Een Seiko 5 kost geen drol, en is automaat. Ik adviseer dan ook iedereen die dit topic leest en van plan was zo’n rommel horloge te kopen van een Chinees plak merk voor 400 euro, dit geld te investeren in 2 Seiko 5’s.
Kan je nog afwisselen ook.
Een Seiko 5 kost geen drol, en is automaat. Ik adviseer dan ook iedereen die dit topic leest en van plan was zo’n rommel horloge te kopen van een Chinees plak merk voor 400 euro, dit geld te investeren in 2 Seiko 5’s.
Kan je nog afwisselen ook.
Daar ben je nog lang niet.
Als je wat minder hard je best doet gaat het vaak sneller. Meer mag ik er niet over zeggen. Het is classified top secret en alleen Level 3 Elite members kunnen er over oordelen.
Als het goed is staat er bij jou ook -1 dat betekend dat je door alle discussies bent terug gezet. Dus je moet je nu opwerken naar 0, dan naar 1 en dan naar 2.
Gewoon lekker doorgaan en je niks aantrekken van die augurk die nog minder likes heeft dan jij. Dat is een mooi voorbeeld van hoe je toch level 3 kan krijgen zonder dat je iets interessants te melden hebt.
Ik had echt gedacht dat hij zou doorhebben dat het een grapje was.
Gewoon lekker door forummen, dan ben je zo een trust level omhoog.
Dat wil ik best respecteren, maar als je er zo in staat denk ik niet dat je op een forum voor horlogeliefhebbers belandt. Onderdeel van de liefhebberij is toch vaak oog voor detail. Details die een ander misschien niet eens opvalt of überhaupt belangrijk genoeg vindt om ook maar een milliseconde tijd aan te besteden. Als mensen een klein budget hebben dan vind ik het respectvoller om ze een betaalbare Seiko, Citizen of Casio te adviseren dan dat ze hun geld vergooien aan plakmerken. Dit omwille van QA, garantie etc.
Ach Ferry, ze willen het allemaal in nevelen hullen, maar ik kan het je zo vertellen. Dat geheimzinnige gedoe altijd…
Eén parameter is met name van belang en dat zijn de dagen dat je actief bent. Zodra die op 90 staan ga jij naar trustlevel-2, mark my words…
Aangezien jij sinds 28 mei lid bent en vrijwel dagelijks actief bent zal dit voor jou dus ergens eind augustus zijn…
Wel snel lezen dit voordat de HF-politie ingrijpt…
Die Panerai is ook wel heel fraai! Ruilen voor 20 Gamages:rofl:
Haha nee hoor man, ik behoor tot het schrootjes volk van HF.
Ik word unaniem gehaat door de elite HF community.
Afezttend tegen de horloges die u pas heeft aangeschaft, valt het toch wel mee? Bivendien: goed gereedschap is een must als je zelf aan de gang gaat.
Als iemand voor €400,- een plakmerk aanschaft hem feliciteren zodat hij de volgende keer dezelfde fout maakt?
En de winnaar in de wedstrijd “wie het vaakst roept heeft gelijk” is geworden…roffrelroffelroffel…
@ferry1959
Sorry hoor Ferry, ik verveel mij een beetje.
Het is niet dat ik het geheel met je oneens ben, maar je roept het nogal vaak. Ook in andere topics en dat viel mij op. Overigens je goed recht hoor.
Er worden grapjes gemaakt op het forum maar ik heb de indruk dat mensen over het algemeen serieus genomen worden. De koop van een slecht horloge afraden hoort daar zeker bij. Er zijn veel mensen op dit forum met kennis van zaken. Juist over wat er in de kast zit.
Ik persoonlijk zit niet te wachten op allerlei foto’s van horloges van middelmatige kwaliteit. Dan kan ik net zo goed op Ali z’n roversite gaan kijken.
Ik wil hier foto’s van mooie horloges zien en er verhalen over lezen, ongeacht de aanschafprijs. Foto’s waardoor ik op de site van het betreffende merk ga kijken wat zij nog meer voor modellen te koop hebben. En of ik die dan kan betalen
En, o ja, er zijn erg dure horlogemerken die naar mijn mening erg lelijke horloges maken.
Mooie instelling waar ik alleen maar achter kan staan!
Ik heb geen probleem om het links te noemen. Waarschijnlijk ook een direct gevolg van in de sociale sector te werken.
Het is maar net allemaal wat je er voor over hebt en mooi vind. En vooral, wat kan je je permitteren. Een IWC Topgun chronograaf vind ik erg mooi, maar heb er geen € 12.000 voor over.
Als je een persoonlijke lening moet afsluiten, om een mooi horloge te kopen, dan ben je IMO fout bezit.
Lenen voor een horloge…stel je voor…een serieuze brug te ver ja!
Ik heb liever iemand die mij vertelt dat ik een domme aanschaf heb gedaan als dat zo is. Dat noem ik respectvol.
Respectloos is het als mij wordt verteld wat ik graag wil horen. Dan word ik niet serieus genomen.
Maar je kan dat ook menselijk en empatisch noemen.
Iemand afbranden om wat hij of zij koopt is altijd not done. Maar iemand adviseren is wat anders. Liefst gevraagd advies maar als het moet ongevraagd. Juist in de sociale sector (waar ik al 20 jaar in werk) leer je dat netjes en respectvol te doen.