Als een Blancpain Fifty Fathoms er niet in zit.. Tornek Rayville 👏

Euh, Lange und Sohne, Czapek, …

Thx. TS had het ook al genoemd :+1:.

Gr, HJR

Bij L&S was de familie Lange betrokken.

Czapek vind ik ook wat flauw om history te gaan inpikken.

1 like

Die bestaan al … :grin: fiftyfathoms

Klopt bedoel non limiteds en niet dat oude model met stalen bezel. Dat was een foutje zullen we maar zeggen.

1 like

Ftfy. :sunglasses:

In januari was er een exact tijdstip bekend dat de 2e release beschikbaar zou komen. Toen het zover was kon ik direct een horloge bestellen ik heb het toen alleen niet gedaan.

Ik had me ook ingeschreven voor de nieuwsbrief alleen daar krijg je pas na een uur of 4 een bericht dat het horloge verschenen was, echter toen waren ze allemaal al verkocht.

Moraal van het verhaal: hou hier de website in de gaten dan weet je wanneer einde zomer re Lm ease 3 beschikbaar komt en dan gewoon de onderstaande website in de gaten houden

Met frisse concurrentie van de Omega Marine uit 1932 en de Zodiac Seawolf uit 1953.

Uiteraard waar, het was samen met de Zodiac het OG duikershorloge. :slight_smile: Sowieso een horloge gemaakt in een tijd die horologisch best spannend was.

De marketing is… ja, aanstootgevend, natuurlijk, maar het is een tof horloge. Vintage inspired duikertjes altijd mooi, dus gefeliciteerd met je nieuwe horloge, man! :+1:

Dames en heren, dit krijg je dus als je alleen maar kennis vergaart van Instagram sufferdjes die platitudes rondstrooien :man_facepalming:

15 likes

@RLC

Dit is misschien een mooie moment om je excuses aan te bieden voor je gedrag en het verkondigen van de onjuiste feiten. Dat zou je wel sieren! Fijne vrijdag Rolex-kameraad.

4 likes

Ik moest het even googlen. :sweat_smile: :ok_hand:

2022-03-18 09_39_24-Window

Wij noemen het een vogelbekdier

Prachtig horloge, veel draagplezier!
Ik wist niet van het bestaan af. Ik heb me maar meteen ingeschreven en als ze weer verkocht worden ga ik er ook eentje halen!

(Ik hoor mijn vrouw al zuchten… Nog een horloge???)

2 likes

Ik wil hem ook!

:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

2 likes

Nog een gaaf filmpje dat dieper op het verhaal in gaat.
Wat ik mij afvraag is het huidige Tornek-Rayville nog hetzelfde Tornek-Rayville als vroeger? Of is de naam opgekocht en zijn ze het nieuw leven aan het in blazen? Overigens zit het huidige model wel aardig dicht qua looks en design op het originele. Ik vind hem gaaf! Zeker voor nog geen 500 dollar.

2 likes

:clown_face:

Hou het nou maar lekker bij Rolex. :eggplant: :sweat_drops:

9 likes

Dan heb je opnieuw niet goed gelezen. :neutral_face:

Schermafbeelding 2022-03-18 om 14.53.41

7 likes

Met respect aan de prachtige NA van @Myspeedyworld, even off-topic aan de anderen voor wie het Blancpain FF-design waarderen en simpelweg geen T.R. kunnen bestellen: er is een leuk ander “hommage” alternatief:

(en ook nog eens betaalbaar)

2 likes

Voor sommige hier die nog niet bekend zijn of waren met MKII en zijn werkwijze. Bill, de oprichter, verzamelt eerst geld in voor een project, waarbij hij de financiers van de eerste orde een voordeligere prijs of een uitgebreider pakket (extra kast en onderdelen) en een eerdere levering aanbiedt. Zodra de eerste 50 tal horloge klaar zijn, kunnen ze het horloge aankopen door de laatste 1/2 van bedrag te betalen. Sommige verkopen dat recht door aan andere die te laat waren om in te tekenen.
Bij het tot stand komen van het horloge wordt de fan groep betrokken om voorstellen te doen of keuzes te helpen maken.

Na LANG wachten komt het horloge er en kunnen de voorschieters van het eerste uur hun horloge aankopen. Er zijn er ook van het 2de uur en er zijn de rest. Die laatsten kunnen mogelijk 1 horloge aankopen uit wat rest van zijn beperkte stock.

Sommige zeggen, oh die wil ik ook kopen, maar weet dat ik dat ook al +6 jaar zeg en het ondertussen heb opgegeven.

Bill heeft de rechten van de naam Tornek Rayville opgekocht, de eerste badge TR horloges van hem waren 8 tal stuks, 1 hiervan eigenaar zit op het forum (Lucky basterd).

De 2de badge is nu dus uitgekomen (of je kon je er al voor intekenen), de derde reeks komt later.

MKii is wel een interessante optie om een horloge te kopen dat up to date is en waarvan het origineel niet te betalen is of te bekomen is.
Het heeft de merken van de originele modellen ook doen beseffen dat ze hun eigen modellen kunnen heruitbrengen en er een markt voor is.
Tumor is daardoor met de Blackbay begonnen en Blancpain is ook gaan heruitbrengen.

6 likes

Bedankt voor de informatie. Erg interessant te lezen. :ok_hand:

Kijk dat is dan weer niet aardig. :joy:

1 like