Alles op een rijtje voor de beginnende hobbyist

Iemand soms een tip waar zo een india steen te verkrijgen is? Mijn zoektocht naar een ronde (lees:staafvorm) loopt nogal vast…

Deze heb ik gevonden.

2 likes

Ik zou hiervoor gewoon een ronde diamantstaaf gebruik kosten geen drol.

1 like

Ja die is geweldig :+1:
Ik heb hem(helaas) dagelijks nodig. Er verdwijnt nogal wat bij mij onder invloed van de zwaartekracht. Alleen mijn krachttermen gaan omhoog de lucht in😅

3 likes

Leuk om te zien dat jullie ook naar de Rikketik gaan op 7 januari. Ik heb mezelf ook gedwongen om te gaan door een bestelling te plaatsen bij plexirevive en aan te geven dat ik mijn bestelling daar ophaal. Ik hoop jullie ook wel even tegen het lijf te lopen en wie weet kunnen we samen een bakkie koffie nuttigen, want ik vind het altijd leuk om nieuwe mensen te leren kennen en ervaringen uit te wisselen (ook al ben ik nog maar kort bezig).

Ik moet alleen nog wel even een boodschappenlijstje voor mezelf maken, want anders weet ik zeker dat ik met veel te veel thuis kom en andere dingen vergeet die ik mee wilde nemen :upside_down_face:

1 like

Heb je toevallig een linkje welke magneetstrip jij hebt gekocht?

Waar ikea al niet goed voor is, magneetstrip voor horlogeschroefjes en ik gebruik ook nog een rvs dekselrek om spareribs in te zetten op de BBQ. Zo veelzijdig hun spullen :rofl:.

Maar bedankt voor de tip daar ga ik er ook maar een van halen.

1 like

Zou je niet eerst leren zwaartepunten wegwerken via de balanswaag? Dat is niet alleen veel zuiverder, maar ook de basis van zwaartepunten wegwerken. Dyanmisch afregelen en dynamic adjusting + poising vraagt behoorlijk wat voorkennis van zwaartepunten en regelbeelden en is nooit zo zuiver als de procedure op de balanswaag.

Weet ook dat bij vintage/antieke polshorloges de positionele afwijking vaak niet een gevolg is van 1 zwaartepunt maar vaak een gevolg van verschillende zwaartepunten en dat een bepaalde hoeveelheid afwijking bij oude vintage en antieke horloges ook een gevolg is/kan zijn van slijtage en verschillende slijtage naargelang positie.

2 likes

Ik heb hem gekregen. Maar hij bleek nog te krijgen bij de Zweedse meubelgigant. Die van Macx is half zo duur en zwart. Ik weet niet of die net zo sterk is…
Nu ben ik even op mijn vakantie- adres. Een beetje mijn collectie aan het inventariseren en de magneet niet meegenomen… En ik mis hem al!

1 like

Op de Rikketik half elf in de hal bakkie koffie doen?

1 like

Ja Top! Kun jij weer reizen?

1 like

Ik had dus deze . Mijn redder!

2 likes

Ik zou dan in het restaurant doen, de koffie in de hal is niet te zuipen…

2 likes

Restaurant deal

2 likes

Neem mijn oudste zoon mee, maar in de basis moet ik het zelf ook kunnen, 2 januari begin ik weer met ( gedeeltelijk) werken.

3 likes

Tickets besteld

1 like

Leuk!

1 like

Moet lukken! Aan de voorbereiding kan het zeker niet liggen! Succes!!!

2 likes

Mooi ruimte om te werken! Go fo it! :+1:

1 like

Mooi hoor! Zo sjiek is het bij mij niet :rofl:
Veel klusplezier Max!

2 likes