dingen gaan doen maar toch, echt wel weer een stuk verder gekomen en we zien later wel weer verder. Ik kwam echt van een amplitude zwaar onder de 200 af dus ik ben enorm tevreden met mijn eerste ervaring met de groene clone .
Gewoon dingen gaan proberen. Veel slopen brengt je verder. In ieder geval bij mij wel