Ik vermoed dat de opener in een set met andere tools zat, niet de bitjes
Zijn die bitjes niet universeel? Kan je misschien van eoa generic opener gebruiken.
Ik vermoed dat de opener in een set met andere tools zat, niet de bitjes
Zijn die bitjes niet universeel? Kan je misschien van eoa generic opener gebruiken.
Dit ja, wel wat naar gevraagd maar hij wist van niks helaas. Deze bitjes zijn veel groter / dikker dan normale die je in de 5700 stopt.
In japan heb ik een ebay verkoper weten te vinden, die heeft een pagina gemaakt maar vraagt 120 euro voor 5
Ze lijken ook bij A*F te zitten zie ik op marktplaats. Die heeft een soort gelijke kop. De draaikop lijkt ook hetzelfde. Hiernaast lijkt de basis een massaproduct te zijn die ook merkloos verkocht werd vroeger. Misschien iemand die dit type kent o.i.d. waardoor mijn zoekopdracht beter wordt? Google lens heb ik al met vanalles geprobeerd haha
Ik heb volgens mij dezelfde……… hele fijne tool. Via kleinanzeigen uit Duitsland opgehaald (en heel veel meer).
@Betula had jij trouwens ook niet zon ding met twee staven en ballen erop? Staat mij bij dat je zoiets ook in een lot gekocht had ooit.
Staat daar toevallig een merk op wat me aan bitjes kan helpen?
Dit zijn ze aldus onze japanse vrienden, deze lijken ook op die van A*F en die ‘generieke’ zoals hierboven gepost maar ik krijg ze nergens los op het internet gevonden.
Oh lol , op het moment dat ik aan het typen ben hem je hem al gepost. Dat is inderdaad dezelfde.
Als ik thuiskom zal ik eens kijken
Heb het apparaat en alle toebehoren compleet ondersteboven en binnenstebuiten gedraaid maar ik kan nergens een merk vinden. Compleet merkloos. Sorry
Geen probleem. Ik had het eigenlijk al een beetje verwacht.
Ik vond deze wel erg leuk. En er wordt een tool vermeld die ik nog niet kende. Die lijkt me wel handig om te hebben voor het knijpen van busjes.
Ik overweeg al enige tijd om die chinese wijzer zetter te proberen. Ik hoor er veel positieve verhalen over.
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar deze; volgens mij kun je daarmee wijzers in een keer in de juiste stand erop prikken, heel handig voor secondewijzers van chrono’s of kwartsuurwerken. Die krijg je anders heel lastig in de juiste stand erop omdat het rad meedraait zodra je er ook maar tegen tikt:
Ik gebruik daar de uitgebreide Chinese Horia voor:
Voordeel is dat je met het inschroeven echt heel precies de diepte kan bepalen, maar de meeste wijzers zet ik gewoon uit de losse pols…
Dan moet je alsnog de wijzer er eerst neerleggen en dan heb je met een beetje pech de boel alweer verdraaid. Ik zoek een tool waarmee je de wijzer kunt inklemmen en dan gecontroleerd kunt opdrukken.
Vooral eta kwartsuurwerken zijn echt knudde. Die verdraaien zo makkelijk dat ik minstens 10x die wijzer er weer af mag trekken voordat hij een beetje acceptabel op de seconden tikt.
Wat ik tegenwoordig meestal doe is de tip van de wijzer eerst met rodico op 12 aan de wijzerplaat plakken, en dan langzaam op de tap laten zakken. Meeste kans dat het dan goed gaat. Maar dat moet toch simpeler kunnen.
Ik doe het hiermee. Niet verkeerd maar toch wat te veel speling naar mijn zin. Ooit een keer op MP gevonden in een verzameling tools, ik kan hem alleen terug vinden op cousins.
Dit leek mij ook wel leuk hier te delen. Heel goedkoop te verkrijgen bij de
voor 1,79. Onderkant is zacht rubber dus je tapjes zijn ook goed bescherm in het bakje. Door het rubber verschuift die ook niet snel. Natuurlijk bedoeld voor ijsblokjes. Uiteraard zit er ook een deksel bij. Zojuist heb ik er een paar bijgehaald.
Ja die heb ik ook. Werkt over het algemeen prima, maar voor secondewijzers van quartzwerkjes iets teveel getob. Misschien dat je met een kloddertje rodico de wijzer er onderaan zou kunnen plakken en dan in de juiste stand erop prikken, kan ik ook nog eens proberen
Ik heb die ook. Werkt wel maar je moet inderdaad zelf behoeden/compenseren voor speling. Maar goed, voorlopig wel voldoende.
Ja ik lig ook geregeld te vechten met wijzers. Is niet mijn favoriete klusje. Aangezien mijn verzameling tools toch al wat groter is geworden laatste maanden, zal het wel 1 van de eerste upgrades worden vermoed ik.
Hier een foto van mijn wijzerzetter.
Deze werkt perfect zolang je een vaste hand hebt.