Prima zelf te maken.
Gaat alleen wel wat tijd in beslag nemen, waarna ook flinke kosten gemaakt moeten worden door het maken.
Ik voel een gezamenlijk project aankomen? Wanneer gaan we beginnen?
Prima zelf te maken.
Gaat alleen wel wat tijd in beslag nemen, waarna ook flinke kosten gemaakt moeten worden door het maken.
Ik voel een gezamenlijk project aankomen? Wanneer gaan we beginnen?
Easypeasy. Eerst nog even een huis verbouwen, een auto restaureren en 70 horloges servicen, daarna heb ik wel tijd denk ik
Nu we toch bezig zijn. Het bewaren van incabloc na schoonmaak. Minimale kosten, en wel gewoon zorgeloos die incablocs apart houden.
I just found this on AliExpress: €10,75 | 50pcs Mini DIY Glass Bottle Exquisite Cork Drifting Wish Cute Jar 1ml 13*18mm
Balans - platine
Je hebt nooit genoeg gereedschap
Oh daar ben ik al een hele tijd achter helaas.
Dingen dubbel hebben ben ik intussen ook niet meer vies van. Ik heb intussen 2 hobby’s:
Hoi Dirk, hoe gaat het in Hasselt?
Goed, laatste keer voor het nieuwe jaar gehad gisteren. Ik heb gelukkig al een ander uurwerkje gekregen. Ik heb die chinees al ontelbaar keer uit en in elkaar gezet daar in de eerste weken. Uiteindelijk had ik voor het eerst een tap afgebroken en dat was bij die chinees. Ik denk dat het komt door het veel in elkaar zetten en hoogtespeling controleren. Die tap krijgt elke keer wel wat meer kracht op zich dan puur als het uurwerk loopt. Ik ben blij dat ik dus wat andere uurwerkjes krijg en mogelijk neem ik ook wat projecten mee van thuis. Helaas is het prive wat drukker dus ik heb wat minder tijd om te hobbyen, gelukkig houdt Hasselt het horlogemaken goed in stand.
Goed te horen Dirk, fijn dat alles goed gaat.
Het is maar een mogelijkheid, ….€1,50 bij elke drogist.
Even merken van welke zijde het Incablock komt.
Ook een creatieve oplossing
Ik ben hier destijds opgekomen omdat ik een boley doosje met glazen buisjes kreeg van justtime op de rikketik. Vandaar dus dat ik op zoek ben gegaan naar iets wat erop lijkt. Ik gebruik ze ook voor andere dingetjes als van die hele kleine schroefjes voor dekstenen bewaren enzo.
Ik ben wel benieuwd hoe andere dit soort dingen doen hier. Wat zijn jullie slimme huis tuin en keuken trucjes?
Die gaan bij mij gewoon in de bak bij de rest, balansbrugzijde bij de balans en wijzerplaatzijde bij de platine, nooit verwisseling (balans zit hier wel al op de platine geschroefd)
En in de Elma natuurlijk in gescheiden mandjes.
Misschien een iets “te” beginners vraag. Maar ik wil mij meer gaan verdiepen in de techniek, ook realiseer ik me dat ik van ver kom. Ik ben opzoek naar een leuk beginners kitje waar de juiste tools inzitten. In eerste instantie zal dit met name bedoeld zijn voor het wisselen van horlogebanden maar ook het verstellen hiervan…
Alvast dank voor de tips
Echt kits zijn er niet. Die dingen op amazon en bol zou ik proberen te vermijden. Als je banden gaan verwisselen, ga dan direct voor het specifieke tooltje. Ik gebruik de Bergeon 6767. Zodra je aan uurwerken begint kun je altijd nog kijken wat je erbij nodig hebt
Bergeon heeft verschillende kits. 7812 7813 7814 7815.
Van basic tot uitgebreid. En van betaalbaar tot aan de prijs. Afhankelijk van wat je nodig hebt.
Weer flink aan het hobbyen geweest dus.
Knap!
Altijd leuk om te zien. Uurwerkje heeft wel een mooie tijd gehad. Anker is kapot. Horloge komt van de overgrootmoeder van mijn vriendin is ons verteld. Gelukkig zijn er een enorm aantal van dit uurwerk verkrijgbaar op het internet.