Niemand heeft je geroepen Arie, ik had me vergist in de naam van Dirk en heb later wat berichten verwijderd.
Dacht al: ik heb wat gemist
Mooie discussie omtrent de veren. Hele lastige materie en al helemaal als je niet de juiste opleiding hebt genoten en je zoals mijn persoontje gewoon met wat boeken en online leermateriaal thuis aan het knutselen bentâŠ
Laten we het vooral onderling gezellig houden. Vervelende van online fora is met name de nonverbale communicatie die je mist. Ik heb hier al een hele hoop mogen leren en hulp van andere gehad. Leer iedere dag nog weer wat bij. Op het moment ben ik âdrukâ met de balansveren. Heb er een paar liggen die niet willen lopen omdat de windingen/spiralen plakken. Moet de veer op je juiste plekken zien te plooien zodat alles vrijloopt. Zeer fragiel spul en soms lastig om tegenovergestelde gedachten te moeten maken zodat je op de juiste plekken de ruimte kan maken. Wel leuk als het dan lukt.
Deze Zilveren Trench Watch uit de Eerste Wereldoorlog nam meer dan een jaar in beslag. Vanaf het begin was de staat van het horloge zodanig dat de problemen snel en dik binnenkwamen.
Deze film laat zien hoe geduld en doorzettingsvermogen uiteindelijk hun vruchten kunnen afwerpen. Het uiteindelijk gerestaureerde horloge is niet goed te herkennen aan het ontvangen horloge.
In Hasselt hebben we perslucht bij iedere werkbank. Geniaal en ik kon het dus niet laten om dit thuis ook te maken. Kan relatief goedkoop als je het zelf maakt.
Ziet er top uit! Hoe heb je dit gemaakt? Ik gebruik 'n klein handblazertje maar ik kan er de hoeveelheid en de kracht van de lucht niet mee regelen. Het is aan of uit, niks er tussen in. In Hasselt gebruiken we dezelfde nozzle als je op de foto laat zien; die is wel regelbaar.
Ja dit is niet die van horotec die we in Hasselt hebben maar een chinese kopie. Ik heb hiervoor 18 euro betaald. De slang heb ik ook in china besteld voor zoân 5 euro voor 10 meter (meer dan genoeg dus).
Ik heb een grotere compressor gekocht omdat ik geen zin had dat die de hele tijd aan springt. Ik heb nu een stanley fatmax 24L die âstilâ is in termen van compressoren. Je hebt stillere maar daar betaal je heel veel. Deze draait een goede 2 minuten om te vullen en dan kun je echt wel een hele dag vooruit heb ik het gevoel. Ik heb hem afgeknepen op 2.5 bar ofzo. Hiernaast een setje aangeschaft om vocht te verwijderen en olie (laatste niet echt nodig met deze compressor) a 15 euro op amazon.
Dirk kan alles fixen!
Groet,
Werner
Helemaal goed! Ik heb weer huiswerk Dankjewel voor je uitgebreide en duidelijke reactie
Daar was ik al na 'n paar topics van hem achter
Hier de linkjes
Ook moet je een slang regelen van de compressor naar de ontvochtiger. Dit is gewoon met snelkoppeling. Daarnaast heb ik bij de praxis een 1/4 draad naar snelkoppeling gekocht dat ik de 6mm slang kon aansluiten. (1/4 naar 6mm) zit bij de amazon set.
Super zeg!
Was vandaag nog toevallig het Bergeon biflex systeem aan het bekijken, maar budgettair niet echt binnen bereik.
Zou ook een gekloond zuigsysteem (met borsteltje) bestaan?
Bedankt voor de tip, dat gaan we zeker doen hier
Compressor heb ik welâŠâŠâŠ 50L vat. Maar staat beneden in de garage voor als ik aan mijn motoren en/of aan de brommer van dochterlief sleutel. Moet ik iedere keer ding door het huis gaan lopen zeulen. Ik gebruik mijn puffer voorlopig wel
Ja soortgelijk probleem heb ik ook, compressor staat in de garage, 370L tank en bovendien verbonden aan de nodige vaste leidingen. Dat wordt 25 meter slang uitrollen naar mân horlogesleutelplek
Ja, dat dus. En met 25m red ik het niet. Enkel als ik de slang via de voordeur naar binnen haal
Ik weet ook niet of ik het red met 25 m; garage uit, over het terras, door de bijkeuken en keuken, gang door, trap op, overloop, en dan het hobbyhol
Airbrush compressoren werken ook. Wel altijd met een tankje pakken al is het maar 3 liter. Die dingen kunnen goed warm worden anders. Deze heb je al voor zon 8 tientjes, of de tank groot genoeg is weet ik niet. Deze hebben meteen een ontvochtiger en 1/8 draad om een koppeling voor 6mm slang erop te schroeven.
Wat hebben we het toch slecht met onze woonomstandigheden
Klopt, de makkelijkste oplossing is gewoon een klein compressortje erbij, waarschijnlijk zelfs voordeliger dan 25 meter slang
First world problems
Regelventiel is inderdaad voor een 6mm slangetje wel handig. Denk dat als ik er de volle 10bar druk opzet ik heel veel van mijn tafel blaas