Alpha Sierra horloges te goedkoop op Vinted?

Wat is het verschil tussen plakmerken met onrealistische prijzen en de (schijnbaar) echte horlogemerken met onrealistische prijzen?
Doen allemaal toch gewoon hetzelfde? Via branding/marketing/whatever een horloge een behoorlijk aantal keer over de kop laten gaan.

Kwalitatief beter zo’n ‘echt’ horloge? Zal best, maar beide doen wat je er van mag verwachten, namelijk de tijd weergeven.

Dus, voor mij is een Alpha Sierra van 600 ballen net zo slecht geprijsd als een Omega van 6000, of Rolex van 10.000
Bij de Alpha Sierra achtige merken is het zelfs nog transparanter dat het bullshitprijzen zijn, omdat ze tegen 75% korting verkocht worden, al dan niet via John de Mol…

Laat consumenten progamma’s zich aub druk maken over belangrijke zaken…

2 likes

Je komt net kijken man. Sowieso begrijp ik niet wat je hebt te verwachten van iemand die je niet kent. Als iemand die horloges goedkope meuk vindt is dat zijn goed recht.
Iets met

:wink:

3 likes

Kwaliteitsbelevingen worden hier gewoon geuit en bediscussieerd. De enige plek waar dat soort uitingen en discussies niet worden gewaardeerd is in NA topics.

3 likes

Als ik iemand gekwetst heb met m’n opmerking, excuses hiervoor dat was namelijk niet m’n bedoeling.

Wat wel m’n bedoeling was, de TS en de lezers, die dus een paar euro hebben te besteden, zich te behoeden voor dit soort horloges.

Chinese plakmerken zijn vaak het geld niet waard, en inderdaad zoals al is vermeld, kan je dan beter je paar honderd euro uitgeven aan een gerenommeerd merk zoals Seiko, citizen, en er zijn vast nog 100 merken die wel kwaliteit verkopen voor dat geld.

Verder typte ik dit bericht met nog een intentie, maar ik kan me niet meer herinneren wat er allemaal in jou bericht stond… dus ben het vergeten.

Evengoede vrienden.

Groetjes Marco

2 likes

Btw, stel je verwachtingen een beetje bij. Ik ben gewoon een simpele ziel die hard werkt voor een paar knaken.

1 like

Oh ik ook zeker.
Gewoon dragen wat je mooi vind hoor.:+1:

2 likes

Jammer van Ferry (als trustlevel-1 peasant). Voor een klein bedrag kan je ook een kwalitatief horloge kopen in plaats van zulke zooi als munkel aanhaalt. Probeert u maar ns die Casio g-shock of 6 of 8 tientjes te slopen. :innocent: Of een f91w van 1 tientje :scream:

Uw leeftijd doet iets anders vermoeden maar zo te horen lijkt het wel alsof u uit de instagram en snowflake generatie komt :innocent:

3 likes

:rofl: koekoek toch.

1 like

Trustlevel 3 zegt niet zoveel hoor… zelfs ík heb trustlevel 3 :face_with_hand_over_mouth:

Tja, horloges verzamelen is natuurlijk wel een “passieve” bezigheid. Je hoeft ze alleen maar te kopen om mee te doen.

2 likes

Staat je niet blind op levels of badges. Het zegt niets maar dan ook werkelijk niets over de eigenschappen/karaktertrekken van een persoon.

Ook u kan de ‘empatisch’ badge verdienen. :+1::muscle:

2 likes

Die heb ik ook, nou dan weten we wel wat de waarde daarvan is.

11 likes

Jou als voorbeeld nemen zou te makkelijk zijn! :joy:

4 likes

Een Seiko 5 kost geen drol, en is automaat. Ik adviseer dan ook iedereen die dit topic leest en van plan was zo’n rommel horloge te kopen van een Chinees plak merk voor 400 euro, dit geld te investeren in 2 Seiko 5’s.

Kan je nog afwisselen ook.

1 like

Daar ben je nog lang niet.

1 like

Als je wat minder hard je best doet gaat het vaak sneller. Meer mag ik er niet over zeggen. Het is classified top secret en alleen Level 3 Elite members kunnen er over oordelen.

3 likes

Als het goed is staat er bij jou ook -1 dat betekend dat je door alle discussies bent terug gezet. Dus je moet je nu opwerken naar 0, dan naar 1 en dan naar 2.

:rofl:

1 like

Gewoon lekker doorgaan en je niks aantrekken van die augurk die nog minder likes heeft dan jij. Dat is een mooi voorbeeld van hoe je toch level 3 kan krijgen zonder dat je iets interessants te melden hebt.

6 likes

:rofl:

Ik had echt gedacht dat hij zou doorhebben dat het een grapje was.

@ferry1959

Gewoon lekker door forummen, dan ben je zo een trust level omhoog.

4 likes

Dat wil ik best respecteren, maar als je er zo in staat denk ik niet dat je op een forum voor horlogeliefhebbers belandt. Onderdeel van de liefhebberij is toch vaak oog voor detail. Details die een ander misschien niet eens opvalt of überhaupt belangrijk genoeg vindt om ook maar een milliseconde tijd aan te besteden. Als mensen een klein budget hebben dan vind ik het respectvoller om ze een betaalbare Seiko, Citizen of Casio te adviseren dan dat ze hun geld vergooien aan plakmerken. Dit omwille van QA, garantie etc.

1 like

Ach Ferry, ze willen het allemaal in nevelen hullen, maar ik kan het je zo vertellen. Dat geheimzinnige gedoe altijd… :face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow:
Eén parameter is met name van belang en dat zijn de dagen dat je actief bent. Zodra die op 90 staan ga jij naar trustlevel-2, mark my words… :wink:
Aangezien jij sinds 28 mei lid bent en vrijwel dagelijks actief bent zal dit voor jou dus ergens eind augustus zijn…

Wel snel lezen dit voordat de HF-politie ingrijpt… :rotating_light::rotating_light:

1 like