Wat een gigantische speling, ben je niet gewoon een middenradsteen kwijt ofzo?
Verbussen werkt hetzelfde als een steen zetten, alleen zal je met een beetje pech de bus na het zetten vlak moeten frezen als deze te hoog is.
Dat doe je ook niet met een machine, maar met handfrezen die daar speciaal voor gemaakt zijn, bij een verbus apparaat zitten meestal die frezen er wel bij. En het centrisch uitlijnen en uitruimen moet wel nauwkeurig gebeuren, maar is eigenlijk niet zo n moeilijke klus
Ik gebruik nu 1 jaar een ultrasoon van het merk Mountain Wolf, het is een 2 ltr. reiniger, groot genoeg voor horlogeonderdelen, dus zoek je nog een ultrasoon reiniger, ga hier eens kijken.
We hebben opnieuw een preller. Dit is een ruhla die ik van @Scudo heb gekregen als huiswerk.
Deze ook maar gaan voorzien van dikkere olie dadelijk… ook heb ik de heffingsvlakken van het anker gesmeerd. Penankers moet je direct op het anker smeren ipv de ankerstenen (omdat je deze niet hebt), aldus docenten in hasselt. Dit is dus weer iets te veel van het goede…
Ja en dan onder de microscoop olie geven zorgt er echt voor dat je klokje optimaal loopt.
Als met het uurwerkje niks aan de hand is kun je inderdaad wel amplitude persen zo…
Ik kan me niet inbeelden hoe die af zou moeten breken… Voelt best robuust aan. De kast moet je ook niet zo hard aantrekken dat je het apparaat afbreekt denk ik
Echt waterdicht krijg je een vintage horloge toch niet meer. Uiteindelijk draai ik ze toch altijd met een balletje weer dicht… Voor mij hoeft een kast niet helemaal aangetrokken te worden.