Alles verkopen voor klapper

Beste forumgenoten, zoals misschien bekend vind ik een Sinn een mooi merk. Ik heb dan ook over een aantal jaren gespaard en verkocht om de Sinn 556a en EZM3 te kunnen aanschaffen. Verder heb ik nog een 150m challenge van Citizen en een Casio GW5K. Deze laatste gebruik ik als beater en bij het sporten en gaat niet weg.
Hieronder wat beelden van mijn collectie:

Echter, ik begin steeds vaker te merken dat ik het niet prettig vind om iedere keer te wisselen en daarbij de tijd goed te moeten zetten. Eigenlijk ben ik klaar met mechanische horloges. Ik mis bijv. Ook mijn oude Seiko Tuna die ik heb verkocht. Ik zit er dan ook over te denken om alles te verkopen muv de Casio en één grote klapper terug te kopen. Dit moet dan een HAQ (Quartz) worden en een toolwatch zijn. Ik zit heel sterk te denken aan een Sinn UX op staal met zwarte bezel en zonder GSG9 logo. Verder full tegimented. Mijn pols is 17,5 cm trouwens.
afbeelding afbeelding
Echter, wat denken jullie hiervan, zie ik misschien zaken over het hoofd waar ik spijt van ga krijgen? Verder zou ik de Sinn graag ergens passen. Heeft iemand een idee waar dit kan? volgende week ik trouwens wel voor een aantal dagen naar Berlijn. Zou er een juwelier zijn waar deze op voorraad is? Alvast hartelijk dank voor de reactie!

14 likes

Ik heb Tina ook weleens gemist. Ze was Duits en we hadden een mooie avond aan het strand in Zuid Frankrijk. Ze droeg trouwens geen Seiko. Ze droeg sowieso niet veel.

On topic, als je HAQ wilt zou ik veel eerder naar een Grand Seiko kijken, of naar een Citizen uit de top serie.
Wellicht zelfs eens een GS met springdrive bekijken. Die zijn er nu ook zonder de - naar mijn mening - verstorende gangreserve-aanduiding.
Prachtig hoe de secondewijzer glijdt.

40 likes

Haha, Seiko Tuna😃

1 like

Ach ja Seiko Tina…we missen haar allemaal.

Maar ff zonder dollen: de UX is echt wel een zorgeloos horloge! Ik ben eerdaags toe aan mijn tweede batterij en oliewissel, dus tel maar uit hoe lang ik al fan ben.
Ik zeg DOEN!

Ik heb er een extra bezel bij voor de variatie:

13 likes

Hoe gemakkelijk is de wissel van de bezel?
Dit maakt het echt een heel versatiel horloge…

1 like

Letterlijk drie kleine schroefjes en that’s it. Als je er ook nog een mooie MN Strap bij hebt dan kun je alle kanten op met dat ding.

13 likes

Zoiets zouden we eigenlijk moeten gaan fixen met wat lui hier.

Mooi basisontwerp plaat, goed uurwerk, kast met behoorlijke WR.

En dan de mogelijkheid om een donkere en lichte draaibezel, fixed bezel en nog wat opties te monteren met een eenvoudig systeem maken.

1 like

Ja, en even outside-the-box: als je niet (zo vaak meer) wisselt, dan hoef je ook je horloge niet meer (zo vaak) gelijk te zetten. Kost verder niks; zelfs geen moeite. Verder, als je alles verkoopt en er één horloge voor terugkoopt en dit altijd draagt, dan maakt het ook niets meer uit als dit een mechanisch horloge is. Je draagt 't immers altijd en hoeft 't dus niet steeds gelijk te zetten. Heb je dan niet liever een mechanisch horloge?

5 likes

Is best een beslissing - je levert ook een paar erg mooie er voor in. De UX is 44 mm uit mijn hoofd, da’s pittig voor 17,5 cm. Ik zou dat zelf niet doen, 42 max. Maar da’s mijn insteek… …ik zou er zelf ook niet goed tegen kunnen het horloge niet open te kunnen maken/batterij te kunnen wisselen. :grin:

1 like

Volgens mij is die viscositeit olie best verkrijgbaar…

3M Fluorinert

Edit:

Doable.

3 likes

Moet je wel genoeg hebben om e.e.a. geheel ondergedompeld te monteren; en de grote kunst is om geen luchtbelletje te krijgen!

1 like

Ik begrijp dat je die Sinn UX nieuw gaat kopen? Ik zou er zelf voor kiezen eentje tweedehands op te pikken om er dan een Seiko Tuna naast te zoeken. Dan heb je nog iets te kiezen.

2 likes

Misschien is dit ook nog een optie?

3 likes

Ik vind het prachtige uurwerken, ook het merk spreekt me aan, afwerking, kwaliteit, etc. Ik vind de modellen echter te weinig toolwatch uitstraling hebben. Ik ben sowieso niet van dress horloges en zelfs de gmt‘s van Seiko vind ik nog te verfijnd.

2 likes

Prachtig horloge, maar ik ben klaar met mechanische horloges denk ik, zorgenloos genieten wil ik! Dank voor de suggestie!

1 like

Dat is een goede suggestie, ik ga erover nadenken. Ergens spreekt het onewatch idee me wel aan, maar de Tuna is cool en het uurwerk erin legendarisch!

Dat wil ik horen :wink:. Staat je goed trouwens. Je heb hem dan al zo’n 14/15 jaar als ik snel reken, dat is een beste tijd! Wat is jouw polsmaat trouwens, ik twijfel nog wel een beetje over de grootte van het horloge namelijk.

Super mooi horloge maar de wijzers vind ik helaas bijna clowneske.
Volgend weekend in Düsseldorf weer genieten van de Sinn collectie.

2 likes

Heel goede vraag, maar ik ben zelf een Pietje precies wat betreft tijd en vind het niet fijn als een horloge af gaat wijken. Eigenlijk zou ik het liefst een perpetual hebben zodat de datum ook nog altijd goed staart. Verder vind ik cool dat de UX oliegevuld is en dat kan alleen met Quartz.

1 like

Dit is ook waar mijn twijfel zit…Echter, ik denk dat het moet kunnen omdat ik ook een mm200 had met die afmetingen en dat goed te doen was. Verder vind ik grote afmetingen voor een toolwatch niet zo erg, bij een dresser bijv. vind ik het geen gezicht.