Die Panerai is ook wel heel fraai! Ruilen voor 20 Gamages:rofl:
Haha nee hoor man, ik behoor tot het schrootjes volk van HF.
Ik word unaniem gehaat door de elite HF community.
Afezttend tegen de horloges die u pas heeft aangeschaft, valt het toch wel mee? Bivendien: goed gereedschap is een must als je zelf aan de gang gaat.
Als iemand voor €400,- een plakmerk aanschaft hem feliciteren zodat hij de volgende keer dezelfde fout maakt?
En de winnaar in de wedstrijd “wie het vaakst roept heeft gelijk” is geworden…roffrelroffelroffel…
@ferry1959
Sorry hoor Ferry, ik verveel mij een beetje.
Het is niet dat ik het geheel met je oneens ben, maar je roept het nogal vaak. Ook in andere topics en dat viel mij op. Overigens je goed recht hoor.
Er worden grapjes gemaakt op het forum maar ik heb de indruk dat mensen over het algemeen serieus genomen worden. De koop van een slecht horloge afraden hoort daar zeker bij. Er zijn veel mensen op dit forum met kennis van zaken. Juist over wat er in de kast zit.
Ik persoonlijk zit niet te wachten op allerlei foto’s van horloges van middelmatige kwaliteit. Dan kan ik net zo goed op Ali z’n roversite gaan kijken.
Ik wil hier foto’s van mooie horloges zien en er verhalen over lezen, ongeacht de aanschafprijs. Foto’s waardoor ik op de site van het betreffende merk ga kijken wat zij nog meer voor modellen te koop hebben. En of ik die dan kan betalen
En, o ja, er zijn erg dure horlogemerken die naar mijn mening erg lelijke horloges maken.
Mooie instelling waar ik alleen maar achter kan staan!
Ik heb geen probleem om het links te noemen. Waarschijnlijk ook een direct gevolg van in de sociale sector te werken.
Het is maar net allemaal wat je er voor over hebt en mooi vind. En vooral, wat kan je je permitteren. Een IWC Topgun chronograaf vind ik erg mooi, maar heb er geen € 12.000 voor over.
Als je een persoonlijke lening moet afsluiten, om een mooi horloge te kopen, dan ben je IMO fout bezit.
Lenen voor een horloge…stel je voor…een serieuze brug te ver ja!
Ik heb liever iemand die mij vertelt dat ik een domme aanschaf heb gedaan als dat zo is. Dat noem ik respectvol.
Respectloos is het als mij wordt verteld wat ik graag wil horen. Dan word ik niet serieus genomen.
Maar je kan dat ook menselijk en empatisch noemen.
Iemand afbranden om wat hij of zij koopt is altijd not done. Maar iemand adviseren is wat anders. Liefst gevraagd advies maar als het moet ongevraagd. Juist in de sociale sector (waar ik al 20 jaar in werk) leer je dat netjes en respectvol te doen.
Klopt. Maar dat is wat anders dan
is de gewenste vorm. Kwestie van fatsoen.
Wat ik wil zeggen is dat ik in mijn leven meer heb gehad aan mensen die mij (desnoods ongevraagd) vertelden wat ik beter had kunnen doen dan degenen die het gezellig wilden houden en dat nalieten.
En dat is precies wat ik met andere woorden probeerde te zeggen.
Dan zijn we indirecte collega’s. Maakt me nieuwsgierig waar je werkt
Ik neem aan dat niemand zo retarded is om een lening af te sluiten voor een horloge toch
Het zou me niets verbazen als er ook zijn die een horloge financieren middels een lening. Ik zou het zelf nooit doen, en dat geldt waarschijnlijk voor de meeste mensen- maar er wordt geld geleend voor vakanties, trouwerijen, telefoons en meer zaken die niet eens een financiële (rest)waarde vertegenwoordigen, dus het zou mij eerder verbazen als er géén mensen bestaan die geleend geld stukslaan op een horloge.
Als ik morgen gebeld word door de AP AD voor een hagelnieuwe APRO tegen list dan spreek ik mijn persoonlijke kredietje wel even aan denk ik….