Die waffeltjes dial ook? Want dat is toch best wel AP.
Klopt maar volgens mij waren de AP RO/OQ alsnog eerder. Maakt me niet gek veel uit, want hij staat alsnog boven in m’n lijstje. Wel de 35mm variant voor deze pols.
Hangt maar af aan wie je het vraagt
Oh shit er staat geen kroontje op en het is niet waardevast en het is ook geen duur merk…
Lees je eerst even in voordat je dit weer een hommage merk noemt. Steinhart die maken hommages
FTFY
Inderdaad. Eerst even de geschiedenis van Tornek Rayville bekijken voor er commentaar wordt geleverd.
Zeg je nu dat een tornek rayville een hommage is?
Dan zijn ze wel gewild zeg. Mien jong @rlc wat betalen ze daar veel voor….
Eerlijk is eerlijk je kennis van horloges is beperkt. Strike 3 ongenuanceerd.
- historisch correcte 40mm Submariner.
- AP maakt inhouse uurwerken en koopt niks in.
- tornek is wel echt een hommage.
Spinnaker Fleuss … Ik heb er één in bestelling. Bruin en Bordeaux zijn nog te vinden. Blauw op chrono24 in FR. Zwart heb ik niet echt naar gezocht.
Mss kan ik morgen foto’s posten
Tuurlijk joh. Hou je moeder voor de gek. Pure kopie.
Gezellig weer hier… maareh… als ik die Tornek in 40mm zo om je pols zie hè… dan zou ik je toch echt willen adviseren om de Blancpain Fifty Fathoms in 38 serieus te overweeg. Ik denk eerlijk gezegd dat die een stuk mooier op je pols valt dan deze 40mm…
Juist. En die eerste was dus al een kopie. Die tweede dus een homage homage.

die eerste was dus al een kopie.
Niet waar.

tweede dus een homage homage.
Ook niet waar. Eigen design eigen gezicht.

Niet waar.
Tsja, als je jezelf ook voor de gek wilt houden. Het zij zo.
FYI De eigenaar van MKII zit ook achter de TR
Dus gewoon iemand die een oude merknaam opdisselt (met bijhorend straf oplichtingsverhaal), en een hommage horloge met Seiko binnenwerk maakt.
Als je het zo bekijkt zijn ze duur gezien het Japanese binnenwerk.
Ik vind het een leuk horloge. Jammer dat ik er nu pas over lees… nu is het weer wachten tot ze beschikbaar komen.

Dus gewoon iemand die een oude merknaam opdisselt (met bijhorend straf oplichtingsverhaal)
Je weet dat dat voor heel veel merken geldt he? Volgens mij is Breit… en Pan… ook al een aantal keer nieuw leven ingeblazen.
Ik vind het nog anders als iemand een bedrijf overneemt, dan gewoon ergens een oude naam uit een geschiedenis boek pikt.
Ik heb hem nog niet @mhoutman maar wil hem wel graag ja dus daar ga ik mijn best voor doen. Als ze weer beschikbaar komen zijn ze altijd in no time weg.
Snap je punt @Cheesert maar de bathyscaphe 38mm vond ik wat klein voor een diver. Blancpain komt wel een keer met een 40mm :€l)

Als je het zo bekijkt zijn ze duur gezien het Japanese binnenwerk.
Zelfde uurwerk als in de seiko duikers van ronde de 1k. Spb143 en spb151 bijvoorbeeld dus zit denk ik wel goed in die prijsklasse