Als de terrassen straks open gaan, wat draag je dan?

Waarschijnlijk dacht je bij het lezen van de titel, goh daar heb je weer zo’n oppervlakkig topic. De vraag is echter bedoeld met een serieuze ondertoon.

Zo nu en dan vinden we berichten in de media over diefstal/beroving van dure horloges. Daarnaast heb ik gelezen dat meerdere forumleden hier direct mee te maken hebben gehad. Het lijkt er op dat het probleem de laatste jaren groter is geworden. Door toenemende prijzen en schaarste van bepaalde merken denk ik dat dit probleem eerder groter dan kleiner wordt.

Zo zijdelings komt dit onderwerp wel eens aan bod in andere topics, ik heb nog geen volledig topic kunnen vinden over dit onderwerp. Misschien heb ik niet goed genoeg gezocht, in dat geval zeg ik sorry en speel ik mijn ik-ben-nieuw-hier kaart :p.

Concreet ben ik benieuwd naar of jullie dure horloges om doen naar het terras/café, of je nog bepaalde voorzorgsmaatregelen neemt. Wellicht is het ook interessant om de regio waarin je woont erbij te vermelden, mogelijk is het probleem niet overal even groot.

Zelf heb ik het afgelopen jaar (wanneer dat kon) wel altijd mijn Seamaster om gehad, eigenlijk ook zonder er verder over na te denken. Heb zelfs het afgelopen jaar mijn kop er nog een keer afgezopen in de meest foute kroeg van Twente en ik had daarbij niet het idee dat iemand oog had voor wat er om de pols zat. Nu twijfel ik of dit komt omdat het een Seamaster was of omdat het probleem in Twente minder groot is (of beide).

Ik ben heel benieuwd hoe andere forumleden hier tegen aan kijken!

7 likes

Ik draag een… mondkapje :mask: en gepoetste schoenen.

8 likes

Zou er wel een gat in knippen, lastig bier drinken anders😜

Deze als ik dan te diep in het glas gekeken zou hebben en hij vol bier hangt dan pleur ik hem het bad in samen met het badeendje :duck:

15 likes

Ik snap dat verlangen naar een terras niet, tuurlijk ik heb ook wel eens op een terras gezeten, maar om nou te verlangen naar of het te missen om 7 euro voor een biertje te betalen? Sommige doen of ze levens behoefte missen…

Dat gezegd, ik draag dan wat ik om heb, denk niet van ie dit horloge kost x bedrag die kan ik niet om op terras of elders, dan moet je gewoon niks dragen als je daar bang voor bent.

11 likes

Bruh, je loopt rondjes in Enschede. Daar hoef je je niet druk te maken over horloges hoor. :joy: Niemand die ernaar kijkt op de Oude Markt

Maargoed, een serieus antwoord. Als ik echt ga zuipen doe ik geen horloge om van duizenden knikkers. Ik had er een Bulova Super Seville voor.

Ik ga toch altijd op mijn snuit omdat ik mezelf niet kan gedragen. Daar heb ik nu een Seiko voor.

7 likes

Plek bij uitstek om je Rolly te flexxen toch!?

2 likes

4 likes

Heb geen Rolly :rofl:

Ik hou van het terras omdat het het excuus bij uitstek is voor daytime drinking :yum:

4 likes

Sowieso deze! Gekocht tijdens de lockdown :frowning: dus nog niet kunnen shinen

33 likes

Haha nee dat heb ik al gemerkt :stuck_out_tongue_winking_eye:. Het probleem zal hier ongetwijfeld minder groot zijn. Eigenlijk is alles beter in Twente :sunglasses:

4 likes

Eindelijk, wijze woorden.

6 likes

2 likes

260px-Klassischer-Flegel

2 likes

Op zich zou je met die DD nog prima naar Fellini kunnen😜

1 like

Zoals ook een kroegfiets een heel normaal item is… En dat dus niet met het oog op diefstal.

1 like

Zullen we 'm anders meteen maar in off topic zetten:beers:

Oh enne ik? Ik heb geen idee wat ik dan in de collectie heb want het kan nog wel even duren. Maar voor nu de Skûwàle natuurlijk.

1 like

Liever niet, dan haak ik ongewenst af :stuck_out_tongue_winking_eye:

Die club is mij iets te gekleurd. Ik ben maar een dorpse jongen.

1 like