Alles op een rijtje voor de beginnende hobbyist

ik zal morgen even meten :slight_smile:

Je 0,87 is 0,9 mm als tapmaat van de kroon.
Je kan universele kronen bij bijvoorbeeld van der Gevel of Cousins kopen als je geen BTW nummer hebt.

1 like

Is iedereen gepromoveerd tot ervaren hobbyist en kan dit topic gesloten worden? :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Nee, dit topic mag niet gesloten worden, er komen altijd weer nieuwe hobbyisten bij.
Als ik weer ga servicen dan ga ik hier misschien wat foto’s posten.

1 like

Oh heel nice. We kijken er naar uit.:grin:

2 likes

Zeker niet sluiten!

Dochtertje gekregen en ze inmiddels 3 maanden. Het is genieten maar de hobbys moeten even wijken :sweat_smile: Hoop het snel weer op te kunnen pakken en weer wat actiever te worden.

Wat vinden jullie trouwens de fijnste movement holders?

Ik heb de bergeon 4040 en 4039 en nog wat imitaties van alie maar ben er niet altijd even blij mee.

Excuses…… het eerste jaar slapen ze het meest en dus tijd :stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye: wacht maar tot ze gaan lopen :rofl:

2 likes

Heb zelfde probleem. Niet tevreden van de 4040. En omdat er zoveel variatie in vintage zit, is het onmogelijk om houders voor specifieke calibers te kopen of zelfs te vinden.

Dat ja :smiling_face_with_tear: ik zit aan 18 maand nu. Alles samen een handjevol kunnen doen. Beetje deprimerend soms, als je alle dagen meerdere keren je stof verzameldende werkbank passeert.

Nja, dat is altijd beetje zoeken inderdaad. Er is niet één goeie die voor alles werkt. :slightly_smiling_face:

1 like

Haha, pfff nooit meer rust. Ik moet er nog even aan wennen.

Blokcitaat

Haha ja, dit is heel herkenbaar. Paar keer een poging gedaan om wat te beginnen maar het is onmogelijk als je geen rust hebt.

Denk dat het maar weer accepteren wordt. Zie vaak op video’s dat ze inderdaad een speciale hebben voor bepaalde calibers. Dat lijkt mij zo fijn werken.

Wij aan 18 jaar (februari 19). Die houdt haar eigen broek inmiddels zelf wel omhoog :stuck_out_tongue_winking_eye::hugs:

Ach, iedere leeftijd heeft wel wat hoor. Klein is leuk, maar goede gesprekken voeren is ook mooi. Ze heeft ook al een tijdje het rijbewijs en zo worden ze steeds meer zelfstandig. Inmiddels ook al aan de studie (Sociaal Juridische Dienstverlening) en kan menig persoon al vertellen wat zijn/haar rechten zijn. Prachtig om te zien hoe ze laatst haar recht haalde bij het aanleveren van een defect artikel. Ze dropen af en kreeg uiteindelijk een nieuwe :smile::smile::smile::blush:
Kleine meisjes worden snel groot. Geniet er nog maar van als ze klein zijn :wink:

2 likes

Dat schiet op zo :grin:

Ja… en dan moet alles wijken. Horloges liggen stof te vangen (en er komen er natuurlijk wel nog altijd bij :face_with_peeking_eye:), de moto maakt geen kilometers, de muziekinstrumenten liggen zo lang opzij dat je het verleert… Pfoe :smiling_face_with_tear:

Dat dan weer wel. Blijft een heerlijke leeftijd nu, alle tijdsgebrek ten spijt. :v:

1 like

Proficiat! Ik denk maar goed dat je aandacht daar naartoe gaat. Uiteindelijk pak je het wel weer op. Die horloges wachten wel.

Ik heb op dat gebied nog geen afleidingen, en dat wilde ik nog eventjes zo houden. :slightly_smiling_face:

1 like

Bedankt!

Geniet van je rust👌🏼

1 like

Certina Volvo editie wil niet open.

4 likes

Vastprikken en lostrekken :joy:

Zelfs met die diepe gripgaten niet? Huh. Moet wel een heel stevige jongen zijn dan, daar kan je serieus veel kracht op zetten met een 5700 :sweat_smile:

1 like

Iemand die mij kan helpen? Ik heb een mooie kastopener weten te scoren maar ik heb geen bitjes :sob:. Zat in een setje met andere tools.

MKS Meikosha (japans) opener met nummer 220. Ik krijg er maar heel weinig over gevonden.

Verkoper contacten en vragen naar de bitjes uit de andere set?

1 like