Allrounder tips

Allrounder tips

Om de collectie enigszins beheers te houden in omvang ben ik op zoek naar allround horloge.

Met dan functies als datum, 200m WR, worldtimer, automatisch en wat grootte betreft 40 mm +.

Suggesties?

3 likes

Misschien handig om erbij te vermelden wat je budget ongeveer is. Met 200m WR kom je al snel uit bij een duiker lijkt mij.

Je zou eens bij Squale kunnen kijken, geen worldtimers, maar maken hele leuke duikhorloges voor een prima prijs en ook nog goede kwaliteit.

De 1521 tikt de meeste boxen aan maar ze hebben ook een 1545 gmt bijvoorbeeld.
Voor wat inspiratie kun je ook kijken in de squale kroeg hier op het forum.

Zag net nog een oud topic wat betreft worldtimers.
Mischien dat je hier wat inspiratie op kunt doen?

https://www.horlogeforum.nl/t/weet-iemand-hoe-dit-werkt-worldtimers/306360

2 likes

Ik zou je niet beperken tot 200m wr. 100m is echt meer dan genoeg toch?

4 likes

Voor allround moet je echt je WR eis bijstellen naar 100m anders kom je automatisch op duikers die nou niet bepaald allround zijn.

2 likes
3 likes

Wat zit er al in je collectie en wat vindt je mooi? En inderdaad, wat is een beheersbaar budget voor jou?

4 likes

Wat is je budget?

1 like

5 likes

WR bijstellen tot WR 100m zou inderdaad ook redelijk zijn.

1 like

Budget tot zo’n 2500

1 like

Wat moet je in hemelsnaam met een world timer? Ik begrijp de functie wel, maar ik vind hem redelijk overrated.
Ik zou dan een horloge uitkiezen dat je per uur kunt verzetten, zoals bijvoorbeeld een Omega 8900 uurwerk, maar er zijn er nog vele anderen die dat ook kunnen, waaronder duikers.

3 likes

Daar kan ik kort over zijn.

10 likes

Als quartz in plaats van een automaat een optie is, dan zou Citizen aan te raden kunnen zijn, zo’n beetje alles met een U680 uurwerk voldoet dan wel.
2e tijdzone, radio gestuurd, draait op zonlicht, 20bar waterdicht, dag, datum, stopwatch, timer en alarm, en dat in een gehard titanium behuizing met een snelverstelsluiting.
Voorbeeld voor de PMV65-2271:

3 likes

Squale is inderdaad een leuk merk, maar ik associeer dai meer met duikers. Wat ik momenteel al in de collectie heb.

Dank voor de link naar de worldtimer post.

1 like

Leuke horloges inderdaad echter door het remote verkeren niet echt de faciliteiten om evt batterij te vervangen of te laten vervangen.

Een worldtimer is voor mij wat prettiger tov gmt hoewel de functionaliteit soms redelijk overeen kan komen.

1 like

Wolbrook heeft mooie en betaalbare worldtimers

2 likes

Dank voor tip, zal eens kijken naar dit merk

Als het ook een GMT mag zijn, dan zou ik gaan voor deze Squale.
Squale Sub-39 GMT Vintage Blue Bracelet | 40mm
Degelijke, fraaie horloges van een leuk zelfstandig merk met een mooie heritage en ook nog eens heel redelijk geprijsd.
https://www.q-watches.com/artikel/squale-sub-39-gmt-vintage-blue-nl

1 like