Mooie ruime werkplek Max. Dat is best fijn als je een volledige ruimte vrijelijk kan inrichten voor je hobby. Hoog laag tafel is wel slim. Ga je plezier van hebben. Succes.
Oh ik ben ook nog lerende, ben nog geen jaar bezig… ik heb me een klein beetje afgeleerd om veel gereedschap om me heen te hebben, als er iets wegschiet ben je veel langer bezig met zoeken
Heb nu weer zo’n dames-friemelding open liggen, gelukkig zijn er deze keer geen veertjes/schroefjes gaan vliegen:
Die kamer begin al mooi vorm te krijgen. Heerlijk als je een kamertje heb waar je dat kunt doen. Ik moet het helaas doen met een klein plekje op mijn bureau .
Een goed begin is het halve werk en de kennis komt vanzelf wel.
Mooi werkplek, het is wel lekker dat je zoveel ruimte hebt
Nee ik gebruik een spanenmagneet, die kan je namelijk “uitschakelen” en dan vallen de onderdelen eraf ipv dat je ze los moet trekken:
In ieder geval veel foto’s maken! En dan gewoon eerst terug in elkaar zetten zonder schoonmaken. Als dat lukt, dan opnieuw en nu met schoonmaken, maar laat de schroefjes in het bakje liggen zodat je weet waar ze bijhoren, of die ook goed op de foto zetten.
Je onderdelenbakje ook op de foto zetten dat je weet hoe ze terugmoeten.
Waar en hoe laat wordt koffie gedronken in Houten vandaag
Dacht even te kijken of forumleden er waren altijd leuk om ook mensen te ontmoeten
Hier heb je echt mooie info en uitleg, waarmee men kan oefenen.
Heb je wel genoeg bewegingsvrijheid bij werken onder de microscoop?
Is er genoeg ruimte voor je handen en gereedschappen. En je kan alleen van boven op je werk kijken.
Erg benieuwd hoe werken onder de microscoop bevalt.
dat is het zeker, als je de juist microscoop hebt
Microscoop is zeker handig bij inspectie, pennen en het uitnemen, schoonmaken en olieën van het incablock. Dat is eigenlijk alles waar ik de mic voor gebruik. Verder werk ik liever met de loupe, geeft mij meer vrijheid in werken. Maar of dit ook heel ergonomisch is?
Ringlamp op je microscoop is het einde, zo mooi schaduwloos en egaal, maar ook heel goed om ergens de diepte in te kijken of te doen (palletten oliën of in een lager of die nog mooi vlak is) zodat dat je het uurwerk in alle mogelijke standen moet manoeuvreren. Kost iets maar is next level t.o.v. van zo een lampje op een flexibele slang naast je microscoop.
Deze site heb ik ook eerder als tip gekregen, schijnt echt super goed te zijn! Heb je daar een training gekocht?
Ze hebben ook een chronograaf-training heb ik begrepen, misschien dat ik die ook nog wel ga doen.
Ik heb van deze toffe Deense horlogemaker lang geleden de online cursus gevolgd. Aanrader, Gebruikt om te beginnen een mooie grote handwinder. Als je verder in de cursus bent laat hij je tevens de eerste stappen op de horlogedraaibank leren. Kundige kerel die ook in het echt bijzonder sympathiek blijkt (tijdens vakantie spontaan eens langsgereden voor een bak koffie).
Nog niet, maar ooit
Ik heb deze cursus inderdaad wel eens voorbij zien komen. Hij geeft alleen op de website wat weinig informatie wat hij precies in 5 uur behandeld. Wordt bijvoorbeeld het schoonmaken, waarom welk schroefje waar zit, welk type olie en hoeveelheid bijvoorbeeld uitgelegd?
Als je op de cursus pagina doorklikt krijg je meer informatie over meer gedetailleerde inhoud van de training. Ook de onderwerpen die jij noemt. Nu lijkt het net of ik belangen hebt maar dat is zeker niet het geval.
Helemaal overheen gekeken! Thanks!