Heel nice tooltje lijkt het. Dank voor het delen .
Mag ik wat meer tekst aan uitleg vragen? Het lijkt meerdere functies te hebben.
Is het denk je ook handig voor beschadigde schroeven van een uurwerk? Deze zijn soms wat bol of hebben bijv een afgeschuinde kant.
Zo heb ik nu wederom een certina op de bank, waarvan ik meerdere schroeven vervangen heb. Die waren echt niet meer netjes.
Die wijzertool kan ik beamen. Die ziet er echt heel goed uit en werkt perfect! Ik heb hem eens van @Spooler kunnen bewonderen. Hij staat nog op de shortlist.
Top ding inderdaad, heb er een plateautje voor geprint als ik geen werkhouder heb. Ik wel veel aan friemel uurwerkjes om men vriendin de waarde van deze hobby in te laten zien
Hij was laatst crazy cheap! Ik weet niet wat die nu doet. Ik had hem uiteindelijk voor nog geen 60⬠ofzo.
Die wijzertool is erg handig om de wijzer goed vast te zetten op het uurwerk. Ik zet hem eerst handmatig op de wijzer buis en dan een paar tikken met de achterkant van je veertang.
Veel is te printen. Moet eerlijk zeggen dat ik gewoon voorzichtig de wijzers erop druk zonder te ondersteunen als ik geen passende werkhouder heb. Iets wat heel veel volgens mij sowieso doen. Bij veel oudjes is het ook wel is zo dat het centrumrad niet gesteend loopt, en je met je subseconde toch al geen juiste ondersteuning hebt.
Ik zou eigenlijk denken dat er op thingiverse oid wel al wat STL bestanden te vinden zijn van werkhouders. Het stelt eigenlijk helemaal niks voor. En een kleine schroefje aan de onderkant erin is al voldoende om de ondersteuning te bieden. Binnen de kortste keren is de 3d printer de enige machine in ateliers.
Ben het er toch echt niet mee eens. Deze veer is voorgeschreven vanuit het boekje dat geleverd zit bij de doos waar ik de veer uit gehaald heb. Ofwel, dan is de fabrikant van de veer onjuist in het voorschrijven van veren en niet dat ik oude documentatie gebruik voor het bestellen van een nieuwe (moderne) veer. In dat geval zou mogelijk problemen kunnen ontstaan met het plaatsen van een verkeerde veer maar op deze manier kan er weinig fout gaan zou ik zeggen.
Dat zou best kunnen, persoonlijk sluit ik dit niet uit, maar mij is hier op het forum verteld dat die boeken heilig zijn. Dus mogelijk is dit een voorbeeld dat dat niet helemaal juist is? Zoals ik al aangaf heb ik al van een ander gehoord dat hij tegen identiek hetzelfde probleem aan is gelopen met dit caliber. Dus ik verwacht dat of de originele service sheet dikkere olie voor schreef of dat de fabrikanten er vol naast zitten met de voorgeschreven veer. Echt antwoord zullen we er denk ik niet op krijgen
Geeft mooiere prints. In de tijd dat ik begon was dit veel te duur. Weet niet hoe dat nu is. Dat werkt op basis van uv en hard daardoor dus uit. Ik verwacht dat het op termijn dus heel poreus kan worden. FDM printen levert over het algemeen sterkere prints op volgens mij, als iemand hierop kan aanvullen of corrigeren hoor ik het graag. Ik denk dat FDM het beste te doen is om in te stappen.
Uiteindelijk kan ik me ook wel inbeelden dat verschillende fabrikanten een andere S vorm hanteren en andere krachten leveren. Mogelijk dat het daarom wat afwijkt in de boeken. Dus zou altijd het boek van die fabrikant aanhouden waar je de veer van gebruiktā¦. maarja dat leverde nu net zo veel ellende op.
Fijn dat het goed gaat daar in Hasselt, dus binnenkort het eerste examen, mooi, dat ga jij wel halen, geen probleem.
Met mij gaat het ook goed, ik ben weer lekker aan het servicen en repareren, ik ben nu een spiraalveer aan het plooien, ik zal benieuwd zijn of het gaat lukken. Voor mij is Youtube een uitkomst, ik kan daar veel informatie opdoen, ik ga vanavond een AS 1686 servicen, het staat stil en heeft ook helemaal geen intentie om te tikken, dus ook weer benieuwd of ik 'm aan het tikken krijg.
Ik vind het heerlijk bij mijn werkplek, lekker rustig en kan me goed concentreren, heerlijk is dat.
Soms valt er nog wel eens een schroefje uit het pincet, maar ook dat gaat de goede kant op.
Ik kom weinig meer bij Tradera, alleen voor onderdelen en glaasjes, niet meer zoveel voor horloges, die heb ik nu wel genoeg, eerst maar eens een paar honderd servicen en misschien weer een aantal verkopen, we zien wel. Nou jongen, goed je best blijven doen daar in Hasselt dan komt het helemaal goed, en in de toekomst kan ik ook bij jou aankloppen voor technische kwesties.
De schoonmaak machine die je hebt ontworpen is erg gaaf! respect voor je dat je dat allemaal voor elkaar hebt gekregen, ook daar veel succes mee. Tot laters boks